קבוצות הכדורסל ברחבי אירופה ערכו הערב (רביעי) מחווה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור וההרוגים בלחימה בדרום. כל משחקי היורוליג והיורוקאפ לנשים נפתחו בדקת דומייה לזכר הנופלים. זאת לאור דרישת פיב"א.
יש לציין כי אותה פיב"א הכעיסה אתמול והיום את הקבוצות הישראליות, כשהחליטה לא לקיים דקת דומייה במשחקי ליגת האלופות, המפעל הבכיר שלה לגברים בו נוטלות חלק הפועל ירושלים והפועל חולון, אלא רק במפעלי הנשים וביורופקאפ. בנוסף, שיגרה הודעה די לקונית בדבר דחיית משחקי הקבוצות הישראליות בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס והמצב הבטחוני בארץ.
3 צפייה בגלריה
כדורסל נשים
כדורסל נשים
שחקניות צ'וקורובה הטורקית ובאסקט לנד הצרפתית בדקת הדומייה
(צילום: FIBA PHOTOS)
3 צפייה בגלריה
כדורסל נשים
כדורסל נשים
שחקניות קייסרי ואולימפיאקוס
(צילום: FIBA PHOTOS)
3 צפייה בגלריה
כדורסל נשים
כדורסל נשים
שחקניות שפשי הרומנית בדקת הדומייה לפני המשחק ביורוליג לנשים
(צילום: FIBA PHOTOS)
כל הספורטאים הבכירים של ישראל בסרטון הסברה
(צילום: ענבר לניר, שיר קלנר ו-standwithus)
כבר אתמול תקפה הפועל ירושלים את פיב״א על התנהלותה וכתבה: ״הפועל ירושלים מביעה את אכזבתה העמוקה מחוסר האמפתיה, הרגישות וההזדהות בהודעה שיצאה מטעם ה-BCL. אזרחי ישראלים, כולל אוהדי הפועל ירושלים, השחקנים והצוות, נמצאים כעת במצב של מלחמה. מלחמה שנכפתה עלינו. אנו מצפים מליגת האלופות ומפיב"א לעמוד לצד ישראל בשעתה הקשה".
עוד כתבה הפועל ירושלים בהודעה החריפה: "עבור העם בישראל ספורט מקצועני הוא בתחתית סדר העדיפויות כרגע ואנו מצפים למסרים ברורים מצד ארגוני הספורט הקשורים למועדונים בישראל". אגב, מוקדם יותר השבוע הודיעה הנהלת היורוליג כי דקת דומייה תתקיים בכל משחקי המחזור הקרוב - בחמישי ושישי.
ההודעה החריפה של הפועל ירושלים
יש לציין כי לא מעט קבוצות כדורסל אחרות ברחבי היבשת ערכו גם הן מחוות לקולגות מישראל. היום אא"ק אתונה היוונית אפשרה לשחקני הפועל ת"א, ג'יקובן בראון וקסבייר מנפורד, להתאמן באולמה הביתי. השניים, שהגיעו ליוון בתחילת השבוע, זוכים לאירוח בשל העובדה שבקבוצה היוונית משחק ג'ורדן מקריי, אקס האדומים.
שלשום, למשל, אוהדי קבוצת הכדורסל הגרמנית, טלקום בון, המזוהים ביחסיהם הטובים עם הפועל ירושלים, הביעו תמיכה בישראל באמצעות מחווה יפה כשהניפו שלטים התומכים בקבוצה ובישראל, ומתפללים לשלומם.