ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בביקור במנהלת תקומה

נתניהו: "הולכים להעביר את חוק חבל התקומה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בביקורו במנהלת תקומה לשיקום העוטף: "אנחנו הולכים להעביר את חוק ׳חבל התקומה׳ - שיתן הרבה כסף לשיקום במהירות האפשרית"

נתניהו: "הולכים להעביר את חוק חבל התקומה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו במנהלת תקומה צילום: חיים צח /לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (חמישי) במנהלת תקומה ביבנה, הנושאת במשימה הלאומית לשיקום, חיזוק ופיתוח יישובי חבל העוטף, אשר נפגעו באופן משמעותי בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר.

ראש הממשלה נתניהו אמר בביקורו: "אנחנו הולכים להעביר את חוק ׳חבל התקומה׳. החוק הזה ייתן קודם כל כסף, שלא תצטרכו ללכת עם יד מושטת לאיזה אגרוף קפוץ, אלא שפשוט יהיה הרבה כסף לשיקום הזה במהירות האפשרית".נתניהו הוסיף: "דבר שני, קיצוץ הבירוקרטיה. לקצץ את כל התהליכים הבירוקרטיים האלה, כדי שהדברים יתבצעו הרבה יותר מהר. דבר שלישי זה תקווה. התקווה בנויה על עיקרון אחד חשוב, וזה הביטחון. אנחנו צריכים לרסק את החמאס, כדי שלאנשים יהיה את הביטחון לחזור.

בשלב הסופי, נוכל גם לבנות ולהרחיב, ולעשות את החבל הזה מאוד פורח ובטוח. יש כאן משימה לאומית, ראשונית, היסטורית אפילו, הייתי אומר. אני רוצה להודות לכם על מה שאתם עושים, זה חשוב מאוד. חלק מכם גם באים מהיישובים האלה. כל הכבוד לכם", כך נתניהו.

בפתח הביקור, ראש הממשלה קיבל סקירה מראש מנהלת תקומה משה אדרי, אודות פעילות המנהלת ותפקידיה, ושיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה השונים. כמו כן, הוצגו לרה״מ השלבים השונים בתהליך השיקום בטווח הזמן המיידי, הבינוני והארוך. ראש המנהלת שיקף לראש הממשלה את התחושות בשטח של ראשי המועצות והתושבים, והדחיפות למתן טיפול מהיר ויעיל.

ראש הממשלה ביקר במבנה המנהלת ופגש את הצוותים שעוסקים בבנייה ובשיקום העוטף בתחומים השונים: חינוך, רווחה, בריאות, דיור, חקלאות, תשתיות, שיקום הפעילות העסקית ועוד. בנוסף, הוצגו לראש הממשלה הפעולות שבוצעו מאז הוקמה המנהלת ביום חמישי האחרון, ביניהן מפגש עם ראשי הרשויות והיישובים, והקצאת מקדמות כספיות ראשוניות על סך 51 מיליון ש״ח ליישובים שנפגעו באופן קשה. ראש המנהלת אמר לנתניהו כי בימים הקרובים יועברו מקדמות נוספות.

 

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד