י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הסכין הייתה קהה ושבורה

חקלאים תאילנדים בטראומה: ניצול הטבח סיפר על רגעי האימה

חקלאים תאילנדים ששרדו את הטבח נמצאים בטראומה. הם מספרים על הזוועה מהטבח שביצע חמאס, בזמן שמשפחות תאילנדיות מחכות לשמוע חדשות על יקיריהם המוחזקים כבני ערובה

חקלאים תאילנדים בטראומה: ניצול הטבח סיפר על רגעי האימה
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

וויתוואט קונווונג בן ה-30 חשף צלקות לאחר שהותקף בלול עופות שבה עבד בדרום ישראל. "הפצע", אומר קונווונג, "הוא תזכורת כואבת לפחד ולטראומה שעברתי ב-7 באוקטובר כשאלפי לוחמי חמאס פרצו את הגנות הגבול של ישראל במתקפת פתע חסרת תקדים".

החווה בה עבד הייתה ממוקמת בקיבוץ חולית, יישוב חקלאי סמוך לרצועת עזה. הוא שידר בשידור חי מהלול כשנשמעו פיצוצים עזים ותימרות עשן שחורות עבות עלו לאוויר כשנראו טילים.

הוא סיפר שהסתתר במשך שעות באותו יום, אך התגלה על ידי פלסטיני לבוש בבגדים אזרחיים שניסה לחתוך את גרונו בסכין מטבח, לאחר ש"סירב להיכנע. התפתח קרב פראי. לאחר המאבק האלים עם התוקף שלו, קונווונג נותר לדמם למוות מהפצע בגרונו. בסופו של דבר הוא נמצא וטופל על ידי עובדים זרים אחרים מתיאלנד שנמצאים בטראומה. הוא הצליח לשרוד. הוא מאמין כי הסכין הייתה קהה ושבורה.

"הוא לא הצליח לסיים את העבודה", אמר ל-CNN. "הפציעה הזו עדיין כואבת אבל אני מרגיש את הכאב בפנים יותר", הוסיף.

ממשלת תאילנד קראה לשחרר את כל האזרחים שלה המוחזקים בעזה. עד כה לפחות 33 אזרחים תאילנדים נהרגו, כך על פי נתונים שמסרו הרשויות בתאילנד ל-CNN - כאשר 18 אזרחים תאילנדים עדיין מוחזקים כבני ערובה נכון ל-26 באוקטובר.

"אנחנו חוזרים על קריאתנו התקיפה לשחרור בני הערובה הנותרים, כולל אזרחינו, בהקדם האפשרי", אמר סגן ראש הממשלה התיאלנדי פרנפרי בהידה-נוקרה, והוסיף כי אלה שנחטפו ונהרגו היו בעיקר עובדי משק שהיו שם כדי להרוויח כסף ולא היה להם "מעורבות בסכסוך".

 

 

תאילנד חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד