באמסטרדם מתקיים בימים אלו אחד מאירועי הדגל של סצנת המוזיקה האלקטרונית העולמית: ה-ADE (Amsterdam Dance Event), אירוע שמושך אליו עשרות אלפי בליינים מדי שנה. במשך חמישה ימים, מתקיימים במסגרת ה-ADE אירועים כנסים מקצועיים בשעות הצהריים לצד מסיבות של הדיג׳ייז והלייבלים הגדולים בעולם בשעות הערב. הדיג'ייז הישראלים שהגיעו לשם השנה וידאו שאף אחד לא ישכח את מה שקרה בישראל ב-7 באוקטובר - כאשר מחבלי חמאס פשטו על יישובי עוטף עזה ועל מסיבת ה"נובה" ברעים, שם שחטו 260 בליינים שרק רצו לרקוד וליהנות.

עומר זעפרני מהווה חצי מצמד המפיקים והדיג'ייז DIP TREEP, שהגיעו לנגן באחד מאירועי הכנס אתמול (שבת). את הסט שלהם התחילו לא במקצבים אלקטרוניים מסחררים - אלא בנימה מלנכולית יותר. לפני שעברנו לנגן מוזיקה עבור ציבור הבליינים, הושמעה הקלטה של קול עמוק באלו המילים, באנגלית: "שישים שניות. זה כל מה שצריך כדי לזכור. כדי לתת כבוד לאלו שלא שרדו. לאלו שרצו לחיות עוד יום. לאלו שנלקחו בידי הטרור. עכשיו זה הזמן שלנו ליצור שלום. לחבק את האהבה, ולרקוד".

"חשבנו לבטל את ההופעה עקב המצב", מודה זעפרני בשיחה עם mako. "היה לנו נורא קשה לעכל את האובדן של חברינו היקרים, שחלקם היו מגיעים כמעט לכל הופעה שלנו. להופיע בידיעה שלא אראה אותם יותר קשה יותר מכל דבר שחווינו לאחרונה. אבל לבטל את ההופעה מבחינתנו היה לתת לטרור לנצח, אז הגענו להראות נוכחות ולתת כבוד למדינה שלנו עד כמה שאפשר, ולרקוד בשביל אלו שלא יכולים יותר", הסביר.

וזו לא המחווה היחידה: חבורת צעירים מאמסטרדם, לצד דיג'ייז ישראלים, חילקו וענדו צמידים של פסטיבל "נובה", עם לוגו הפסטיבל והתאריך: ה-7.10.2023, כדי שציבור הבליינים האירופאי לא ישכח מה קרה באותו יום שבת מסויט.