ריאן ריינולדס, סרטים ואירועים חינמיים: אירועי התרבות שילוו אותנו בשבוע הבא

הסרט המדובר שנמכר לנטפליקס ב-20 מיליון דולר, עונה חדשה ל"משפחת סימפסון", המון הצגות וסרטים לצפייה אונליין ללא תשלום, "שלי הכובשת" שבה בעונה שנייה - והפעילויות שתוכלו לבצע גם מחוץ לבית • מדור מיוחד לרגל מלחמת "חרבות ברזל"

מתוך הסדרה "ברוכים הבאים לרקסהאם". צילום: באדיבות דיסני+

מלחמת "חרבות ברזל" נמצאת בעיצומה, ובאופן טבעי רבים מאיתנו נשארים המון בבית. כדי שנוכל קצת להפיג את המתח ו"לנקות את הראש", אספנו כמה אירועי תרבות שתוכלו לחוות אותם הכי מקרוב שאפשר!

סרטים

משחק הוגן

לאחר קרב גדול בין שחקנים מוערכים בהוליווד, היתה זו נטפליקס שזכתה לרכוש את זכויות הפצת הסרט הזה זמן קצר לאחר שהוקרן בפסטיבל סאנדנס האחרון - בתמורה ל-20 מיליון דולר.

הבאזז כנראה עושה את שלו: לא רק שהסרט זוכה לשבחי המבקרים, הוא גם הפך ללהיט ענק של רשת הסטרימינג. ועל מה המהומה? סרט הבכורה של הבמאית-תסריטאית קלואי דומון (שביימה ו/או כתבה כמה פרקים בסדרות כמו "מיליארדים" ו"בולרז") עוקב אחר בני זוג (בגילומם של אלדן ארנרייך ופיבי דינבור) שעובדים יחד בקרן השקעות, עד שאפשרות לקידום במקום עבודתם מערערת את הקשר שלהם.

זמין בנטפליקס

פלורה ובנה

דרמה קומית מוזיקלית מלאת אהבת חיים וצלילים מענגים מאת הבמאי-תסריטאי של "פעם אחת", העוקבת אחר אם חד-הורית צעירה מאירלנד (איב יוסון, הידועה בעיקר כבתו של סולן להקת U2, בונו) שמתקשה להתמודד עם בנה המתבגר.

כשהיא מחליטה שהגיע הזמן למצוא לבנה תחביב - פלורה מוצאת גיטרה באשפה, מתחילה ללמוד לנגן בה במסגרת שיעורים מקוונים שמועברים על ידי מורה אמריקני (ג'וזף גורדון-לוויט) - ומגלה כיצד המוזיקה יכולה לשפר את הקשר שלה עם בנה.

זמין באפל TV+

עומדים ביחד

הודות למארק רוזנבאום ולחברת ההפקות הישראלית העצמאית "טרנספקס", סרטים ישראליים רבים ניתנים לצפייה מקוונת - ובחינם.

בין הסרטים הרבים שנמצאים ברשימה ניתן למצוא קלאסיקות כמו "חתונה מאוחרת", "מבצע סבתא", "התגנבות יחידים" ו"קלרה הקדושה", לצד פנינים נפלאות כמו "שבע דקות בגן עדן", "סבא סיביר" התיעודי ו"וסרמיל".

זמין באתר ארכיון הסרטים הישראלי

סדרות

ברוכים הבאים לרקסהאם

ראיין ריינולדס הוא אחד מהשחקנים המצליחים ביותר בהוליווד, שלפני כמה שנים מצא לעצמו תחביב יוצא דופן: להיות הבעלים והמנהל של רקסהאם, קבוצת כדורגל וולשית המשתתפת בליגה הרביעית בחשיבותה באנגליה, וגם מועדון הכדורגל השלישי הוותיק ביותר בעולם, שאותה רכש לצד השחקן רוב מקלהני ("פילדלפיה זורחת").

גם בעונתה השנייה, הסדרה התיעודית המוערכת עוקבת אחר מסעה של הקבוצה, וכיצד הגורל שלה, תחת ההנהלה החדשה והמפתיעה, משפיע על תושבי העיר.

זמין בדיסני+

שיעורים בכימיה

סדרת דרמה המבוססת על הספר המצליח בעל אותו השם של בוני גרמוס, שבו זוכת האוסקר ברי לארסון ("חדר", "קפטן מארוול") מגלמת את אליזבת', כימאית בארה"ב של שנות ה-50.

כשהיא בהיריון, ולאחר שפוטרה מעבודתה, צצה בדרכה האפשרות להנחות תוכנית בישול חדשה ולא שגרתית - והיא תעשה את כל מה שצריך כדי להוציא את המיטב מההזדמנות הלא צפויה הזו.

זמין באפל TV פלוס

משפחת סימפסון

סדרת האנימציה הוותיקה חוזרת בעונתה ה-35, שבה היא מוכיחה פעם נוספת איך הצליחה למשוך אליה דורות של צופים לאורך השנים.

גם בעונה החדשה של הסדרה צפויים להשתתף לא מעט אורחים מוכרים מיוחדים (ובהם אליזבת בנקס, קרי וושינגטון ופיטר ג'קסון), וכמובן גם פרק ההאלווין המסורתי.

זמין ב-yes

משפחה

סדנאות זום במוז"א

מה הקשר בין אינסטגרם למטבעות בעולם העתיק? כמה עוקבים היו לאלכסנדר מוקדון לו היה חי כיום? מה בכלל ההבדל בין טיל לחללית? מי המציא את הטלסקופ, ואיך הוא בעצם פועל? אלה הן רק חלק מהשאלות שיתקבלו עליהן תשובות במפגשי זום חיים ומרתקים לילדים.

גם המבוגרים יוכלו ליהנות מסדנה משלהם, שתעסוק בעבר, בהווה ובעתיד של מטבעות ישראל - מהעת העתיקה ועד ימינו אנו. ההשתתפות ללא תשלום ובהרשמה מראש.

אתר מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

מפגש זום בנושא היקום במוז"א, צילום: באדיבות מוז"א

שעת סיפור

בכל יום השחקנים והשחקניות של התיאטרון הקאמרי מקריאים לילדי ישראל ספרי ילדים מוכרים ואהובים. רבקה מיכאלי ועירית קפלן, למשל, הקריאו את "נסיכת השמש" של דויד גרוסמן; יניב ביטון ודניאל סטיופין הקריאו את "אבא עושה בושות" של מאיר שלו, וקרן מור הקריאה עם יואב לוי את "שירים שענת אוהבת במיוחד" של יהונתן גפן - וזו רק רשימה חלקית.

באתר תיאטרון הקאמרי ובהמשך בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם

רבקה מיכאלי ועירית קפלן ב"שעת סיפור" // צילום: באדיבות תיאטרון הקאמרי

סינמטק עד אליך

בזמן שסינמטק תל אביב סגור בעקבות המלחמה, סרטים ומפגשים קולנועיים רבים מוצעים לצפייה מקוונת באתר ללא תשלום (חלקם בהרשמה מראש) בשיתוף סרטי "רד קייפ" ו"סרטי נחשון" - והמגוון רחב במיוחד: הילדים יוכלו ליהנות מסרטים כמו "לרקוד", "אמה, הזאב והאריה הגדול" ו"בעיניים שלנו", וגם להשתתף בשעת סיפור בזום של ספרים אהובים, בעוד המבוגרים יוכלו לצפות בסרטים כמו "זרים מושלמים" האיטלקי ו"חתונתה של רוזה", ואף להשתתף באירועים כמו חידונים קולנועיים לכל המשפחה.

זמין באתר סינמטק תל אביב

הצגות המדיטק לצפייה אונליין

בניסיון להפיג ולו במעט את המתח שילדי ישראל חווים בימים אלו, וכדי לספק תוכן חינמי לצפייה בתקופה הלא פשוטה הזו, תיאטרון המדיטק חולון העלה לצפייה חופשית את "ילדיסקו", "היידי בת ההרים", "המסע המופלא לארץ המילים", "קאיטוש הילד המכשף", "הכיתה המעופפת" ו"בוא אלי פרפר נחמד", שש מההצגות המשובחות שלו לילדים ולנוער.

זמין באתר תיאטרון המדיטק

שלי הכובשת

לאחר ההצלחה הגדולה שהיא וקבוצתה הגיעו אליה בעונה הקודמת, שלי רומנו (בגילומה של תמנה קמינקא) וחבריה ל"אריות העמק", קבוצת כדורגל המערבת בנות ובנים, מגלים כי לשחזר הצלחה זה דבר לא פשוט בכלל - וכל זאת כשכולם יצטרכו להתמודד עם השחקנית ומאמנת הקבוצה היריבה הגדולה ביותר שלהם, עם מלכת השכבה וגם עם אוהדים לא קלים.

בעונה החדשה של סדרת הנוער הזו משתתפים גם אורי גבריאל, טל פרידמן, שיפי אלוני, גבי עמרני ועוד.

ראשון-רביעי, כאן חינוכית ובדיגיטל

מוזיאון ארצות המקרא

באמצעות אוסף עתיקות יחיד מסוגו, הכולל אלפי פריטים מארצות המזרח הקרוב הקדום, המוזיאון מציג את סיפור התרבות האנושית. לנוכח המצב הביטחוני, המוזיאון פותח את שעריו ללא תשלום בימים ראשון עד חמישי בשעות 14:00-10:00.

המוזיאון גם מציע מגוון פעילויות חווייתיות וסדנאות שונות לכל המשפחה בשיתוף עם אמני "מתחם הסטודיואים" של סם שפיגל, שהכניסה אליהם חופשית וגם היא בהרשמה מראש.

מוזיאון ארצות המקרא, ירושלים

ילדים במוזיאון ארצות המקרא, צילום: יחסי ציבור

הצגות תיאטרון אורנה פורת לצפייה אונליין

ילדי ישראל מוזמנים להפוגה תיאטרלית מקוונת וללא תשלום, שבה הם יוכלו ליהנות מלא פחות משש הצגות שונות ומקסימות שמתאימות לילדים ולנוער: "מלך סיאם", "בגן של ביאליק", "אי המטמון", "זהבה ושלושת הדובים", "מבצע סבא" ו"מסיבה בגן העכברים".

זמין באתר תיאטרון אורנה פורת

סינמה גשר 2023

מגוון הצגות לילדים ולמבוגרים של תיאטרון גשר הוותיק והאהוב זמין לצפייה מקוונת, והמבחר יוכל להתאים לכל הגילים. הילדים יוכלו לצפות בהצגות "האוצר מתחת לגשר", "רוח התיאטרון" ו"מסעות אודיסאוס", בעוד למבוגרים המבחר גדול אף יותר וכולל 14 הצגות שונות, שבהן ניתן למצוא את "אבות ובנים", "ספר דוד המלך" ו"אני דון קיחוטה", לצד הצגות המבוססות על מחזותיו של וויליאם שייקספיר, כמו "מקבת" (גרסה ללא מילים), "הלילה ה-12" ו"חלום ליל קיץ".

זמין בערוץ היוטיוב של תיאטרון גשר

מיטב סרטי "לב" לצפייה אונליין

כמה סרטים בולטים של רשת בתי הקולנוע האיכותית "לב" זמינים לצפייה מקוונת וללא עלות באתר הרשת: הילדים יוכלו ליהנות ממבחר גדול של סרטים, כמו שני סרטי "פדינגטון" המשובחים, "הנסיך הקטן" ו"קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף", בזמן שהמבוגרים יוכלו לצפות בסרטים כמו "חיבור פשוט", "משפחת בלייה" המקסים ו"הספר הירוק" זוכה שלושה פרסי אוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר.

זמין באתר קולנוע לב

פעילויות בבית אבי חי

כדי לקחת הפוגה, גם אם קלה, מהמצב הביטחוני, בית אבי חי מזמין ילדים, הורים ומה שביניהם להצטרף לשלל אירועי יצירה, שיתוף ואמנות לכל המשפחה, כדי לנסות להקל, להעלות חיוך ואפילו למצוא נחמה.

בין האירועים המשתנים של האתר ניתן למצוא סדנאות אמנות וכתיבה (למשל, סדנת איור בנושא "כראמל"), מפגשים מקוונים מלאי הרפתקאות ודמיון עם סופרי ילדים (כמו רינת הופר, תמר וייס-גבאי ורונית חכם), ועוד שלל מופעים שזמינים לצפייה ללא עלות בכל עת.

נוסף על כך, המקום פותח את שעריו במתכונת מיוחדת, מצומצמת ובהרשמה מראש, שבה יוצגו הצגות שונות, ואף יהיה אפשר לתרום ספרים וצעצועים ולהכין ברכות לחיילים ששומרים עלינו.

זמין באתר בית אבי חי

אנו ביחד

כדי להקל מעט את הקושי שחווים רבים ברחבי הארץ, ב"אנו - מוזיאון העם היהודי" מציעים תוכן מקוון (כגון הרצאות, סיורים ומפגשים) על מנת לייצר הפוגה קלה ולהעניק חוויה קרובה ככל האפשר למפגש ולתחושה של יחד, והכל ללא תשלום.

נוסף על כך, מדי יום בשעה 17:00 יתקיים במוזיאון סיור וירטואלי בשפות שונות (ובהן עברית, אנגלית ורוסית) על ידי אחד ממדריכיו, שיתאים לילדים ולכל המשפחה.

זמין באתר "אנו - מוזיאון העם היהודי"

תערוכה ב"אנו - מוזיאון העם היהודי", צילום: שחר וזיו כץ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר