י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"תעזרו גם לאחרים"

פרטים חדשים על שחרור החיילת משבי החמאס

מתי אושר המבצע ומי הן היחידות המובחרות ששחררו את החיילת אורי מגידיש, כמה שעות נחקרה לאחר שחרורה ומה ביקשה מהרמטכ"ל ומראש השב"כ | וגם, מדוע לא מסרה הצהרה לתקשורת | כל הפרטים

פרטים חדשים על שחרור החיילת משבי החמאס
חרבות ברזל צילום: דו"צ

ראש השב"כ רונן בר אישר את מבצע החילוץ של החיילת התצפיתנית אורי מגידיש בלילה בו ראש הממשלה בנימין נתניהו סימן אותו כאחד האחראים למחדל מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. בתוך כך, אחד השיקולים של מערכת הביטחון בדחיית פרסום שחרורה של מגידיש היה בחינת השלכות המהלך על הלחימה בשטח. כך דווח ב'כאן 11'.

לפי גורם מדיני שצוטט ב'כאן 11', בישראל לא שוללים הקלות מסוימות כדי להביא לעסקה בנושא החטופים והשבויים. ייתכן ובעקבות הכניסה הקרקעית לרצועה, הלחץ על חמאס ייתן את אותותיו - ויביא לשינוי בעמדת ארגון הטרור. הגורם הדגיש כי בשלב זה אין הצעה שהונחה על ידי המתווכים, וכי "אין מרחב שמתגבש בשלב הזה".

עוד דווח כי במבצע לחילוץ מגידיש בשטח הרצועה השתתפו לוחמי אגף המבצעים של שב"כ, כוח של יחידה מיוחדת של צה"ל ובשיתוף פעולה עם המוסד. במהלך המבצע התפתחו חילופי אש עם מחבלי חמאס - ללא נפגעים לכוחותינו. 

בתוך כך דיווח הכתב הצבאי של 'חדשות 13', אור הלר כי ‏אורי מגידיש הגיעה תחילה למתקן השב"כ ושם נחקרה במשך 12 שעות, נתנה המון מידע, זכרה המון פרטים. כאשר בהמשך הגיע הרמטכ"ל הרצי הלוי למתקן השב"כ כדי לפגוש את אורי באופן אישי. במפגש המרגש ביקשה מהרמטכ"ל וראש השב"כ רונן בר: "תעזרו גם לאחרים. תעשו מה שאתם יכולים".

יצוין עוד כי במסגרת הפקת הלקחים משחרור החטופה יוכבד ליפשיץ והצהרתה לתקשורת שעוררה ביקורת, תודרכה מגידיש בידי השב"כ מה מותר ומה אסור לה לומר לבני משפחתה והתקשורת.

התצפיתנית אורי מגידיש, ששירתה בנחל עוז ונחטפה לעזה, שוחררה במבצע צבאי. אורי חזרה לחיק משפחתה בקרית גת כשהיא בריאה. מפרטים נוספים עולה כי מדובר במבצע שתוכנן מראש כמה ימים כאשר מגידיש הייתה היעד לחילוץ כשהיא מוחזקת לבד בידי אנשי חמאס ללא חטופים נוספים.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לשחרור החיילת בהצהרתו אמש ואמר: "היא חולצה בפעולה קרקעית. יותר מזה לא אפרט. ככל שאנחנו עושים את זה יותר, האויב נפגע יותר וכך יהיו לנו יותר הזדמנויות מבצעיות וזה מה שנכון לעשות. לגבי התחקור שלה, אורי עשתה את זה בצורה מדהימה, באופן מדהים של הבעת זיכרון וכן הלאה. זה מידע שאנחנו צריכים להשתמש בו ונשתמש בו ככל שיידרש".

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד