"לא הכרתי הנחיה כזאת": לפיד נשאל על "עצירת ההאזנות לחמאס" - וזאת הייתה תגובתו

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד ערך היום (שני) ישיבת סיעה, שבה הוא התייחס לתחקיר "הניו יורק טיימס". לפי התחקיר, ההאזנות למכשירי הקשר של חמאס הופסקו כשנה לפני הטבח. "לא הכרתי הנחיה כזאת", אמר לפיד ל"ישראל היום"

"לא הכרתי הנחיה כזאת": לפיד נשאל על "עצירת ההאזנות לחמאס" - וזאת הייתה תגובתו

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד ערך היום (שני) ישיבת סיעה, שבה הוא התייחס לתחקיר "הניו יורק טיימס". לפי התחקיר, ההאזנות למכשירי הקשר של חמאס הופסקו כשנה לפני הטבח. "לא הכרתי הנחיה כזאת", אמר לפיד ל"ישראל היום".

כזכור, ביום שלישי האחרון נטען בתחקיר מקיף שפרסם העיתון האמריקני כי יחידת יחידת 8200 של המודיעין הישראלי הפסיקה את ההאזנות היזומות למכשירי הקשר של מחבלי ארגון חמאס כשנה לפני אירועי הטבח בעוטף עזה.

לפי התחקיר, אנשי המודיעין נטשו את ההאזנות היזומות לתדרי הרדיו שמשמשים את הפעילים הזוטרים בארגון, לאחר שהסיקו שאין ערך מודיעני בהאזנות. לטענת העיתון, מכשירי קשר כאלו נמצאו ברשותם של המחבלים שביצעו את הטבח ביישובי העוטף. 

על פי הדיווח, ישראל ידעה שחמאס מתעצם צבאית לאורך הזמן אך האמינה שתוכל להכיל את קצב ההתפתחות באמצעות רשת של מודיעין אנושי וכלי מעקב מתוחכמים, שיספקו התראה מוקדמת במקרה של מהלך גדול של מחבלי הארגון. 

כאמור, ראש הממשלה לשעבר אמר כי לא הכיר הנחיה כזאת והוסף: "אני לוקח אחריות על כל החלטה שעשיתי כראש ממשלה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "העברתי מסר לממשלה, מתוקף תפקידי כראש האופוזיציה, לפיו אנחנו ניתן גב מלא לכל החלטה ולכל צעד וגם לכל מחיר שיוביל להחזרת החטופים הביתה. אנחנו צריכים במקביל לעשות צעדים כואבים כדי לוודא שהם יחזרו הביתה"

למדינת ישראל אסור לעצור ואסור להרפות עד שלא נהרוג שישה אנשים: יחיא סינוואר, מוחמד דף, איסמעיל הנייה, סאלח אערורי, חאלד משעל ומרוואן עיסא. כל השישה צריכים למות. עד שהם לא ימותו, ישראל לא תנקום את נקמת נרצחי בארי ושדרות, כפר עזה ואופקים. עד שהם לא ימותו, המזרח התיכון לא יבין שאתנו לא מתעסקים"

 אנחנו צריכים להתמודד בשדה הקרב עם המפלצות שחטפו אותם, ולרסק את היכולות שלהם, כדי שזה לא יקרה יותר לעולם. אנחנו צריכים במקביל לעשות צעדים כואבים כדי לוודא שהם יחזרו הביתה. 

בשבועות האחרונים דיברתי בתקשורת העולמית על כפיר, בן תשעה חודשים, שנחטף. שאלתי שוב ושוב את המראיינים, איזה אנשים חוטפים תינוק בן תשעה חודשים?
 
"אתמול ביקשו לתקן אותי, כפיר כבר בן עשרה חודשים. ומעיין בת 19, ויפה בת שמונים וחמש. אלה שבוייך ישראל. אלה האנשים שאנחנו אחראים להם ולא נחמוק מן האחריות הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר