בפעם השמינית בקריירה: ליאו מסי זכה בכדור הזהב

הפרעוש, שהוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה היסטורית בגביע העולם בקטאר עם 7 שערים ו-3 בישולים רשם עוד פרק מפואר בחייו הספורטיביים • אייטנה בונמאטי קטפה את התואר אצל הנשים • ארלינג הולאנד הוכתר לחלוץ השנה • ג'וד בלינגהאם זכה בשחקן הצעיר של השנה • אמיליאנו מרטינס שוער השנה

מסי עם כדור הזהב. צילום: AFP

חותמת לשנה נפלאה. בטקס מרגש שנערך בפריז, ליאו מסי זכה הערב (שני) בכדור הזהב בפעם השמינית הקריירה שלו מטעם מגזין 'פראנס פוטבול' הצרפתי מסי הוביל את נבחרתו ארגנטינה לזכייה היסטורית במונדיאל בקטאר לפני כשנה כשהוא כובש 7 שערים ומוסיף 3 בישולים מתוך 15 שערים שארגנטינה כבשה סה"כ במהלך הטורניר שבו הניפה את הגביע הזהוב לראשונה מאז 1986.

הזכייה של מסי בגביע העולם הפכה אותו בן רגע עבור לא מעט אנשים לכדורגלן הגדול ביותר בהיסטוריה של המשחק, כשעוד לפני הטורניר בקטאר היה ברור כי זה התואר היחיד שנשאר לו להשיג בקריירה, ולמרות הלחץ הגדול שהיה עליו ועל חבריו, הוא הצליח לספק טורניר מדהים. הזכייה הערב בכדור הזהב מצטרפת לזכיות בשנים 2009, 2010, 2011, 2012, 2015, 2019 ו-2021.

יש לציין כי העובדה שהמונדיאל בנובמבר- דצמבר 2022 נכלל בחישובים לפרס השנה, היא בגלל העובדה שכדור הזהב הקודם חולק לקארים בנזמה גם כן בסוף אוקטובר שעבר, לפני הטורניר בקטאר.

בעצם הזכייה, מסי שבר לא מעט שיאים חדשים. מסי הפך לשחקן הראשון שזוכה בכדור הזהב כשהוא משחק בקבוצה מחוץ לאירופה, הפך לשחקן הראשון מה-MLS ומאינטר מיאמי שזוכה בכדור הזהב, ליחיד אי פעם שזוכה בתואר היוקרתי בשלושה עשורים שונים והשחקן המבוגר ביותר אי פעם שזוכה בתואר, והראשון שיעשה זאת בגיל 36.

אצל הנשים, אחרי שנתיים רצופות שבהן זכתה בפרס אלכסיה פוטייאס, שהפכה לאחרונה למלכת השערים בכל הזמנים של ברצלונה, הפעם אייטנה בונמאטי זכתה בפרס אחרי שהובילה את הקטאלוניות לזכייה באליפות ספרד ובליגת האלופות ואת ספרד לזכייה היסטורית במונדיאל.

ג'וד בלינגהאם רשמית זכה בפרס "קופה", לשחקן הצעיר הטוב ביותר (עד גיל 21).

פרס סוקרטס הולך לוויניסיוס על המאבק שלו בגזענות בשנה האחרונה.

פרס השוער הטוב ביותר על שם לב יאשין הלך לאמיליאנו מרטינס, שוער נבחרת ארגנטינה שכיכב במונדיאל האחרון.

חלוץ מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד זכה בפרס גרד מולר למבקיע המצטיין של השנה לאחר שכבש 52 שערים ב-53 הופעות בכל המסגרות בעונתו הראשונה באנגליה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר