י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
נאום מתריס בניו יורק

שר החוץ האיראני מאיים על ארה"ב, מאשים את ישראל ב'רצח עם'

בנאום מתריס בבניין האו"ם בניו יורק, שר החוץ של איראן איים על ארה"ב, והאשים את ישראל ב'רצח עם'. אמר כי חמאס מוכן לשחרר אסירים אזרחיים, ולאחר מכן הוסיף כי העולם צריך לתמוך בשחרור 6,000 פלסטינים המוחזקים גם הם כאסירים

שר החוץ האיראני מאיים על ארה"ב, מאשים את ישראל ב'רצח עם'
ביידן ונתניהו צילום: חיים צח\לע"מ

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, הזהיר את ארה"ב שהיא לא תצא נקיה אם היא תמשיך לנהל את מה שהוא כינה "רצח העם בפלסטין", בנאומו באו"ם בניו יורק.

"היום בניו יורק ובאו"ם, אני אומר בכנות למדינה האמריקאית שמנהלת כעת את רצח העם בפלסטין שאנחנו לא מברכים על התרחבות המלחמה באזור", אמר אמיר-עבדולהיאן. "אבל אני מזהיר, אם רצח העם בעזה יימשך, הם לא יינצלו מהאש הזו. זה הבית שלנו ומערב אסיה זה האזור שלנו".

הוא המשיך ואמר שמדינת ואינה מסתייגת בכל הנוגע לביטחון המדינה.

אמיר-עבדאללהיאן הפנה את דבריו לנשיא ביידן, ואמר כי חמאס מוכן לשחרר אסירים אזרחיים, ולאחר מכן הוסיף כי העולם צריך לתמוך בשחרור 6,000 פלסטינים המוחזקים גם הם כאסירים, אם כי בישראל.

"בנוסף, מדוע ארה"ב עצמה מעורבת בפועל מעורבת ישירות בביצוע פשעים נגד פלסטינים, היא לא בעמדה לבקש מאחרים לנהוג באיפוק ולהימנע מהפצת המלחמה", אמר שר החוץ. "לכן, אנו מזהירים בתוקף מפני השלכות בלתי נשלטות של הזרוע הפיננסית הבלתי מוגבלת והתמיכה המבצעית של הבית הלבן במשטר תל אביב, שהוסיפו לחומרת ההפצצות של האזרחים והנשים הפלסטיניות וילדים בעזה ובגדה המערבית".

לאחר שארה"ב אפשרה לשר החוץ של איראן לבקר בעיר ניו יורק כדי לנאום באו"ם, התעורר זעמם של מבקרים שטענו שממשל ביידן לא היה צריך לאפשר לו להיכנס למדינה.

"טרוריסטים הנתמכים על ידי איראן תקפו חיילים שלנו וכרגע מחזיקים אמריקנים בני ערובה, אבל ממשל ביידן העניק לפקיד איראני בכיר ויזה על אדמת ארה"ב בזרועות פתוחות", כתב הסנאטור ג'וני ארנסט.

דובר מחלקת המדינה אמר ל'פוקס ניוז דיגיטל' כי, "כמדינה מארחת של האו"ם, ארה"ב מחויבת על פי הסכם עם האו"ם להנפיק אשרות לנציגי המדינות החברות באו"ם כדי לנסוע למטה של ​​האו"ם".

 

איראן ארה"ב עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד