יום ראשון, 09.06.2024 שעה 16:39

רם זועם: למה פדרר, נדאל וג'וקוביץ' שותקים?

טניסאי העבר מאוכזב קשות מהשתיקה הרועמת של עולם הטניס, שלא מגנה את הטבח האכזרי של חמאס: "כולם פוחדים מהכסף הגדול ומהקהל המוסלמי, זו בושה"

|
ג'וקוביץ', פדרר ונדאל (רויטרס)
ג'וקוביץ', פדרר ונדאל (רויטרס)

בימים אלו של המלחמה בישראל, אנחנו עדים למרבה הצער לצביעות גדולה בקרב הגופים הגדולים בעולם הספורט ובקרב הספורטאים בענפים השונים ברחבי העולם. אנדי רם הביע את זעמו כלפי הטניסאים ברחבי העולם ששותקים ולא מגנים את הטבח האכזרי שביצע ארגון הטרור חמאס באזרחי מדינת ישראל –  ילדים, קשישים, מבוגרים, נשים וטף. 

טניסאי העבר הישראלי העלה סטורי לחשבון האינסטגרם שלו ובו תמונות של ארבעת הטניסאים הגדולים של הדור האחרון – רוג’ר פדרר, רפאל נדאל, נובאק ג’וקוביץ’ ואנדי מארי, וכתב: “לפעמים השתיקה של החברים שלנו גרועה יותר מהמילים של האויבים שלנו”.

בראיון ל-ONE, סיפר רם על אכזבתו הגדולה מהקולגות לשעבר, שבחרו בדרך של שתיקה רועמת ולא גינוי למעשים הנוראים של החמאס “ספורטאים גדולים בעולם מדברים, כמו לברון ג’יימס למשל, נשים מפורסמות כמו קים קרדישאן, הרבה אנשים ברחבי העולם מדברים, ועולם הטניס שותק. הצדיק היחידי שדיבר היה פטריק מוראטוגלו, שהיה מאמנה של סרינה וויליאמס בעבר. חוץ ממנו אף אחד לא מוציא מילה, כולם פוחדים מהכסף הגדול, מהקהל המוסלמי. זה מגעיל”, פתח רם את דבריו.

ג'ו ביידן. אם הוא הביע תמיכה, למה הטניסאים שותקים? (רויטרס)ג'ו ביידן. אם הוא הביע תמיכה, למה הטניסאים שותקים? (רויטרס)

“פדרר שתמיד ניסה להישאר נקי ממשיך להתייפייף, כנ”ל נדאל וג’וקוביץ’, אחרי המראות שהם ראו, וכשכל העולם צועק וזועק, הם שותקים. נשיא ארה”ב, האדם הגדול בעולם מראה את תמיכתו והם לא מדברים. זה מדכא ומבאס, שלחתי להם הודעות בכל מיני מקומות, אבל לא הצלחתי לתפוס אותם ישירות בטלפון. יש עוד כאלה שפנו אליהם אבל הם פוחדים לדבר. דייגו שוורצמן הטניסאי היהודי-ארגנטינאי אמר שהוא קיבל איומים על המשפחה שלו ולכן לא מעלה שום דבר”, הוסיף טניסאי העבר.

רם המשיך: “ג’וקוביץ’ יצא בזמנו כנגד החיסונים לקורונה, נלחם מול כל העולם ועכשיו כשמדובר בטבח של אנשים חפים מפשע, חטיפות של ילדים וקשישים הוא לא מצייץ. זה בושה. לא שמעתי מילה גם מארגון ה-ATP. אני מצפה מהמנהיגים, מהשחקנים הגדולים שיודעים שיש להם השפעה ענקית, להשמיע את הקול שלהם דווקא עכשיו ברגעים האלה. הם מבינים שזה משהו שעשה כותרות בכל מדינה בעולם והם מתעלמים כאילו הכל כרגיל”. 

נובאק ג'וקוביץ'. היה בארץ הרבה פעמים אך שותק ברגע האמת (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ'. היה בארץ הרבה פעמים אך שותק ברגע האמת (רויטרס)

טניסאי העבר שיתף: “אני לוקח את זה בצורה אישית. זה חבר’ה שאני ויוני ארליך היינו יושבים איתם בחדר ההלבשה והיו לנו שיחות על המצב בארץ. ג’וקוביץ’ היה בישראל הרבה פעמים, אתה מצפה מהם במאני טיים שיהיו שם ויגידו משהו ויראו תמיכה וסולידרות ובסוף זה לא קורה. שואלים אותי מלא אנשים מהארץ ומהעולם למה פדרר או ג’וקוביץ’ לא דיברו, זה לא משהו שמציק רק לי, אלא להרבה אנשים. אנשים שעושים קמפיינים עולמיים פונים אליי ואומרים לי לפנות אליהם, אבל אי אפשר לשמוע מהם מילה, פשוט לא להאמין שהם מרוכזים רק בעולם הקטן שלהם”.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */