המאבק על שני המקומות הראשונים בבית 9 במוקדמות יורו 2024 צמוד, כאשר נבחרות רומניה, שווייץ וישראל מאיישות את שלושת המקומות הראשונים בהתאמה. המשמעות: כל משחק קריטי אם ברצונן לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית המבטיחים עלייה אוטומטית לאליפות אירופה.
משחקה הקרוב של ישראל יתקיים ב-12 בנובמבר נגד קוסובו, שמדורגת רביעית ואיבדה סיכוי ריאלי להעפיל לטורניר שייערך בקיץ. כעת גורמים בכירים בכדורגל הישראלי מפעילים לחץ על הקבוצות שבהן משחקים הכוכבים הבכירים של קוסובו, שלא לשחרר אותם למפגש הדחוי מול ישראל, שייערך ביום בו יש משחקים בליגות השונות ברחבי היבשת.
2 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
אלי דסה במשחק מול קוסובו בסיבוב הראשון
(צילום: עוז מועלם)
בנבחרת רומניה הביעו חשש ממהלך שכזה ובשל היריבות מול קוסובו הזהירו מהופעה לא ספורטיבית של קוסובו נגד הכחולים-לבנים של יוסי בניון ואלון חזן. כזכור, במשחק האחרון בין הנבחרות בחודש שעבר, ניצחה רומניה 0:2, והמשחק הופסק בשל תקרית פוליטית, כשבין היתר הונף באצטדיון שלט ובו כתוב "קוסובו היא סרביה". עכשיו ברומניה חוששים מנקמה.
כידוע שניים ממשחקיה של ישראל נדחו בשל המצב הביטחוני, ונכון להיום היא מדורגת שלישית עם 11 נקודות ב-6 משחקים, שווייץ שנייה עם 15 נקודות ב-7 משחקים ורומניה מוליכה את הבית עם 16 נקודות ב-8 משחקים.
2 צפייה בגלריה
ראשיצה חוגג
ראשיצה חוגג
מילוט ראשיקה חוגג במשחק הראשון בין הנבחרות
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין כי קיימת הוראת מפורשת של אופ"א לשחרר שחקנים למשחקים רשמיים, גם אם אינם מתקיימים בחלון הבינלאומי הרשמי, כשההנחיה מדברת על שחקן אחד בלבד מכל קבוצה. אולם בישראל מאמינים כי אם הקבוצות הבכירות יבקשו מהשחקנים לא להגיע - הם יסכימו. הכוכבים הבולטים של קוסובו: הבלם אמיר רחמני (נאפולי), הקשר מילוט ראשיקה (בשאקשהיר) והחלוץ ודאט מוריקי (מאיורקה).
לסגל הנבחרת הישראלית צפויים להיות מוזמנים 30 שחקנים בשל לוח הזמנים הייחודי שתעבור הנבחרת בחודש הבא: ארבעה משחקים תוך 10 ימים - מול קוסובו (12.11), שווייץ (15.11), רומניה (18.11) ואנדורה (21.11). בנבחרת ממתינים להחלטת השב"כ לגבי מיקום אירוח המשחקים מול שוויץ ורומניה, אותם היתה אמורה לארח בארץ, כאשר האפשרויות הן גרמניה או הונגריה. החלטה סופית אמורה להתקיים עד תחילת השבוע הבא.