מערכה ראשונה: שנות השבעים. בלומפילד הישן. אוהדי הפועל שרים "ליברפול באנגליה, הפועל בישראל. היידה הפועל". ליברפול - הקבוצה האנגלית הגדולה ביותר במאה העשרים. 1979. ליברפול מגיעה לבלומפילד, דלגליש מסתובב עם אבי כהן ז"ל סביב קווי הרוחב ברכב מהודר. כהן הופך להיות שחקן הקבוצה ושנה אחר כך כובש שער במשחק האליפות עם הניצחון 1:4 על אסטון וילה (וגם עצמי אחד). הקשר הישראלי החל. רוני רוזנטל ויוסי בניון ימשיכו אותו בהצלחה רבה אחר כך.
מערכה שנייה: שנות השמונים. ליברפול הקבוצה האהובה בארץ. מבקרים פעמיים בישראל. משחקים נגד נבחרת ישראל. בביקור של 1983 זכיתי בתור נער בן 18 להתלוות אליהם. אגד תיור אירגנו את הביקור. שייע גלזר האגדי היה הנהג. רובי ריבלין, לימים הנשיא, היה המדריך בביקור בירושלים. אבל אותי עניינו דלגליש (שדווקא לא הצטרף ונותר במלון), החלוץ איאן ראש, ששנה אחר כך עבר ליובנטוס, השוער ברוס גרובלאר (הערצתי אותו כל כך), סמי לי, קרייג ג'ונסטון, גראם סונס ו...המנג'ר האגדי, סר בוב פייזלי ז"ל, שבתמונה איתו הניח את ידו על כתפי. צמרמורת. יש דור המשך לריי קלמנס וקווין קיגן. ישראל ניצחה 34:. לא יודע אם שמחתי או הייתי עצוב...

1 צפייה בגלריה
רוני רוזנטל לצד איאן ראש עם גביע האליפות
רוני רוזנטל לצד איאן ראש עם גביע האליפות
רוני רוזנטל לצד איאן ראש עם גביע האליפות
(צילום: Getty Images)

מערכה שלישית – המשבר הגדול. מנצ'סטר יונייטד – היריבה הגדולה - לוקחת אליפות אחרי אליפות. עם שני שערים בזמן פציעות הם מנצחים את באיירן מינכן הגדולה וזוכים בליגת האלופות (עם טרבל מרשים) ועוברים את ליברפול. תשאלו את רמי ויץ. מה לעשות, אלכס פרגוסון, יבדל לחיים ארוכים, אגדי לא פחות. אסון הילסבורו של 1989 היה הגדול ביותר. 97 אוהדים נמחצים למוות. לנושא של אוהדים אחזור תיכף.
מערכה רביעית – ההחלקה הגדולה. 2014. 24 שנים בלי אליפות! הקפטן סטיבן ג'רארד מחליק. עוד אליפות יורדת לטמיון. עוד מפח נפש. דמעות בעיניים. למרבה המזל, יכולנו להתמודד עם זה, במיוחד כי ב-1989, ליברפול שלנו מוליכה 0:1 במחזור האחרון, זה מספיק לאליפות, ואז בא מייקל תומאס... דקה 92, השופט כבר שורק... 0:2 לארסנל. אין אליפות.
מערכה חמישית – הפיצוי הגדול. אליפות, גביע. 2019, זכייה בליגת האלופות. הופכים הפסד 3:0 לברצלונה בחצי הגמר ל-0:4 בגומלין ומנצחים 0"2 את טוטנהאם בגמר כל-אנגלי. תרגיל הקרן בחצי – מהגדולים בכל הזמנים. שכרון חושים כזה לא היה מאז ה-3:3 מול מילאן (חזרה מפיגור 3:0) וההצגה של דודק בפנדלים.
מערכה שישית – זמן סלאח. המצרי מצטרף ב-2017, הופך להיות מלך שערי ליברפול, אנו קופצים אחרי כל שער. מצרי? אז מה? הוא שחקן ליברפול וליברפול זה הלב.
לב, אמרנו? מערכה שביעית – שברון לב. שש מערכות, עשרות שנים, לא צעדה לבד ליברפול שלנו. 2023 עושה לזה סוף. ליברפול – הלב, הגאווה – לא מאפשרת להניף בגאון ביציעיה תמונות של ארבעה אוהדים ישראלים שנרצחו בטבח הגדול שביצע חמאס-דעא"ש. דגלי פלסטין – היו גם היו. כן, כן, אותה ליברפול שאיבדה 97 אוהדים מאוהדיה באסון כה גדול נהגה כך.
וכך, ביום שהכסף הגדול גבר על הלב הגדול – זה היום שהנחתי את המפתחות. ליברפול – לא עוד! לעולם לא עוד. פעם האמנתי שקבוצה לא מחליפים. מסתבר שכן – כשבקבוצה עושה עוול כה גדול. המשיכי לצעוד, ליברפול, אבל לא איתי. ולא עם שכמותי. אינך צריכה עוד אוהדים לצדך. רק כסף בארנקך. קדימה ורדר ברמן!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.