ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מתח ביקורת על הסוכנות

עורך דין ל"זכויות אדם" של האו"ם התפטר מתפקידו

עורך דין לזכויות אדם של האו"ם התפטר מתפקידו, הוא מתח ביקורת על האו"ם וכינה את התקיפות הישראליות בעזה 'רצח עם'. המכתב הופנה לוולקר טורק, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, שקרא להפסקת אש מיידית

עורך דין ל"זכויות אדם" של האו"ם התפטר מתפקידו
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

מנהל סוכנות זכויות האדם של האו"ם בניו יורק התפטר, והאשים את האו"ם במכתב חריף בכך שהוא נטש את עקרונותיו והחוק הבינלאומי, ובאי עצירת ההפצצות של ישראל על עזה, שאותה כינה "רצח עם".

המנהל לשעבר, קרייג מוכיבר, עורך דין לזכויות אדם, כתב במכתב ביום 28 באוקטובר: "אני כותב ברגע של ייסורים גדולים עבור העולם, כולל עבור רבים מעמיתינו. שוב, אנו רואים רצח עם מתרחש לנגד עינינו, והארגון שאנו משרתים נראה חסר אונים לעצור אותו".

במכתב, הוא האשים את ממשלות ארה"ב ובריטניה וחלק גדול מאירופה ב"שותפות". הוא תיאר כ"מקרה ספרי לימוד של רצח עם" את המתקפה של ישראל בעזה ובגדה המערבית.

המכתב הופנה לוולקר טורק, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, שקרא להפסקת אש מיידית בסכסוך ומתח ביקורת על המצור של ישראל על עזה והתקיפות האוויריות שלה. הוא לא ציין כי המלחמה פרצה לאחר שחמאס טבח בישראלים ב-7 באוקטובר, ושחט ושרף ועינה למוות לפחות 1,400 אזרחים וחיילים.

בתגובה למכתב אמרה לורה גלברט דלגאדו, דוברת זכויות האדם של האו"ם ביום שלישי, "אלה הדעות האישיות של איש צוות שפרש. עמדת המשרד באה לידי ביטוי בדיווח והצהרות לציבור".

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד