ההלם והאכזבה ניכרו על פני שחקני ברצלונה אתמול (שבת) לאחר ההפסד הביתי הדרמטי לריאל מדריד בקלאסיקו. האלופה הוליכה 0:1 לאחר 6 דקות (השער השני הכי מהיר במפגשים בין שתי הקבוצות במאה ה-21) ושלטה לחלוטין במשחק. עם זאת, היא ספגה שני שערים מג'וד בלינגהאם, כולל אחד בדקה ה-92, ירדה מנוצחת 2:1 - וכעת היא רחוקה ארבע נקודות מהיריבה הגדולה, שנמצאת בראש הטבלה.
חלק משחקני בארסה זעמו על השיפוט, וטענו כי הגיע להם פנדל לאחר שאורליאן טשואמני לכאורה דחף ברחבה את רונאלד אראוחו בזמן שהמארחת צעדה ביתרון, מה שעשוי היה להעמיד אותה ביתרון 0:2 ולשנות את פני ההתמודדות. עם זאת, ישנם גם קולות אחרים - גאבי למשל - שמפנים את הביקורת כלפי עצמם.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
אכזבה גדולה בברצלונה. לאמין ימאל
(REUTERS/Nacho Doce)
צפו בתקציר: צמד לבלינגהאם, ריאל ניצחה 1:2 בחוץ את ברצלונה
(ONE)
"בסופו של דבר, המשחקים האלה מוכרעים בזכות הפרטים הקטנים", אמר גאבי בסיום. "שער השוויון שלהם גרם לשינוי במשחק. עד לאותו רגע, השליטה הייתה שלנו, אבל אחריו פשוט התפרקנו. סיימנו את המשחק בתחושות קשות, לפחות כך אני מרגיש באופן אישי. הגיע לנו לנצח, וזה ממש חבל שהפסדנו בגלל שתי פעולות בודדות שהובילו לשני שערים. אין שום משמעות לכך ששיחקנו טוב אם בסופו של דבר הפסדנו. מצד שני, הליגה ארוכה, ונצטרך לעבוד קשה כדי לפצות על ההפסד".
התסכול ניכר גם בדברי צ'אבי, מאמן ברצלונה: "היו לנו 60 דקות מצוינות, במהלכן כבשנו שער אחד, בעוד לריאל היו 20 דקות טובות, בהן כבשו שני שערים. זה הכדורגל, אם אתה לא מבקיע את השער השני - זה מה שקורה. היו לנו חמישה או שישה מצבים טובים להבקעה ולא ניצלנו אותם, והם מתוך שלושה הבקיעו פעמיים. אני חושב שתוכנית המשחק שלנו עבדה טוב, אבל לא היינו חדים מספיק. שלטנו במשחק והגיע לנו לנצח".
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי עם ז'ואאו פליקס
מאמן ברצלונה צ'אבי עם ז'ואאו פליקס
"לא היינו חדים מספיק". צ'אבי עם ז'ואאו פליקס
(EPA/ANDREU DALMAU)
צ'אבי המשיך: "להפסיד לריאל מדריד בבית זה מאכזב ומתסכל, אבל הליגה עוד ארוכה ויש עוד הרבה משחקים לשחק. אנחנו חייבים להמשיך. למרות ההפסד, עשינו צעד קדימה בכל הנוגע ליכולת שהצגנו".
הבלם, רונאלד אראוחו, התקשה לקבל את העובדה שלא קיבל פנדל: "התקרבתי לכדור וטשואמני דחף אותי. אם הוא לא היה דוחף אותי, הייתי מגיע לכדור ולמצב טוב ליד השער. לדעתי זה היה פנדל ברור, והמהלך הצריך לפחות בדיקה של השופט ב-VAR, אבל הסימון היה להמשיך כאילו כלום לא קרה. זה מרגיז, כי יכולנו להיות בעמדה מצוינת לעלות ל-0:2".
ההפסד הביתי אתמול בקלאסיקו היה הראשון של ברצלונה העונה בכל המסגרות. כעת, יצטרכו הקטלאנים לאסוף את עצמם לקראת משחק החוץ מול סוסיאדד במחזור הבא בליגה הספרדית ב-4 בנובמבר, ושלושה ימים לאחר כך מול שחטאר בליגת האלופות - שם היא מחזיקה במאזן מושלם.