מוקדם יותר השבוע, התבטא מוחמד סלאח בנוגע למלחמת "חרבות ברזל" לאחר ששמר על שתיקה במשך יותר משבועיים מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס על ישראל. הערב (חמישי) טען עוזר נבחרת מצרים לשעבר, דיא א-סעיד, כי כוכב ליברפול ונבחרת מצרים תרם לאורך השנים "יותר מ-10 מיליון דולר למען עזה".
"אני מסרב לבקר את מוחמד סלאח", אמר א-סעיד בריאיון לטלוויזיה המצרית. "כולם יודעים עד כמה הוא פטריוט ועד כמה הוא אוהב את כל הערבים. הוא נתן הרבה ומתגייס גם לטובת האנשים בעזה. כל מי שמבקר אותו, עושה זאת רק לצורך הביקורת. כשסלאח תרם, שאלו אותו למה הוא לא מדבר. כשהוא כבר דיבר, אמרו לו שזה מאוחר מדי. הוא נתן מה שהוא יכול, וייתן עוד יותר בעתיד".
1 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
סלאח, הכוכב הכי גדול בעולם הערבי, שמר על שתיקה בנוגע למלחמה בין ישראל לחמאס עד ליום רביעי שעבר. אחרי שחטף המון ביקורות על כך שהוא לא נוקט עמדה, פרסם המצרי סרטון בחשבון הטוויטר שלו, בו יש לו 18.6 מיליון עוקבים, וקרא בין השאר למנהיגי העולם להתערב למען עזה "ולעצור את הטבח בה".
הסרטון נצפה יותר מ-170 מיליון פעמים, קיבל 1.1 מיליון לייקים ושותף על ידי יותר מ-420,000 פרופילים. בין אלה שהגיבו לסרטון של סלאח בלייק נמצאים גם חלק מחבריו לליברפול – בהווה ובעבר – כולל שחקנים בכירים כג'ורדן הנדרסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, קרטיס ג'ונס, הארווי אליוט, ראיין חרוונברך ואלכס אוקסלייד צ'מברליין.
עם זאת, היו גם כאלה שתקפו אותו על דבריו, כמו אקס הפועל באר-שבע ושחקן מכבי יפו ג'ון אוגו, שכתב לו: "ראיתי את הסרטון בו ביקשת עזרה הומניטרית. איפה היית כשחמאס תקף ורצח ישראלים חפים מפשע? אני בטוח שאתה מודע לכך שהרבה ישראלים נחטפו. המדינה שלך אפילו לא הסכימה לקלוט את הפליטים".