דיא סבע ערך שיחת עם שחקני מכבי חיפה, ביקר ילדים מהדרום והצהיר: "מגנה את כל מה שקרה בעוטף"

שחקן מכבי חיפה שהוא ובת זוגו קיבלו ביקורות קשות על פוסטים שהעלו לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ועל כך שלא גינו את הטבח של החמאס, שוחח עם חבריו לפני האימון, הגיע לפגוש ילדים שפונו מביתם והתראיין לכלי התקשורת: "הכי קל היה לברוח ולשתוק, אני בחור שרוצה שלום, גדלתי עם יהודים"

אחמד סבע עם הילדים בקיבוץ שדות ים, היום. צילום: אלן שיבר

קשר מכבי חיפה דיא סבע הגיע היום (שני) לקיבוץ שדות ים, שם מתאכסנים ילדים מעוטף עזה, אחרי הזוועות שחוו בשבת ה-7.10 על ידי מחבלי חמאס. לסבע הצטרפו הקשר עלי מוחמד ומאמן הכושר דרור שמשון. אתמול חזר הקשר לישראל אחרי שהיה בעין הסערה בשבועיים האחרונים. תחילה, בעקבות היעדר גינוי למתקפת הטרור הרצחנית באותה השבת ובהמשך בעקבות פוסטים שהעלה, ללא גינוי מוחלט של האירועים. בהמשך הגיעו פוסטים של הזדהות מצד אשתו כלפי תושבי עזה והדבר עורר את חמתם של אוהדי הקבוצה. אז, החליט סבע לגנות את הטבח האכזרי וניסה להסביר את דברי אשתו.

כעת, נראה כי הוא מנסה לשקם את מצבו באמצעות פעילות חברתית עם ילדי העוטף, כשבהמשך עשויות להיות פעילויות נוספות. במהלך האירוע, דיבר סבע עם עלי התקשורת לראשונה מאז המלחמה וניסה להסביר את התמונה מהצד שלו: "אני רוצה להשתתף בצערם של כל המשפחות שאיבדו את יקיריהם בשביעי לחודש. כואב הלב על אוהדים שרק לפני כמה שבועות היו ביציעים. אלה ימים לא פשוטים, תקופה לא פשוטה".

על הפוסט שהעלתה אשתו הסביר סבע: "בפוסט שאשתי העלתה הכוונות היו רק טובות אנחנו מאמינים בדו קיום. הקבוצה דוגלת בדו קיום ובשלום ואלה הכוונות של אשתי. לא היו כוונה לעשות השוואות, זה לא אנחנו ומציירים אותנו בחוץ אחרת".

סבע חותם לילד מהעוטף, צילום: אלן שיבר

על המתקפה שעובר ברשתות החברתיות אמר: "אני לא יודע איך הגעתי למצב הזה. אני יכול להבין את הקהל של חיפה, המדינה עוברת תקופה לא פשוטה, המדינה במשבר גדול ואני יכול להבין את המצב". עוד הוסיף הקשר: "היה חשוב לי לעמוד כאן, הכי קל היה לברוח ולשתוק. אני לא פעיל ברשתות, אני בחור שרוצה שלום, גדלתי עם יהודים, הייתי בבתים של יהודים והם היו אצלי. לפני הפוסט של אשתי, היא חייגה וביקש לארח חברים. הכי קל היה לברוח, אבל אני רוצה להיות פה".

על המשך דרכו הוסיף: "אני במכבי חיפה מבחירה. היו לי הצעות גבוהות יותר ובחרתי להיות בחיפה. חשבתי בינואר שזה לא הזמן לחזור לארץ וביקשתי מרונן קצב הסוכן שלי שלא ידבר איתי על חיפה ובגלל זה אני רוצה להיות פה. בחוץ שידרו שאני לוקח את הסכום הכי גבוה בחיפה אבל לא דיברו שזה חצי ממה שאני יכול להרוויח בחוץ". סבע פנה לאוהדים ואמר: "התאהבתי בקהל, כל המשפחה שלי אוהדת את הקבוצה".

סבע עם דין דוד, צילום: אלן שיבר

לאפשרות שיספוג שריקות אמר: "גם למונאס דאבור לא היה נעים. יש לי את הכוחות, אני רוצה להיות פה אבל אם בסופו של דבר זה לא יקרה, אז אדע שעשיתי את המקסימום כדי להישאר פה. אני פה מבחירה, בגלל האנשים ובגלל האוהדים. נשארתי כדי להיות מול שלושים אלף אוהדים ביציעים. השחקנים קיבלו אותי בקבוצה בהרבה אהבה. אני בנאדם חזק וגם אשתי לא מבינה ולא מכירה סיטואציה כזו וזה לא פשוט לה אני כמובן לוקח את כל האש אליי".

על הפעילות אליה הגיע עם ילדי העוטף ואמר: "אמרתי שאיך שאנחת זו הפעולה הראשונה שאעשה - להיפגש עם ילדים מהעוטף. זו זכות גדולה לשמח ילדים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוד לפני כן, ערך היום סבע שיחת הבהרה עם חבריו לחדר ההלבשה, בעקבות הפוסטים שלו ושל אשתו נרמין ברשתות החברתיות בזמן המלחמה. "חשוב לי להגיד שאני מגנה את כל מה שקרה שעוטף עזה", הבהיר סבע והוסיף: "המראות והסיפורים קשים. גם אני חלק ממדינת ישראל והמצב קשה לי. חבל שהובנתי לא נכון וכעת כולם נגדי". עוד הוסיף סבע: "הדברים של אשתי הובנו לא נכון. גם לה כואב מאוד בגלל המצב. כולנו בני אדם ואין אחד שלא כאב לו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר