שחקני הפועל חולון לא יכלו להסתיר את השמחה אחרי הניצחון אתמול (רביעי) על טלקום בון (74:75), כאשר כל אחד מהם יודע עמוק שספתח בדמות ניצחון על אלופת המפעל הגרמנית, הוא לא עוד ניצחון. בטח לא בימים כאלה.
זה אומנם התחיל עם פיגור 10:0 בדקות הראשונות של המשחק אבל ריצה נגדית סימנה את המגמה שתיתן את היתרון בהמשך הדרך. כל זאת למרות זעזוע שחוותה הקבוצה עם עזיבתו של אמד קייבר, מי שאמור היה להיות מוביל הכדור העיקרי של חולוניה.
4 צפייה בגלריה
סי.ג'יי האריס נגד טלקום בון
סי.ג'יי האריס נגד טלקום בון
הקלע המוביל בניצחון הבכורה. האריס נגד טלקום בון
(צילום: אתר פיב"א)
4 צפייה בגלריה
דרו קרופורד נגד טלקום בון
דרו קרופורד נגד טלקום בון
דרו קרופורד מעל ההגנה הגרמנית
(צילום: אתר פיב"א)
ערב המשחק, קשה לומר שאנשי חולון היו אופטימיים מדי או בנו על ניצחון נגד בון, בטח נוכח מצב הסגל. יחד עם זאת, מאז הצטרפות הישראלים לפני כשבוע וחצי לאימונים והאיחוד עם הזרים, מספרים בקבוצה על תהליך חיובי שקורה - כזה שהצליח להדביק את הקבוצה.
דוגמה לכך אפשר היה לראות שאחרי סי.ג'יי האריס, שהיה הקלע המוביל עם 17 נקודות, הופיע ניב משגב, קפטן הסגולים, שסיים את הערב עם 12 נקודות ומשחק גדול. "יש פה חבר'ה שמשתדלים לסתום את החור של החבר שלהם, לא לפגוע באף אחד, יש לזה משמעות. הדברים הקטנים האלה הם מה שגרמו לדברים גדולים לקרות", אמרו בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
דאוסון מגיע עם דגל ישראל למסיבת העיתונאים
דאוסון מגיע עם דגל ישראל למסיבת העיתונאים
דאוסון מגיע עם דגל ישראל למסיבת העיתונאים
(צילום: אתר פיב"א)
בהפועל חולון שיבחו גם את ג'סטין סמית', שסיים עם 11 נקודות הן בהגנה והן בהתקפה, אבל בו זמנית מודעים לכך שהסגל הקיים לא יספיק ושחקן או שני שחקנים נוספים יצטרכו להגיע בהמשך. הבעיה הגדולה, אליה מודעים בחולוניה למרות המשחקים בזירה האירופית, היא ההגעה לארץ במידה והליגה אכן תחזור בסוף החודש. דבר שכזה יקשה על החתמת זרים נוספים, בטח שמדובר בלקיחת סיכון עקב המצב הביטחוני נוכח מלחמת "חרבות ברזל", שלא צפויה להיפסק עד אז. "קייבר למשל עזב את הקבוצה עם חוזה של 200 אלף דולר. יש לו משפחה שדואגת לו, אפשר להבין אותו", סיפרו במועדון את מה שחוו על בשרם ויודעים שעלול ליצור בעיות.
הפנים בחולון כבר למשחק נגד בורסאספור בשבוע הבא, שאמור להיערך בטורקיה. במידה ופיב"א והקבוצה המארחת לא יסכימו להחלפת ביתיות, אחד הדברים אותו שוקלים בחולון הוא אי הופעה. "אנחנו לא ניסע לשם", הצהירו במועדון על הסוגיה שעדיין לא נפתרה, ועוד ידונו בה רבות בימים הקרובים.
שון דאוסון, שעלה עם הכיתוב NEVER AGAIN על נעליו, הגיע למסיבת העיתונאים שאחרי המשחק עטוף בדגל ישראל. "אני מצטער, אבל לא אדבר על המשחק. יש דברים יותר חשובים מכדורסל", פתח הסווינגמן את דבריו. "המדינה שלנו נפגעה, וכולנו נפגענו. המשחק הזה היה חשוב ואמציונלי עבורנו, אחרי מה שקרה לאנשים במדינה שלנו. אני שמח שהשגנו את הניצחון עבור האנשים שלנו. עם ישראל חי. אני שולח את התנחומים שלי לכל מי שנפגע בארץ".
4 צפייה בגלריה
ניב משגב נגד טלקום בון
ניב משגב נגד טלקום בון
הופעה מצוינת. משגב אתמול
(צילום: אתר פיב"א)
עמית שרף, לו זה היה משחק ראשון כמאמן, הקדיש את המשחק לעוזרו עידו לויט ולאיש המשק אושר מיכאלי שנמצאים במילואים. "כמו ששון אמר, זה היה משחק מאוד אמוציונלי. עוזר המאמן ואיש המשק שלנו גויסו למילואים כדי להגן על המדינה ולתת לנו את האפשרות לשחק כדורסל. עשינו את זה כי אנחנו צריכים להמשיך את העבודה שלנו, והיא לשחק כדורסל באירופה כרגע".