מפקד עוצבת הפלדה בפקודת הכניסה לעזה: "הלילה נשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארינו"

בפקודת ההתקפה של מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, הוא נשמע אומר: "לא נשוב הביתה עד אשר נשלים את המשימה - נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד" • דבריו נשענים על דף קרבי היסטורי של מפקד עוצבת הפלדה במלחמת ששת הימים, אלוף ישראל טל ז"ל, שאוגדתו לחמה ברפיח וכבשה את הרצועה

כוחות קרקעיים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ביצע אתמול הערכת מצב בתוך שטח רצועת עזה עם הכוחות הלוחמים. הערב (שלישי) צה"ל מפרסם את דבריו של מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, ללוחמי, חיילי ומפקדי החטיבה בפקודת הכניסה להתקפה קרקעית בעזה.

מפקד אוגדה 162: ״לא נשוב הביתה עד אשר נשלים את המשימה שהוטלה עלינו" // דובר צה"ל

"תחנות חושן כאן קודקוד," עלה מולם בקשר. "ב-7 באוקטובר, בבוקר יום השבת וחג שמחת תורה, פתח האויב השפל במתקפת טרור רצחנית ומתועבת נגד ילדים, נשים, גברים וקשישים. לא בחרנו בקרב הזה, האויב רצה בו. עיניי העולם כולו נשואות אלינו, עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו".

"הלילה, כוחות רבים של אוגדה 162 ופיקוד הדרום יצאו להשיג ולהשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארינו," מפקד הפיקוד התייחס בדבריו למה שצפוי. "נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה".

"מתחייב להיות לצידכם בשדה הקרב, כתף אל כתף, לא נשוב הביתה עד אשר לא נשלים את המשימה שהוטלה עלינו במלואה - שיהיה בהצלחה". סיים בפניה נרגשת.

שטח התכנסות של חיילי צה"ל לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, צילום: אי.פי.איי.

דבריו של מפקד עוצבת הפלדה בפקודת הכניסה לעזה, נשענים בין היתר על הדף הקרבי ההיסטורי של מפקד עוצבת הפלדה במלחמת ששת הימים, אלוף ישראל טל (טליק) ז"ל שאוגדתו לחמה ברפיח וכבשה את רצועת עזה.

״היום נצא לרסק את היד שנשלחה לחנוק את צווארנו, שריונינו יביאו את המלחמה אל עומקי אדמת האויב," כך נכתב בדף הקרבי ההיסטורי של אלוף ישראל טל ז"ל. "לא ששנו אל הקרב הזה. האויב רצה בו. האויב פתח בו והאויב יקבלנו אחת אפיים. היום יכיר מדבר סיני את תנופתה של עוצבת הפלדה, והארץ תרעד תחתיה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר