לא מתעייפים: חמ"ל ההייטק שמסייע באלפי פניות

ארגון לב אחד, בשיתוף חברות הייטק מובילות, יצרו מערך של מעל 30 אלף מתנדבים ו-20 חמ"לים בארץ ובעולם • בעזרת אמצעים טכנולוגיים שונים, מנותבות אלפי פניות מאזרחים לסיוע ועזרה • לינק לאתר ופרטים ליצירת קשר בכתבה

פינוי אזרחים מאופקים . צילום: חמל הייטק לב אחד

מלחמת "חרבות ברזל" נכנסה לשבוע השלישי שלה, ונראה כי החברה הישראלית לא רק שאינה מתעייפת, אלא קצב היוזמות וההתנדבויות רק הולך וגדל. בין היתר, בולטות במיוחד היוזמות של חברות ההייטק השונות, שהתגייסו במלואן למאמץ האזרחי.

אחת היוזמות האלו היא "חמ"ל הייטק – לב אחד", הפועל בשיתוף חברות הייטק מובילות וארגון לב אחד, כוח סיוע אזרחי בחירום, אשר מפעיל עשרות חמ"לים ומעל 30,000 מתנדבים ברחבי הארץ. בחמ"ל מסייעים באמצעים טכנולוגיים שונים בטיפול באלפי פניות לעזרה וסיוע בציוד, לוגיסטיקה ועזרה נפשית, שמגיעות לארגון לב אחד בימים קשים אלו.

משלוחי מזון לחיילים, צילום: חמ"ל לב אחד

מערך ההתנדבות וגיוס הכספים הוקדם בשיתוף העמותה, על ידי חברות Fiverr ו-HiBob. במסגרת הפעילות, הוקמו מעל 20 חמ״לים הפועלים ברחבי הארץ ובניו יורק, עם מתנדבים הפועלים לתת מענה לצרכים הרבים העולים מהשטח ומתמקדים באספקת ציוד ומזון, ליווי משפחות ההרוגים, סיוע לנפגעים ומפונים, ביקורי פצועים בבתי החולים, תמיכה בלוחמים ובמשפחותיהם ומתן מענה ופתרון לכל מצוקה העולה מהשטח.

ארגון לב אחד הוקם ב-2005 ומאז פועל בכל עת חירום בארץ ובעולם. בין היתר, פעלו מתנדבי לב אחד בסיוע אזרחי במבצע צוק איתן, השריפה בכרמל, מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה, רעידת האדמה במרוקו וכו'.

פינוי אזרחים מאופקים, צילום: חמל הייטק לב אחד

הארגון מפעיל מוקדים אזוריים ומספר מוקדים ארציים שנותנים מענה 24/7 לקשישים, משפחות נפגעים, אירוח תושבי הדרום, קו סיוע נפשי עם מעל 250 אנשי מקצוע (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים מוסמכים וכו'), ארגון מתנדבים לליווי הלוויות ותפעול לוגיסטי של שבעה, איסוף אריזה וחלוקה של מארזי מזון, ציודים מכל הסוגים מוצרי היגיינה, עזרה של בייביסטר, הסעות מאורגנות לכוחות הביטחון ובעלי תפקידים חיוניים.

בימים אלו, מטרת העל של הארגון היא לייצר תשתית סיוע מיידי עבור חיילים, אזרחים ומשפחות במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’, על ידי גיוס ופריסה של 100,000 מתנדבים, זאת על מנת להחזיר את חוסנה של מדינת ישראל.

ניתן להיכנס לאתר החמ"ל ולהגיש דרכו בקשות לסיוע, להתנדב ולתרום על ידי לחיצה על הלינק.

ליצירת קשר טלפוני עם מוקד החירום של ארגון לב אחד: 3197*

מוקד סיוע נפשי - קו חם לכל נפש:  053-9526424

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר