שתף קטע נבחר

קרויטר: "משלחת הנוער הציבה רף גבוה מאוד"

משלחת ישראל למשחקים האולימפים לנוער, שחזרה עם שבע מדליות מסינגפור, זכתה לקבלת פנים בוועד האולימפי. לבנת: "כולנו גאים בכם ובונים עליכם לקראת האולימפיאדות בבוגרים"

מעט אחרי שסיימו את יום הלימודים השני שלהם לשנת תשע"א, הגיעו היום (ה') 15 חברי משלחת ישראל לאולימפיאדת הנוער למשרדי הוועד האולימפי בהדר יוסף בתל אביב. הסיבה: אירוע הוקרה על ההישגים באולימפיאדה הראשונה בקטגוריה, שהסתיימה בשבוע שעבר בסינגפור, וחלוקת מענקים לספורטאים שחזרו עם מדליות ומאמניהם.

 

ראשונת המברכים היתה שרת הספורט לימור לבנת, שאמרה לספורטאים שחזרו עם שלל של שבע מדליות, מתוכן שלוש מזהב: "נפגשנו לפני אולימפיאדת הנוער, ועכשיו שוב אחרי שחזרתם, עם הישגים בלתי רגילים. זו הוכחה שאם מתלכדים יחד ועובדים קשה עם המאמנים, מגיעים להישגים שעימם חזרה משלחת ישראל מהאולימפיאדה בסינגפור". לבנת, שבירכה את המדליסטים והדגישה במיוחד את הצלחת הספורטאיות, סיכמה: "אנו גאים בכם ובונים עליכם גדולות לקראת האולימפיאדות הבאות בבוגרים".

 

מעיין רפיח, מדליסט הזהב בשייט, דיבר בשם הספורטאים: "אני רוצה להודות לכל החברים שלי במשלחת על התמיכה, היה כיף גדול מאוד להיות באירוע כזה וזה נותן לנו תיאבון לקראת האולימפיאדות הבאות בבוגרים".

 

הקופץ לגובה, דמיטרי קרויטר, שזכה בזהב, ביקש להוסיף: "אחד הדברים 'הרעים' שעשינו הוא שהרמנו את הרף גבוה מאוד, חזרנו עם שבע מדליות. בעתיד יפנימו עוד יותר איזו משלחת איכותית זו היתה, שהביאה הישגים כל כך גדולים".


קרויטר, לצדה של לימור לבנת. זהב אולימפי (צילום: אורן אהרוני)

 

צבי ורשביאק, יו"ר הוועד האולימפי, אמר: "נפגשנו לפני היציאה, איחלנו בהצלחה והאמנו ביכולת שלכם. לפני ההמראה, בנתב"ג אמרתי לכם שאם כל אחד יעשה את מה שהוא יודע, תחזרו עם הישגים. לשמחתי הרבה, עשיתם את מה שאתם יודעים".  

 

ורשביאק הוסיף: "ההישגים האלה רק מראים שאנחנו יכולים, אבל הדרך עוד ארוכה. זו התחלה טובה, חלקכם יתמודד באולימפיאדת 2012 וחלקכם ב-2016, אבל כדי להצליח באולימפיאדה צריך הרבה נחישות, רצון עז, לוותר בעניינים החברתיים. בסופו של דבר זה תלוי רק בספורטאי, אם יצליח לעמוד במטרה שלו".  


לימור לבנת. כבוד גדול (צילום: דודוי ועקין)

 

דני אורן, ראש המשלחת למשחקים בסינגפור, אמר: "היה לי כבוד גדול להיות ראש של משלחת כזו, עם ספורטאים כל כך איכותיים, בכל המובנים. זו היתה אולימפיאדה לכל דבר וכל מי שהיה כאן, גם אם בקנה מידה יותר קטן, ספג אווירה וניסיון חשובים לקראת ההשתתפות העתידית בדבר האמיתי".

 

לפני סיום, עלתה לדיון סוגיית השירות הצבאי, שלפעמים עוצרת את ההתקדמות של ספורטאים. "אף ספורטאי לא נתקע בקריירה שלו בגלל הצבא", אמר ורשביאק והשרה לבנת סיכמה: "בשביל זה יש את תכנית הספורטאים המצטיינים, שמשלבת בין הדברים".


חיימוביץ' מקבל את המענק מצבי ורשביאק (צילום: אורן אהרוני)

 

אחרי החיוכים, הצילומים והנאומים - חולקו המענקים

בקבלת הפנים חולקו מענקים על סך 68,500 שקל למדליסטים שבמשלחת. קרויטר, שזכה במדליית הזהב בקפיצה לגובה, קיבל מענק של 9,000 שקל, כמו גם גילי חיימוביץ', שזכה במדליית הזהב בטקוואנדו, ורפיח, שזכה בזהב בשייט. מאמניהם - אנטולי שפרן, יחיעם שרעבי ורוני מאיר, בהתאמה, קיבלו מחצית מהסכום כל אחד.

 

השחיין יעקב טומרקין, שזכה בשתי מדליות כסף, קיבל 14,000 שקל ומאמנו חנן גלעד פתח מעטפה עם צ'ק על סך 7,000 שקל. הזוכות במדליות קבוצתיות קיבלו גם הן מענק: ספורטאית הטריאתלון פאני ביסרון קיבלה 4,500 ש', ואילו הג'ודוקא רותם שור 2,500 ש'. בסיום קבלת הפנים החגיגית יצאה המשלחת לטקס האזכרה ה-38 ל-י"א חללי מינכן באנדרטה בתל אביב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דמיטרי קרויטר
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים