יום שני, 10.06.2024 שעה 07:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"אם הערבים ישמיעו קול הם ירוויחו את המדינה"

זהבי פותח הכל על ספורט בצל המלחמה: "אגיע מוכן למסע"תים, השחקנים בחו"ל תומכים בחמאס מטיפשות ובורות". וגם: הנבחרת, ה'גלות' הארוכה ועבדה וסלטיק

|
ערן זהבי ויוסף חדאד (רדאד ג'בארה)
ערן זהבי ויוסף חדאד (רדאד ג'בארה)

שחקני מכבי תל אביב הנמצאים בארץ הגיעו היום (חמישי) להרצאה של יוסף חדאד על איך לעשות הסברה בצורה נכונה באירופה לפני היציאה שלהם לפולין, שם יקיימו מחנה אימון החל מיום ראשון וכמובן ימשיכו משם למשחק מול זוריה בקונפרנס ליג ב-9.11. אחרי ששמעו את דבריו של חדאד, מי שנמצא בימים אלה בחוד החנית של ההסברה הישראלית, ואוהד של מכבי ת”א, היה זה ערן זהבי שהעניק ראיון בנושא ועל הימים שעוברים עליו ועל המדינה. 

זהבי, שיחד עם חדאד הניף שלט לשחרורם של גלי וזיו ברמן, אוהדי מכבי ת”א שנחטפו, אמר: “זאת באמת צמרמורת, אלה סיפורים שכל הזמן באים אלייך ואתה מרגיש שכל הזמן אתה שומע משהו חדש. עוד זוועה כזאת או אחרת, ואתה לא מאמין. יש פה שני אוהדים שלנו, אחים תאומים שקנו אפילו כרטיס למשחק שהיה אמור להיות בטדי נגד הפועל ירושלים ולא היה משחק והם בטח שלא יהיו במשחק הזה. פשוט בלתי נתפס”.

"אם הערבים ישמיעו קול הם ירוויחו אותנו"

על קידום הסברתי  של המצב מצידו אמר חלוץ מכבי תל אביב: “אני חושב שכשחקנים, אנשי ציבור, אנחנו צריכים להשתמש בכוח שלנו ברשתות החברתיות. אני מאוד שמח שהרבה אנשים עשו את זה בכל התקופה האחרונה, לא רק אנשים עם מספרים עוקבים מאוד גבוה, אלא אנשים בעלי השפעה על הציבור בעמדות מפתח באמת השתמשו בכל האמצעים שיש להם כדי לעשות את הכי טוב שאפשר בהסברה. ברור שבמסיבות העיתונאים אני אגיע מוכן”.

שחקני מכבי ת"א עם חולצות החטופים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א עם חולצות החטופים (רדאד ג'בארה)

על הליגות הבכירות באירופה שלא מגנות את אירועי הזוועה אמר זהבי: “אם היית בהרצאה של יוסף בפנים, היית מבין למה זה קורה. זה פשוט מבורות וטיפשות. הם לא באמת מבינים מה קורה במזרח התיכון, הם לא יודעים איפה זה ישראל. אני יכול להגיד לך שאפילו עברתי את זה בפ.ס.וו איינדהובן. אם אתם זוכרים היה קטע שכמה מוסלמים בקבוצה העלו “תשוחרר פלסטין”, ואני זוכר את עצמי בקבוצה מושיב אותם באמבטיה החמה ופשוט נותן בראש בלי חשבון ומסביר”.

“המועדון חייב אותם להוריד את הפוסטים האלה כי הם לא באמת מבינים מה זה. פשוט חבר מתקשר ואומר להם ‘אתה יכול להעלות באינסטגרם?’ והם אומרים ‘אה טוב, יאללה אני מעלה’. זהו, זה מה שהוא עושה. הם לא עושים את זה מרוע, אלא מטיפשות ובורות”.

שחקני מכבי ת"א עם חולצות החטופים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א עם חולצות החטופים (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף זהבי על המשחקים הקרובים שלו בחו”ל במכבי ת”א ועם נבחרת ישראל: “ברור שאנחנו מרגישים שליחות, כל זמן שאנחנו משחקים באירופה במועדון ובטח ובטח כנבחרת אנחנו שמחים לייצג את המדינה הזאת ועושים את הכל כדי לשמח את האנשים שבמשימות לא פשוטות ובתקופה לא פשוטה. אבל אם יש אפשרות לתת למדינה הזאת קצת רגעים של אושר זה דרך הספורט. הספורט מקשר דרך תרבויות, דתות וכל דבר אפשרי. ננסה לעשות את זה”.

על הקשר בינו לבין יוסף חדאד אמר זהבי: “אני הייתי עוקב ומעריץ של יוסף, אנחנו מעריצים סמויים. אני מאוד אוהב את מה שהוא עושה כי אני חושב שההסברה שלו מאוד חשובה, בטח בעמדה הלא פשוטה שהוא נמצא בה. אני יכול להבין את זה, הייתה לי פה שאלה אליו מקודם לגבי שחקנים ערבים ואנשים מוסלמים שנמצאים בפוזיציה לא פשוטה ואנחנו צריכים להבין את זה. הם נמצאים בפוזיציה לא פשוטה מצד אחד ומצד שני אם הם ישימו את הקול שלהם הם ירוויחו גם אותנו ואת מדינת ישראל לצידם”.

ערן זהבי ויוסף חדאד (רדאד ג'בארה)ערן זהבי ויוסף חדאד (רדאד ג'בארה)

“בסוף אם אנחנו רוצים לחיות פה בשותפות, ומאוד אהבנו את הרעיון הזה, זה באמת שותפות ודו קיום. כי בסוף אנחנו חיים פה ביחד ולא ישתנה פה שום דבר. בואו נהיה אמיתיים, 75 שנה לא השתנה פה. הם פה בשביל להישאר ואנחנו פה בשביל להישאר – אז צריך לעשות את זה ביחד ומקווה שנעשה את זה ביחד כמה שיותר טוב. בשביל לעשות את זה כמה שיותר טוב צריך לסמוך אחד על השני, להאמין אחד על השני ולהגיד את אותם מילים. בסוף המילים הופכות למעשים”.

עוד אמר הכוכב: “אולי ציפו שיהיה פה בלגן בחברה כמו שהיה בפעם הקודמת. חששו מזה ובצדק כי זה קרה בפעם הקודמת, אבל כשזה לא קורה זה סימן טוב. מפה אנחנו קוראים לכל מי שיש לו קול ויכול להשפיע וילדים מסתכלים עליו, חשוב שייתן אותו”. 

ערן זהבי (איציק בלניצקי)ערן זהבי (איציק בלניצקי)

זהבי התייחס למשחקי הנבחרת על רקע החודש הכל כך קשה שעברה מדינת ישראל, ואמר: “בסוף עם כל הרוח והמוטיבציה, זה נותן אקסטרה. חד משמעית זה ייתן לנו הרגשה מיוחדת לתת הכל בשביל המדינה שלנו. ברור שזה יהיה לא פשוט, אבל בסוף גם יש מגרש, יכולות, טקטיקה והכנה למשחק, וצריך גם לא להיות עם יותר מדי מוטיבציה כי בסוף בשביל לשמח את עם ישראל אנחנו צריכים גם להתרכז בדברים החשובים ולנסות לעשות התנתקות קרה, וזה לא פשוט. אבל אם נצליח לעשות את זה אני מאמין שבסוף נצליח לשמח את עם ישראל וזאת המטרה החשובה”.

על כך שיעזוב את משפחתו לתקופה בעקבות רצף משחקי הנבחרת ומכבי תל אביב בחו”ל, אמר החלוץ: “זה לא פשוט, בטח לנו כרגע שחקני מכבי ת”א שהולכים לעזוב לתקופה מאוד ארוכה כי יש לנו אחרי הנבחרת עוד משחק בחוץ. זו תקופה לא פשוטה, אבל מי אנחנו שנתלונן? יש אנשים שעקרו אותם מהבתים שלהם והם לא יודעים מתי ולאן הם יחזרו. אז אנחנו נצטרך לעשות את המשימות שלנו בשקט ולעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים, סוג של מילואים”.

ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)

על הקשר שלו עם הליגיונרים אמר זהבי: “אני חושב שהם עושים עבודה מצוינת. אפילו ליאל (עבדה) בסלטיק, אתה רואה שהמועדון שלל מנויים לאנשים שתמכו בחמאס וזה אך ורק בגלל אקטים של ליאל. מנור (סולומון) עושה עבודה מעולה בהסברה, כל אחד עושה את מה שהוא יכול וזה מה שאני אומר להשתמש בכוח שלנו לטובה כי בסוף עובדתית זה מפעיל לחץ וכן עושה דברים טובים. אני מקווה שכולם יעשו את זה”.

“אני יכול להגיד שדווקא בפעם הזאת קיבלתי כל כך הרבה הודעות, אין שחקן ששיחק איתי במדינה מסוימת, אם זה ברזילאים, מקסיקנים, איטלקים, גרמנים, הולנדים, כולם שלחו הודעות תמיכה וזה באמת היה מדהים. אני חושב שבסוף זה הכוח שלנו שנשמע וצריך להשתמש בו ולעשות איתו כמה שיותר”.

ליאל עבדה (האתר הרשמי של סלטיק)ליאל עבדה (האתר הרשמי של סלטיק)

השחקנים לבשו חולצות מיוחדות שילוו אותם גם בשבוע הבא לפולין, עם הכיתוב “BRING THEM HOME”, כחלק מהקריאה הכוללת להחזרת החטופים אשר נמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס מאז השבת השחורה של ה-7.10. נכון להיום, דובר צה”ל עדכן כי ישנם 242 חטופים ברצועת עזה. 

"אם הערבים ישמיעו קול הם ירוויחו אותנו"
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */