האריס מדוניאנין הוא אחד הזרים הזכורים לטובה על-ידי אוהדי מכבי ת"א בשני העשורים האחרונים. הוא שיחק במועדון בשתי קדנציות, האחרונה בעונת 2016/17. בימים אלה, בגיל 38, הוא ממשיך לשחק כדורגל בקסטיון מהליגה השלישית בספרד, אבל לא שוכח את ישראל.
בראיון בהולנד (שיחק בעונה שעברה בזוולה), הוא דיבר על המצב בארץ והמלחמה בין ישראל לחמאס. "לפעמים אנשים אומרים לי 'אתה מוסלמי ואמור לשנוא את ישראל'. אבל אני לא חונכתי ככה", אמר מדוניאנין. "מה ששני הצדדים עושים זה לא מתקבל על הדעת. זה רע מאוד. אני חוויתי מלחמה בעצמי ואני לא מאחל את זה לאף אחד. השנאה לא תפתור שום דבר. שיחקתי כדורגל עם שחקנים מסרביה וקרואטיה, וגם עם הרבה יהודים. למה להפוך את זה לעניין?".
2 צפייה בגלריה
האריס מדוניאנין
האריס מדוניאנין
"תמיד אפשר לפרסם פוסט ולכתוב 'לשחרר את עזה', אבל מה זה משיג לך ולמי זה עוזר?". מדוניאנין
(צילום: עוז מועלם)
הקשר הוסיף: "תמיד אפשר לפרסם פוסט ולכתוב 'לשחרר את עזה', אבל מה זה משיג לך ולמי זה עוזר? לאף אחד. אי אפשר ככה לפתור דברים. הכל מאוד מורכב, שני הצדדים צריכים לוותר על הגאווה. תראו תמונות מישראל ומעזה, זה נורא, ילדים חפים מפשע מתים כל הזמן. זו הסיבה שצריך לשים לזה סוף כמה שיותר מהר. במצב הזה יש רק מפסידים".
מדוניאנין דיבר בריאיון גם על אשתו לשעבר ובנו בן השלוש שנמצאים בישראל: "ביקשתי מהם לבוא איתי לספרד, אבל היא רוצה להישאר בישראל. היא יהודייה ומרגישה שם בטוחה. אני ביחסים טובים איתה, אנחנו כל הזמן מדברים בפייסבוק וזה נחמד. בכל יום אני יכול ככה לראות את בני ולברר מה קורה איתו. היתרון כרגע הוא שהוא מאוד צעיר ולא יודע מה קורה, אבל זה לא משנה את העובדה שזה מאוד קשה לי".
2 צפייה בגלריה
מדוניאנין בימיו במכבי ת"א
מדוניאנין בימיו במכבי ת"א
מדוניאנין בימיו במכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
השחקן נזכר גם בילדותו בסראייבו במהלך המלחמה בבלקן. "אי אפשר לדעת מה היה קורה אם לא היינו עולים על האוטובוס האחרון. הייתי מת עכשיו, בדיוק כמו חבר הילדות שלי שנשאר שם", הוא נזכר. "ככה זה במלחמה. שכנים שלנו, שהכרנו שנים ולא היו לנו איתם בעיות, שנאו אותנו ורצו להרוג אותנו מהרגע שהתחילה המלחמה כי הם היו מהצד השני. זה מפחיד".