גילי שריר מדברת אחרי הזכייה במדלייה
יש מדליה באליפות אירופה: גילי שריר זכתה במדליית הכסף בתחרות שנערכת במונפלייה. שריר רשמה יום קרבות נהדר והעפילה לגמר, אולם שם הפסידה לאנדראה לסקי הסלובנית. זהו הישג השיא בקריירה של שריר בת ה-23.
שריר (עד 63 ק"ג) החלה את דרכה בשמינית הגמר בעקבות הדירוג הגבוה שלה, ניצחה בווזארי, 13 שניות בתוך ניקוד הזהב, את שרי פאדיה-גררו, והעפילה אל שמונה האחרונות. ברבע הגמר ניצחה שריר בעונשים את ג'ואן ואן ליישאוט ההולנדית. בחצי הגמר ניצחה את אנג'ליקה זיסמאנקה הפולנייה אחרי קרב ארוך שכלל ניקוד זהב. בגמר כאמור הפסידה לאנדראה לסקי בווזארי.
4 צפייה בגלריה
גילי שריר על הפודיום
גילי שריר על הפודיום
גילי שריר על הפודיום (משמאל)
(צילום: איגוד הג'ודו)
4 צפייה בגלריה
גילי שריר על הפודיום
גילי שריר על הפודיום
גילי שריר: "אני מקדישה את המדליה לחיילים"
(צילום: איגוד הג'ודו)
באולימפיאדת טוקיו שריר זכתה כחלק מנבחרת ישראל במדליית הארד בתחרות הקבוצתית. גם באליפות העולם שנערכה בשנה שעברה בטשקנט שריר הייתה חלק מהנבחרת שזכתה בארד. בשנה שעברה זכתה כאמור בארד באליפות אירופה, והיום רשמה את ההישג הכי גדולה בקריירה שלה.
"הגעתי לתחרות הזאת נחושה לעמוד על הפודיום, היה לי כל-כך חשוב להביא מעט שמחה למדינה שאני כל כך אוהבת דווקא במציאות הזאת. המדינה, החיילים, החטופים והנרצחים היו איתי בכל שניה בתחרות, הם נתנו לי המון כוח ומוטיבציה ואני מקדישה להם את המדליה", אמרה אחרי העלייה על הפודיום.
מאמן נבחרת הנשים של ישראל, שני הרשקו, אמר: "היה לנו חשוב מאוד להניף את דגל ישראל בימים הללו ואני גאה שהצלחנו לעשות את זה. אני מאוד גאה בגילי על הזכייה במדליית הכסף, בזכות אופי, נחישות ועבודה בלתי פוסקת. אלה ימים בהם יש לכל הישג משמעות עמוקה יותר. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו".
4 צפייה בגלריה
גילי שריר בגמר (מימין)
גילי שריר בגמר (מימין)
גילי שריר בגמר (מימין)
(צילום: Sylvain THOMAS / AFP)

שגיא מוקי הפסיד בסיבוב הראשון

לעומת זאת, שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), אלוף אירופה ב-2015 ו-2018, אכזב מאוד והפסיד כבר בקרב הראשון שלו לאנרי אגיטדזה הפורטוגלי. שני הג'ודוקות לא ממש ניסו לתקוף במהלך הקרב, והיו מרוכזים יותר בניסיון לתפוס אחיזה לביצוע תרגיל וספגו שני עונשים מהירים כ"א. בשלב מסוים מוקי ניסה להתגונן, ירד על הברכיים והשופט, אחרי התייעצות, החליט להעניש את הישראלי בפעם השלישית – וכך הוא סיים את דרכו באליפות מוקדם מהצפוי.
טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) הפסיד גם הוא בקרב הראשון, מול סלבדור קאסאס רוקה הספרדי. הישראלי ספג שני עונשים בתוך 1:10 דקות, אבל הספרדי ספג גם הוא שני עונשים אל תוך ניקוד הזהב. אלא ש-2:17 דקות בתוך תוספת הזמן הגיע הווזארי של הספרדי - ובוטבול סיים גם הוא את דרכו בתחרות, מוקדם מהצפוי.
4 צפייה בגלריה
שגיא מוקי מאוכזב
שגיא מוקי מאוכזב
שגיא מוקי מאוכזב
(צילום: אורן אהרוני)
מאיה גושן (עד 70 ק"ג) ניצחה בווזארי בשנייה האחרונה של הקרב הראשון שלה את אי סטונודה רוסטנט מספרד, ועלתה לשמינית בו ניצחה בעונשים את מאריאם טצ'נטוריה הגיאורגית. ברבע הגמר הפסידה גושן לאליזבת טסלידו היוונייה, שניצחה אותה באיפון. הישראלית עברה לבית הניחומים בו הפסידה לאיה פוגסניק הסלובנית בעקבות נגיעה לא חוקית במרפק. גושן סיימה את אליפות אירופה במקום השביעי.

למרות ההשעיה: ברוך שמאילוב מתקרב לפריז 2024

אתמול נפצע טל פליקר (66 ק"ג) בקרב שלו. הג'ודוקא הישראלי, שפרק את המרפק, נסע לבית החולים בעיר מלווה ביו"ר האיגוד משה פונטי, לבדיקות ראשונות. בסביבת הנבחרת מעריכים שפליקר ייעדר בין חודש לחודשיים. המשמעות היא הג'ודוקא בן ה-32, שמכוון למשחקים אולימפיים ראשונים, יתקשה מאוד לצמצם את הפער מברוך שמאילוב, שמתחרה איתו באותו משקל על ההשתתפות באולימפיאדה.
כזכור, שמאילוב מושעה עד סוף חודש פברואר מפעילות, אחרי שלא דיווח שלוש פעמים על מקום הימצאו לבדיקות לחומרים האסורים, ולכן הושעה לחמישה חודשים.
פורסם לראשונה: 13:23, 04.11.23