ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
האשמות נגד אוקראינה

המהומות בשדה התעופה נגד ישראלים: 60 בני אדם נעצרו, תשעה שוטרים נפצעו

נמל התעופה מחצ'קלה, אליו פרצו אתמול כמה מאות בני אדם בחיפוש אחר ישראלים, נמצא "בשליטה מוחלטת של רשויות אכיפת החוק", כך נמסר ממשרד הפנים של רוסיה עבור המחוז הפדרלי של צפון הקווקז  

המהומות בשדה התעופה נגד ישראלים: 60 בני אדם נעצרו, תשעה שוטרים נפצעו
רגע המעצר על מסלול ההמראה והנחיתה צילום: צילום מסך

נמל התעופה מחצ'קלה, אליו פרצו אתמול כמה מאות בני אדם, בחיפוש אחר "פליטים מישראל", נמצא "בשליטה מוחלטת של רשויות אכיפת החוק", כך מסר משרד הפנים של רוסיה עבור המחוז הפדרלי של צפון הקווקז. "ההתפרעויות דוכאו", הדגישו במשטרה.

רשויות אכיפת החוק של דאגסטן עצרו 60 מתפרעים בנמל התעופה מחצ'קלה. ממשרד הפנים נמסר: "העצורים נמסרו למחלקות המשטרה הטריטוריאלית להמשך הליכים". בסך הכל, עד הבוקר מסרה המשטרה, זוהו "יותר מ-150 משתתפים פעילים", כ-1,500 בני אדם השתתפו בהתפרעויות.

ראש ועדת החקירה של הפדרציה הרוסית, אלכסנדר בסטריקין, אמר כי יש התקדמות בחקירה של התיק הפלילי של המהומות ההמוניות בדאגסטן. עונשי מאסר על מתפרעים עלולים להגיע לתקופה של שמונה עד חמש עשרה שנים.

"לא תהיה סליחה לאף אחד", אמר ראש מחוז דאגסטן, סרגיי מליקוב, על המשתתפים בהתפרעויות. "הכל תועד, אף אחד לא יחמוק מאחריות", אמר לכתבים, והוסיף כי "נפתחו תיקים פליליים".

במהלך ההתפרעויות נפצעו תשעה שוטרים. המנהלת הראשית של משרד הפנים הרוסי למחוז הפדרלי של צפון הקווקז דיווחה כי שני שוטרים פצועים נמצאים בבית החולים. לפי התקשורת המקומית, כ-500 שוטרים ממחצ'קלה, קספייסק, בוינקסק, איזברבש ודרבנט נשלחו לשדה התעופה מחצ'קלה לאחר שהחלו המהומות. בין הפצועים, מפקד המשטרה אנבר מלאקורבנוב, שספג פגיעות ראש. בסך הכל נפצעו 20 בני אדם במהלך המהומות.

שדה התעופה מחצ'קלה עדיין לא חזר לפעול. שדה התעופה יתחיל לקבל טיסות ב-31 באוקטובר בשעה 03:00 שעון מוסקבה. "פתיחת שדה התעופה תתרחש רק לאחר בדיקה יסודית של רשויות אכיפת החוק של מסוף האוויר, שדה התעופה והסביבה", נאמר בהודעה מטעם שדה התעופה.

ראש מחוז דאגסטן האשים את "האויבים" בארגון המהומות בנמל התעופה מחצ'קלה. "זה כבר לא סוד שמנסים לערער את המצב בדאגסטן וליצור מחאה, כולל שימוש בשיטות הקשורות להסתה לשנאה אתנית ולבעיות בין-דתיות, הדברים הללו מתבצעים על ידי אויבינו", אמר סרגיי מליקוב. הוא הצהיר כי ערוץ טלגרם Morning of Dagestan, שבו הופיעו בין היתר הודעות על "פליטים מישראל" שהגיעו לדאגסטן, מנוהל משטחה של אוקראינה על ידי "בוגדים". הערוץ שנקרא "בוקר דאגסטן" הושק על ידי חבר פרלמנט רוסי לשעבר איליה פונומארב שעבר לאוקראינה. עם זאת, לדברי פונומארב, אין לו שום קשר לערוץ הזה כבר יותר משנה.

 

חמאס אנטישמיות רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד