טל בסכס (47), מנכ"ל החברה למתנ"סים, מונה לפרויקטור האזרחי במלחמה, תחת הקבינט החברתי כלכלי, שבראשו עומד שר האוצר, כך אישר הבוקר (שלישי) בצלאל סמוטריץ'. בסכס יחל בעבודתו ויצטרף לישיבת הקבינט החברתי כלכלי שתתקיים היום, ובהמשך יכנס את מנכ"לי משרדי הממשלה, רח״ל ופיקוד העורף לחיתוך מצב. במסגרת תפקידו יקיים תדרוך לציבור באופן תדיר ויענה על שאלות עיתונאים בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה.
פרויקטור המלחמה אמור לעמוד בראשו של גוף על משרדי מתכלל לניתוב עבודת הממשלה לפתרון בעיות וצרכים שיעלו מהשטח, ותקציב של 15 מיליארד שקל יעמוד לרשותו לצורך כך.
2 צפייה בגלריה
ועידת החינוך
ועידת החינוך
טל בסכס
(צילום: דנה קופל)
ריאיון עם מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל
(צילום: שמוליק דודפור)
"אני מודה לטל שהתייצב לדגל והתגייס למשימה", אמר השר סמוטריץ' לאחר המינוי. "טל מחזיק בידע ובניסיון ניהולי רב אני סמוך ובטוח שיכולותיו יתרמו רבות לסנכרון כל המאמצים הממשלתיים הנדרשים לטיפול בעורף. שרי ומשרדי הממשלה עובדים קשה וטוב מאז פרצה המלחמה ורתומים כולם למאמץ והמשל"ט לא מחליף אותם אלא רק יסייע בתכלול וטיוב ממשקי העבודה בין המשרדים.

סאגה שלמה סביב התפקיד

המועמד הראשון לתפקיד היה מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר אודי אדירי, אך מינויו לא יצא לפועל מסיבות בירוקרטיות. המינוי של היה אמור להיות יהיה קל יותר מבחינה זו, משום שהוא כבר עובד מדינה, אך כאמור, המינוי נתקל בבעיות אחרות. לאחר מכן ניסו למנות את מנכ"ל חברת חשמל מאיר שפיגלר, אולם זה לא צלח מכיוון ששר האנרגיה ישראל כץ סירב שהוא יכהן במקביל כמנכ"ל חברת החשמל. בנוסף התברר שגם משרד המשפטים ורשות החברות התנגדו והעלו טענות על ניגודי עניינים עם חברת החשמל, ובסופו של דבר שפיגלר משך את מועמדותו.
2 צפייה בגלריה
מימין מאיר שפיגלר ו ישראל כץ
מימין מאיר שפיגלר ו ישראל כץ
שפיגלר והשר כץ
(צילומים: יואב דודקביץ, קובי קואנקס)
קודם למינויו למנכ"ל החברה למתנ"סים, כיהן בסכס כסמנכ"ל בכיר בקבוצת מילגם ומנהל חטיבת הפרויקטים בקבוצה, ושימש כדירקטור במספר חברות. החטיבה תחת ניהולו, שכללה ניהול של מספר חברות, יזמה, הקימה וניהלה עשרות מכרזים ומיזמים עבור משרדי הממשלה, במגוון תחומים, בהיקפים גדולים ובפריסה ארצית.
לבסכס שילוב של ניסיון משפטי, ביצועי וניהולי בכיר בתחומים המשיקים לעבודת החברה למתנ"סים ועם ממשקים מול הרשויות המקומיות, חברות עירוניות ומשרדי ממשלה וכן חיבורים רבים למגזר העסקי. לפני כן כיהן כמנכ"ל של מספר חברות ומשרד עורכי דין.

שפיגלר: התאכזבתי שלא קיבלתי את התפקיד

שפיגלר התראיין הבוקר ל-ynet LIVE, והתייחס לאי מינויו לתפקיד: "התאכזבתי, כן. הייתי 5 שנים מנכ"ל הביטוח הלאומי, והטיפול במשפחות בקהילות שלצערי הרב נפגעו עכשיו כל כך, מצריך חמלה, רגישות והתחשבות. ואלה בדיוק האלמנטים הכי משמעותיים בביטוח הלאומי. חשבתי שיש בידי כדי לתרום לטובת העניין".
אתה יכול להבין את מי שחושב שאי אפשר לקחת את זה כחצי משרה, אי אפשר להישאר מנכ"ל חברת החשמל, שהיא תשתית קריטית גם בעת מלחמה וגם לנהל את זה, גם השר כץ אולי צודק.
"אני מקבל את דעתו של כל אחד, זו בהחלט דילמה, אבל במסגרת הסיכומים שהיו ביני לבין שר האוצר כשהוא קרא לי לדגל, אני לא דחפתי את עצמי, להיפך, הוא פנה אליי ומיד אמרתי כן. המערכת סה"כ קיימת, צריך רק לסנכרן בין הגורמים השונים, להטמיע בקרבם, לתת להם להבין את גודל השעה שאיתה בעצם אנחנו מתמודדים כעת ולדאוג לכך, בסוף, שהדברים מקבלים, כל אחד מהנושאים שניצבים על הפרק מקבלים ביטוי בתוך המערכת. לא מדובר כאן, לפחות כלפיי, לא דובר באיזשהי משרה של 100 אחוז, שאני אמור להיכנס אליה ולהתנתק מכל מה שסובב אותי, ואני מסכים איתך במלוא מובן המילה".