הפועל חולון פותחת הערב (רביעי, 21:00) את העונה האירופית שלה בליגת האלופות של פיב"א, במשחק חוץ בגרמניה מול אלופת המפעל- טלקום בון. המשחק, כזכור, ייערך ללא קהל אחרי התייעצות של הקבוצה המארחת והמשטרה המקומית.
תוך כדי שהקבוצה כבר בהכנות אחרונות למשחק, ואתמול ערכה את האימון המסכם שלה תחת אבטחה כבדה (הקבוצה הודיעה מבעוד מועד כי האולם יהיה סגור לכל פעילות כלשהי גם יום לפני האירוח, בשל הגעת חולון), נודע הבוקר כי משחקי הבית יערכו באתונה. אחרי התלבטות האם לארח בקפריסין, שם נמצא בסיס האם של הקבוצה, או לעבור לאתונה, הוחלט שבירת יוון היא זו שתקלוט את חולון למשחקי "הבית" שלה. הסיבה היא פיב"א מעדיפה להשתמש באולם בו משוחק המפעל, והאולם שנבחר הוא היכל 'אנו ליוסיה', אולמה הביתה של אא"ק אתונה, שזכור היטב לאוהדי הפועל ירושלים בישראל אחרי רבע גמר המפעל אשתקד.
2 צפייה בגלריה
הפועל חולון פותחת עונה. עמית שרף
הפועל חולון פותחת עונה. עמית שרף
הפועל חולון פותחת עונה. עמית שרף
(איציק בלניצקי)
משחק הבית הראשון ייערך בעוד כשבועיים, ב-14 לנובמבר, מול בראוגן הספרדית, משחק שנדחה מאמצע אוקטובר. עוד קודם לכן אמורה הקבוצה לטוס לטורקיה, למעשה בעוד פחות משבוע, למשחק נגד בורסאספור. למרות אזהרת המל"ל לא להגיע לטורקיה, פיב"א לא מכירה בהמלצה הזו, ולכן ישנם לבטים מה לעשות בנושא, כאשר כרגע מדובר על החלפת ביתיות בין שתי הקבוצות. יחד עם זאת, בחולון מודעים שלעומת מכבי ת"א שמשחקת ביורוליג, בו העונה הסדירה נמשכת כחצי שנה, שלב הבתים בליגת האלופות נמשך כחודשיים, כך שאין לדעת האם החלפת הביתיות תעזור, במידה שהמלחמה תימשך.
בסביבת אחד השחקנים בקבוצה הובעה דאגה לגבי הטיסה העתידית, כאשר המקורבים לו הסבירו שלאחר צפייה בתקרית המטוס שנחת בשדה התעופה ברוסיה- ישנו חשש ממקרה דומה או קיצוני יותר. למרות שחולון צפויה להיות מוקפת במאבטחים, בקבוצה מבינים את החשש ואמרו שהם בעצמם מעט מודאגים.
ואם כבר דאגה, כזכור חולון נמצאת העונה תחת השגחה של עו"ד ליזה חדש בגלל תקרית רשם העמותות שמלווה את הקבוצה, והיא האחראית על התקציב והחתימות הסופיות. השהייה הממושכת בקפריסין וכעת בנוסף גם המראות לאתונה למשחקי "הבית" גורמת לכך שתהליך הפיקוח הופך להיות לא פשוט, אולם בסביבת הקבוצה מאמינים שהדבר יסתדר.
2 צפייה בגלריה
"אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל". שרף
"אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל". שרף
"אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל". שרף
(חגי מיכאלי)
מאמן הקבוצה, עמית שרף, שיערוך הערב בכורה אירופית על הקווים כמאמן ראשי אמר לקראת המשחק: "ליבנו ומחשבותינו בישראל עם משפחות הנרצחים, החטופים והפצועים. אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ובראשם שניים מכוחותינו, עידו לויט (עוזרו של שרף) ואושר מיכאלי (איש המשק) שהתגייסו לחזית המלחמה ושולחים להם את מיטב האיחולים. עם כל זאת אנחנו יוצאים בראש מורם לגרמניה לייצג את המדינה ואת הפועל חולון".
"אני מודה להנהלה שנתנה לנו את הגב והתמיכה להמשיך את הקמפיין האירופאי ולרועי דבורה וניר אורון שבעזרת מחשבה, יצירתיות ושיתוף פעולה עם קבוצת הכדורסל של פאראלימיני מקפריסין דאגו לנו לשגרת אימונים בשבוע האחרון", הוסיף שרף.
"אנחנו נוסעים לשחק נגד קבוצה מצוינת שבשלושת השבועות האחרונים ניצחה חמישה משחקים ברציפות, בזמן שאנחנו שיחקנו משחק אימון אחד נגד קבוצה קפריסאית. נצטרך להיות מרוכזים בכל פוזשן ולהביא דברים מעבר לכדורסל. כל זה לא מוריד או משנה את המטרה שלנו במסגרת האירופאית שהיא להתקדם ולעלות לשלב הבא ובתקווה שנוכל לחזור ולשחק בהיכל טוטו עם האוהדים הסגולים המדהימים שלנו".