יום ראשון, 09.06.2024 שעה 16:36

מרגש: סיפור החתונה של זוג אוהדי מכבי ת"א

צפו: שלמה בן דוד ובת זוגו, שחתונתם שיועדה למחר בוטלה בעקבות הגיוס למלחמה, נישאו בבסיס צאלים באירוע מרגש. החתן סיכם: "לא נשארו עיניים יבשות"

|
שלמה בן דוד ובת זוגו לנה בחופה (דנה רובין רייטן)
שלמה בן דוד ובת זוגו לנה בחופה (דנה רובין רייטן)

שלמה בן דוד ובת זוגו לנה, זוג אוהדי מכבי ת"א ממושב ירקונה, לא האמינו שזה קורה להם. השניים, שגדלו יחד מימי בית הספר ואוהדים את קבוצת הכדורסל של הצהובים, החליטו למסד את הקשר כשקבעו תאריך לחתונתם שאמורה הייתה להיות מחר (רביעי) ב-18.10 בגאורגיה, אך בעקבות מתקפת החמאס שלמה וחבריו גויסו לצה”ל. למרות זאת, הזוג החליט להתחתן. 

שלמה בן דוד מספר: “האהבה למכבי סל החלה בגיל קטן גדלתי על הימים היפים של פיני גרשון, נייט האפמן ז"ל, שאראס ואנתוני פארקר. כשהתחילה המלחמה הבנו שאנו הולכים לתקופה לא ידועה, אתמול קמנו בבוקר, דיברנו עם עצמנו והחלטנו שנעשה משהו בקטנה בפלוגה, החלפת טבעות ונסגור סיפור”. המ.פ נתן לרס"פ משימה ופלוגת צמה בגדוד הנדסה התגייסה כולה לאירוע, כאשר מכמה טלפונים הדברים החלו לצאת משליטה. 

מרגע החלטת בני הזוג להתחתן כל הבסיס התגייס ופנה לאנשי קשר. אחד מהם הוא שרון מצוב, איש עסקים שסגר את העסק וכבר שבוע וחצי מתנדב במרכז הקליטה למפוני הדרום בזאפה תל אביב. מצוב החל לעשות טלפונים על מנת לארגן חתונה ראויה. 

זוג אוהדי מכבי ת"א התחתנו במילואים

דנה רובין רייטן, מנהלת תחום הדיגיטל בקבוצת ‘H&M’ בישראל, סיפרה: “מאז תחילת המלחמה אני כולי בעשייה עבור אנשים - אכלוס והאכלת מפונים, מציאת דיור למפונים, חיבור בין בקשות לסייע לבין בקשות מן השטח. יום לפני ב-11:30 שרון מצוב מתקשר אליי, הכרנו רק שעה לפני בשיחה אחרת, והוא מבקש ממני 70 מנות חמות לחיילים בצאלים כי סיפרתי לו קודם שאני כבר שבוע מאכילה מאות אנשים ביום”.

“אמרתי לו שיש לי באורים מקום שעושה המבורגרים מעולים. אז הוא אמר לי ואני כולי צמרמורות ‘האוכל הוא לחתונה! אנו צריכים לחתן מילואמניק מהנדסה בחתונה אינטימית, והם ביקשו אוכל חם’. מיד אמרתי לו ‘חתונה? בוא נארגן להם אוכל חם ומהמם! לא נשלח חמגשיות’. ואז סיפרתי לו שהחבר’ה המהממים אצלנו בשכונה כבר יצאו פעמיים להאכיל מלא חיילים ושהיינו בבא"ח צנחנים וזה היה מרגש ומדהים”.

“התקשרתי לרועי מנור, שאירגן איתי את האירוע ושהיה בבא"ח צנחנים, שאמר לי שהם היו אמורים לצאת היום להאכיל 400 חיילים בצאלים וזה בוטל כי החיילים הוקפצו. שאלתי אותו אם הוא רוצה במקום זה להרים חתונה צבאית בצאלים והוא לא התלבט לרגע וישר הודיע לכל החבורה. הם חילקו משימות והתחילו לרוץ לקנות בשר, סלטים ועוד. במקביל, שרון חיבר אותי לרוסלאן הרס"פ לברר פרטים ולארגן אישורים”.

הכלה לנה נכנסת לחופה (דנה רובין רייטן)הכלה לנה נכנסת לחופה (דנה רובין רייטן)

“רוסלאן היה בהלם כמה שניות ואז התלהב ואמר שצריך לארגן אישורי כניסה לבסיס, בכל זאת מלחמה וחשוב לשמור על האזרחים שמגיעים להרים חתונה. תוך דקות רוסלאן השיג אישורים לאירוע ומשם הכל התגלגל לערב המרגש שהיה. היינו 18 מתנדבים אמונים על האוכל והקינוחים, הבאנו הכל מתל אביב ואחד החבר׳ה היה הדי-ג’יי אפילו. היו עוד ארגונים של החופה ושלומי ואחרים פשוט קסם אמיתי. חייבת להודות למשפחה שלי ב-’H&M’ ולבנות שלי שאפשרו לי את הפעילות הזאת”, סיכמה דנה.

חנן טל, חבר קרוב של הזוג, אמר: “רכשנו כרטיסי טיסה לגאורגיה ל-16.10 ושפרצה המלחמה לקח כמה ימים להבין שטיסה לא תהיה. הם החליטו בבוקר שהם מתחתנים, בערב הגענו לחתונה, הוקם מתחם בתוך הבסיס עם כל מה שצריך והיה מדהים. זאת שמחה מהולה בעצב, אלו היסודות הראשונים שאתה רואה על אסון שפקד אותנו בשבת. אלו החיבורים הראשונים בין אנשים אחרי ניתוקים של אנשים. כל אירוע כזה משמח אבל מה שקורה ברקע מעיב”. 

החתן שלמה בן דוד סיכם: “ברמת האירוע היה מטורף, לא נשארו עיניים יבשות. גם שמעון בוסקילה הגיע וריגש. אנשים מבחוץ שאנו לא מכירים פתחו פה מנגלים וריגשו אותנו. ארגנו חופה עם פרחים ושביל נרות, סידורי שולחנות ומהצבא הגיע רב צבאי שחיתן אותנו. אנחנו רוצים להודות לכל מי שעזר ותרם בעיקר לאלו שאנחנו לא מכירים, פשוט תודה, לא נשכח לכם לעולם”. 

עזר בהכנת הכתבה: אורי משיח.

שמעון בוסקילה בחתונת אוהדי מכבי ת"א (דנה רובין רייטן)שמעון בוסקילה בחתונת אוהדי מכבי ת"א (דנה רובין רייטן)
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */