ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ינסו להפתיע את ישראל

כך יפעל צה"ל במנהרות בעזה מול מלכודות האויב

חיילי צה"ל יתמודדו עם מנהרות ארוכות וממולכדות תחת העיר עזה, כך חושפים מסמכי מודיעין. ההסתערות הישראלית על הרצועה תתחיל בהטלת פצצות מסיביות חודרות בונקר

כך יפעל צה"ל במנהרות בעזה מול מלכודות האויב
מנהרות חמאס צילום: Wissam Nassar/Flash90

מומחים צבאיים הזהירו כי כניסה קרקעית לעזה תעלה במחיר מאות חייהם של ישראלים, אך יש לבצע את זה כדי לעצור את ההתקפות הקטלניות של חמאס במהלך הכיבוש המתוכנן של מעוז העיר עזה.

הכוחות ינסו לצוד את מנהיג חמאס יחיא סינוואר, שמסתתר בסבך המנהרות. מי שהיה דובר צה"ל לתקשורת הזרה בצוק איתן סא"ל פיטר לרנר, צוטט ב'סאן' הבריטי באומרו כי סינואר "בחר לשלוח את הקצבים לחדרי השינה שלנו כדי להרוג את התינוקות שלנו".

הוא הוסיף: "כשהם בחרו ללכת בחזית מלאה נגד ישראל, הם חתמו על צו המוות שלהם. הם אנשים מתים שהולכים. אנחנו נגיע לאנשים האלה".

אנליסטים צבאיים משוכנעים שהזוועות ב-7 באוקטובר היו רק השלב הראשון של תוכנית חמאס - ושפיתוי להכניס חיילים ישראלים למלכודת עשוי להיות שלב שני.

חמאס בנה 40 מנהרות מתחת לגבול עזה וכן רשת הגנה אימתנית מתחת לעיר עזה. אלה מאפשרים להם להמתין בעמדות פיקוד תת קרקעיות ובמגורים, עטופי בטון מזוין מתחת לרחובות המפוצצים.

תוכניות המפורטות בתיק מודיעיני שהגיע לידי העיתון ה'סאן' חושפות שההסתערות הישראלית תפתח בהטלת פצצות מסיביות של פצצות חודרות בונקר.

אבל זה לא יספיק כדי למצוא כל מקום מסתור של חמאס. חיילי צה"ל ישלחו מל"טים קטנים ורובוטים כדי למפות את עמדות האויב ולהקרין תמונות חיות בחזרה לצוותי המודיעין.

התיק, שנאסף על ידי אגף איסוף מסמכים ואיסוף טכנולוגי במודיעין, צופה כי מנהרות יהיו פזורות עם פניות שווא ומלכודות נפץ. על פי ההערכות, חלקים שלמים של התקרה הוסרו, כדי שהמנהרות יקרסו על החיילים.

אנליסט ביטחוני פול ביבר אמר ל'סאן': "ב-40 שנות ניסיון שלי, המבצע בעזה שמתגלה כעת הוא האתגר הגדול ביותר שעמדה בפני ישראל. זה לא ייקח ימים. זה יכול לקחת שבועות ואפילו חודשים ולעלות אינספור חיים. אם ישראל מתכננת לכבוש את עזה, שלדעתי תהיה טעות ענקית, עליה לנקות את המנהרות של כל לוחם חמאס עד האחרון שבהם. חמאס אינו מוטרד מנפגעים אזרחיים, הוא חפור היטב ומחזיק ביתרון עצום על אויבו בזמן שהם מתכוננים לתקוף".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד