בזמן שהמלחמה עדיין בעיצומה וגובה מאתנו חיי אדם יקרים מכל, אני מנסה לחשוב על העתיד. העתיד של "אחרי המלחמה". זוועות 07.10.23 לא ייעלמו מזיכרוננו. אף פעם לא נצליח להבין איך אפשר לרצוח/לאנוס/לחטוף, ילדים, נשים, זקנים, גברים חיילים ובע"ח. זה פשוט לא נתפס!
בשיחתי עם חבר יקר, קצין במילואים שמשרת בחזית, ניסינו להסתכל יחד קדימה. באחד המשפטים קפצה שאלה. שאלה על המשחק המוזר. "כדורגל? המשחק המוזר הזה שרצים אנשים אחרי כדור?" הוא שאל. "כן, בדרך כלל יש שם משטח ירוק כזה" עניתי לו. "אההה, שיחקתי אותו פעם" הוא ענה. לאחר שסיימנו את השיחה שכללה מספר נושאים כל כך חשובים, התמקדתי דווקא בשאלה שהוזכרה ושאלתי את עצמי: "מה? מה מכאן? איך ייראה הכדורגל לאחר ה-07.10.23?"

1 צפייה בגלריה
השלטים ביציע ורדר ברמו
השלטים ביציע ורדר ברמו
השלטים ביציע ורדר ברמן
(צילום: IMAGO/Beautiful Sports via Reuters Connect)

בתשובתי לשאלות עולות בי כל כך הרבה שאלות, כל כך הרבה תהיות שפשוט השאירו אותי מתוסכל. ליגות שלמות בחרו שלא להגיב על הזוועות, מספר ליגות נתנו התייחסות מבישה ושלא נדבר על אופ"א, גם באיחור כל כך לא "אופנתי" וגם כל כך מביך. פשוט לא ייאמן איך הכדורגל הפך ממשחק רחוב מרגש ואותנטי, למשחק שבו אין כלום חוץ מכסף. אז כן, אני מבין. אני בא מהעולם הפיננסי ולצערי זה המצב, אבל עד כדי כך? אילו ערכים נותנים לדורות הבאים? שאהבה אפשר לקנות בכסף? שרגש ניתן לקנות בכסף? שחמלה, סולידריות ואנושיות ניתן לקנות בכסף?
עם זאת, יש מדינה אחת שריגשה אותי יותר מכולן. גרמניה. כן, גרמניה. חלקם יגידו לי, "מה אתה רוצה? הם מגיבים כך בגלל השואה, הם מרגישים חייבים עוד משנות ה-40". "מי יודע?" אני שואל את עצמי, אך בכל זאת בוחר לבחור בהערכה והכרת תודה. פשוט ישבתי והתרגשתי מכל תקציר שראיתי.
יכול להיות שציפייה מ"העולם הערבי" לגינוי הזוועות היא בקשה גדולה, לצערי, למרות שזה נוגד כל תפיסה דתית כזו או אחרת, אבל איפה הקבוצות? איפה הליגות הבכירות שצופים בהן מיליארדי אנשים בעולם ומיליוני אנשים בארץ? איפה המסר שלכם? פשוט מוליכים דורות שלמים לאבדון. מוליכים עולם שלם של אוהדים להתמקדות בפוליטיקה, רוע ושנאת חינם במקום לשפיות ואהדת אדם.
אני באמת מאחל עתיד טוב יותר, עתיד מלא באהבה, אנושיות וכבוד. שנדע ימים טובים. ימים של כוח נפשי, פיזי וכמובן בריאות. רק ביחד ננצח!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.