הישראלי הציב אולטימטום דגלי איראן ופלסטין במגרש לא עולה לשחק לידור כהן
(צילום: חגי דקל)
לידור כהן החליט אתמול (ראשון) לעשות מעשה. רגע לפני שקבוצתו התאילנדית טראט פגשה את פראצ'ופ, במסגרת המחזור ה-9 בליגה המקומית, הקשר הישראלי שם לב שדגלי פלסטין ואיראן מתנופפים ביציעים.
באותו הרגע, השחקן הודיע לראשי המועדון: "כל עוד הדגלים ביציע, אני לא עולה לשחק". אחרי שיחה של המשקיף עם הקהל, הוסכם שהדגלים ירדו וכהן המשיך לשחק ואף עזר לקבוצתו לנצח 0:1.
2 צפייה בגלריה
לידור כהן
לידור כהן
"אחרי שהורידו את הדגלים - שיחקתי כרגיל". כהן
(צילום: ראובן שוורץ)
"רצתי לכיוון הספסל שלנו ואמרתי להם: 'תגידו מה עובר עליכם? השתגעתם? 24 תאילנדים נהרגו במתקפה הרצחנית, חלק חטופים בתוך עזה ואתם נותנים לזה לקרות?", סיפר כהן בריאיון לאולפן ynet. "הוספתי: 'אם אתם לא מורידים את הדגלים, אז אני לא עולה לשחק. תעשו עם זה מה שאתם רוצים'".
כהן המשיך: "כבר תכננתי לשבת על הספסל, אבל אחרי שהורידו את הדגלים - שיחקתי כרגיל. בתאילנד מקובל שבמשחקים - בשביל לעשות אווירה טובה לזרים - תולים ביציע את דגלי הלאום שלהם ומשחקים. למרות זאת, לא יכולתי לקבל את זה. החמאס הרגו תאילנדים, צריך שתהיה טיפה מודעות".
2 צפייה בגלריה
לידור כהן
לידור כהן
לידור כהן מבקש מהמשקיף להוריד את הדגלים
(צילום: מתוך הטוויטר)
אגב, במהלך העלייה למגרש, כהן לא לחץ את ידו של תאמר סיאם, שחקנה הפלסטינאי של היריבה. "ידעתי לפני המשחק שתהיה מתיחות בנינו ובתחילת המשחק כשעומדים שתי שורות וצריך ללחוץ ידיים - תיארתי לעצמי שהוא יתעלם. אז אני גם התעלמתי ממנו", הסביר כהן.
על העובדה שישנן הפגנות פרו-פלסטיניות בתאילנד, אמר כהן: "זה משהו הזוי. גם בשבוע שעבר הייתה הפגנה ליד שגרירות ישראל. מוזר שהם נותנים לזה יד כי רצחו להם חלק מהעם".
פורסם לראשונה: 17:28, 30.10.23