"מבזה את קורבנות השואה": יו"ר יד ושם תוקף את ארדן שענד טלאי צהוב באו"ם

אחרי אקט המחאה באו"ם: דני דיין פרסם ציוץ חריף נגד השגריר באו"ם • "לשים על הדש דגל כחול לבן"

דיין וארדן. צילום: אורן בן חקון, אתר האו"ם
יו"ר יד ושם, דני דיין, תקף הבוקר (שלישי) את שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, על כך שבחר לעלות לנאום כשהוא עונד על חולצתו טלאי צהוב.
 

ארדן באו"ם: "אגרום לכם לזכור את חרפת שתיקתכם בכל פעם שתסתכלו עליי: אענוד את הטלאי הצהוב עד שנחסל את חמאס הנאצי" // קרדיט: האו״ם

 

"הצטערנו לראות את חברי משלחת ישראל לאו״ם עונדים טלאי צהוב. מעשה זה מבזה הן את קורבנות השואה והן את מדינת ישראל. הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי והיותו נתון לחסדי אחרים. כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק. אנו אדונים לגורלנו. על הדש נשים היום דגל כחול-לבן, לא טלאי צהוב", כתב דיין בחשבון הטוויטר שלו.

 
קצת לאחר חצות (שעון ישראל) ארדן נאם בדיון החירום של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המלחמה בעזה והמצב ההומניטרי ברצועה, שכונס בעקבות בקשת איחוד האמירויות.

ארדן עשה זאת תוך שהוא עונד טלאי צהוב עם הכיתוב "Never Again" ("לא שוב"), ומשווה בין השתיקה של האו"ם כלפי מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר לזו של מדינות העולם נגד הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

"כשתינוקות יהודים נשרפו באושוויץ - העולם שתק. היום תינוקות יהודים נשרפו בבארי וביישובינו – והעולם שוב שותק. אני אגרום לכם לזכור את חרפת שתיקתכם בכל פעם שתסתכלו עלי: אענוד את הטלאי הצהוב עד שנחסל את חמאס הנאצי ועד שמועצת הביטחון תפסיק לשתוק ותגנה את טבח 7 באוקטובר. מדינת ישראל חזקה. לא נעצור עד שנרסק את חמאס ונשיב את החטופים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר