שתף קטע נבחר

ליהמן ברדרס ביקש בישראל צו הקפאת הליכים

בלעדי: בית ההשקעות שקרס ביקש מבימ"ש בישראל צו הקפאת הליכים וביטול ההליכים המשפטיים נגד הקבוצה בישראל. לטענת הבנק, בימ"ש באנגליה העניק למנהליו צו ניהול המאפשר להם ליהנות ממרווח נשימה כנגד תביעות

בית ההשקעות ליהמן ברדרס (אירופה) שקרס פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לקבל צו הקפאת הליכים וביטול של כלל ההליכים המשפטיים כנגד הקבוצה בישראל - כך נודע ל"ידיעות אחרונות". כמו כן התבקש בית המשפט להורות על מתן צו הקפאת הליכים זמני אשר במסגרתו לא תחויב ליהמן ברדרס להגיב לתביעות והליכים משפטיים התלויים כנגדה בישראל.

 

בבקשת הקפאת ההליכים אשר הגישה שלשום ליהמן ברדרס באמצעות עו"ד טוביה ארליך ממשרד הרצוג-פוקס נאמן נטען כי "הצורך במתן צו הקפאת הליכים זמני הינו מחויב המציאות וזאת באשר חיוב ליהמן ברדרס להגיב להליכים המשפטיים התלויים ועומדים כנגדה בישראל יחתור תחת הרציונאל שבבסיס צו הניהול שניתן כלפי ליהמן ברדרס על ידי בית המשפט באנגליה.

 

"צו ניהול זה נועד לאפשר למנהלים שמונו לליהמן ברדרס מכוחו, מרווח נשימה במסגרתו לא יהיו הם מחויבים להגיב לתביעות פרטניות התלויות ועומדות כנגד ליהמן ברדרס". עוד נטען בבקשה כי ברחבי העולם קיימות כ-142 אלף עסקאות בלתי גמורות של ליהמן ברדרס, וזאת במסגרת הליך חדלות הפירעון הגדול בהיסטוריה העולמית.

 

באוקטובר האחרון הגיש בנק לאומי לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 370 מיליון שקל נגד ליהמן ברדרס. בית המשפט נעתר לבקשה והוציא עיקול זמני על כספים של חברות שונות מקבוצת ליהמן ברדרס המצויים בישראל, עד לסך של כ-370 מיליון שקלים. בבקשה שהגיש בנק לאומי לבית המשפט באמצעות משרד עו"ד קנטור-אלחנני-טל נטען, כי היה אמור לקבל מליהמן ברדרס כ-100 מיליון דולר, אולם הסכום לא הועבר לבנק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים