למרות שזכה בכדור הזהב ולמרות פתיחה מאוד מרשימה באינטר מיאמי, לאו מסי לא זכה בתואר "רכש השנה" של ה-MLS. הארגנטינאי הגיע במקום השני, כאשר מי שקטף את הפרס הוא יורגוס יאקומאקיס היווני.
יורגוס יאקומאקיס שמשחק באטלנטה יונייטד כבש 17 שערים והוסיף עוד שלושה בישולים. הוא קיבל 45.8 אחוזים מקולות השחקנים, לפני מסי שסיים במקום השני עם 27.3 אחוזים. בניגוד לאינטר מיאמי, אטלנטה כן נכנסה לפלייאוף אחרי שסיימה במקום השישי באיזור המזרח בליגה הסדירה. יאקומאקיס הגיע לאטלנטה בחודש פברואר האחרון אחרי שכיכב בסלטיק. אחרי שסלטיק לא הצליחה לסכם איתו על חוזה חדש, היווני עבר לאטלנטה תמורת 4.5 מיליון אירו - שהתברר כמחיר מציאה.
2 צפייה בגלריה
יורגוס יאקומאקיס
יורגוס יאקומאקיס
יורגוס יאקומאקיס. הקדים את מסי
(צילום: Joseph Maiorana-USA TODAY Sports)
2 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי. יסתפק בכדור הזהב
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
לאו מסי שיחק רק 372 דקות ב-MLS מאז שהגיע לאינטר מיאמי. הוא כבש שער אחד ובישול שניים בשש הופעותיו. אינטר מיאמי, שהייתה בתחתית הטבלה עוד לפני שמסי הגיע, לא העפילה לפלייאוף. עם זאת, מסי הצליח להוביל את קבוצתו החדשה לזכייה בגביע הליגות עם עשרה שערים בשבעה משחקים.
ביום שני האחרון לאו מסי זכה, כצפוי, בכדור הזהב בפעם השמינית בקריירה שלו. בכך הגדיל עוד יותר את הפער מיריבו הנצחי כריסטיאנו רונאלדו, שקטף את התואר חמש פעמים. יש לציין כי כדור הזהב מוענק על יכולת אישית לצד הישגים קבוצתיים מה-1 אוגוסט 2022 עד ה-31 ביולי 2023. כך שבניגוד למקרי עבר שבהם התואר ניתן על פי יכולת בשנה קלנדרית, הפעם המונדיאל בו זכתה ארגנטינה (בראשות מסי) שיחק תפקיד חשוב.