רוסו. חוטף חזק. צילום: מאור אלקסלסי

ג'ובאני רוסו בראיון מרגש בקרואטיה: "אני בישראל כבר 26 שנים, לא קרה דבר כזה מעולם"

אחד השחקנים האהובים ביותר שהגיעו אי פעם לשחק בליגת העל בכדורגל, שהעתיק את חייו לארץ הקודש ועובד כיום במכבי חיפה סיפק ראיון לתקשורת במולדתו על הזוועות שביצעו אנשי החמאס בישובי עוטף עזה ובמלחמה שנפתחה בעקבות זאת: "לעולם לא אשכח את החיוך של חייל ישראלי פצוע שבאנו לבקר אותו"

ג’ובאני רוסו הגיע לישראל לפני 26 שנה כאשר אלי גוטמן איתר אותו בקרואטיה והחתים אותו בהפועל ב"ש. משם הוא המשיך להפועל חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי חיפה, מכבי ת"א והפך לאחד השחקנים הזרים האהובים ביותר שהגיעו למחוזותינו. לצערו של רוסו, בילדותו הוא חווה את הקרבות הקשים של ארצו מול סרביה, ככה שמלחמה היא לא דבר שהוא לא מכיר. בראיון בקרואטיה לעיתונאי דראזן קורסליה, לאתר ‘jutarnji’, השחקן שיתף את הזוועות שישראל חווה בימים האחרונים.

"אשתי יהודייה, בננו בן ה-18 היה אמור להתחיל שירות צבאי בעוד 10 ימים ואז הכול השתנה בן לילה. אין יותר חתונות או אירועים והבן שלי, למרבה המזל, נשאר בבית עד הודעה חדשה. אנחנו מבקרים בהלוויות ונבקר בנוספות בימים הבאים”, סיפר רוסו. "עד לפני חודש המדינה הייתה מפוצלת בין אנשי ימין, שתמכו נחרצות בביבי נתניהו, לבין אחרים שהפגינו ברחובות נגד ניסיונו לעשות רפורמה במערכת המשפט, עד שלא נותר מקום לפשרות. זה מזכיר לי היום את המלחמה שלנו ב-1991, כשהסרבים תקפו אותנו, כל המחלוקות נעלמו, הדבר החשוב היחיד היה להגן על המדינה ולנצח במלחמה. וישראל בוודאי תנצח במלחמה הזו".

על האירועים בשבת אמר: "בבוקר התעוררתי ממיליון הודעות בטלפון הנייד שלי. לאחר מכן הדלקתי את הטלוויזיה והבנתי שאנחנו בטירוף. אני בישראל כבר 26 שנים ותאמינו לי שדבר כזה לא קרה מעולם. סדר היום שלי היה מאורגן קבוע, אני הולך למועדון מכבי חיפה, מבצע את מטלות סדר היום, הולך למגרש ואז השגרה נקטעת על ידי סצנות מסרטים, זה לא קיים אפילו במדע הבדיוני הגרוע ביותר. איך זה יכל לקרות? בטח היו פגמים עצומים בצבא ובמודיעין, אבל אלה דברים שצריך לנתח. כמה ראשים גדולים וחכמים משלי יספרו לכם עליהם. בינתיים אני רק אחד ממיליוני הישראלים הפשוטים שמנסים להתמודד עם הזוועה הזו".

רוסו בימיו הגדולים במכבי חיפה, צילום: אלן שיבר

על ביקור החולים שעשה במסגרת הפעילות של מכבי חיפה אמר: "לעולם לא אשכח את החיוך של חייל ישראלי פצוע כל עוד אני חי. הוא היה אוהד שלנו ואהד אותי כשהייתי שחקן. הבאנו מתנות, חולצות חתומות והחייל קרן מאושר. החובה לעמוד לצד הפצועים היא המעט שאנחנו במועדון יכולים לעשות. מחר נבקר בים המלח קבוצת ילדים שחולצה מקיבוץ אליו פלשו מחבלי חמאס".

חיילים מפנים גופה מקיבוץ כפר עזה, צילום: איי.פי

על המראות הקשים: "אין לי את הכוחות לפתוח את הסרטונים של הטבח שמגיעים לי לנייד. מספרים לי שהם הרגו משפחות שלמות עם ילדים נכים, כרתו להם את הראש וביצעו את הזוועות הכי מגעילות. מה שאני יכול לומר ממקור ראשון הוא שהכבישים שוממים. בדרך כלל לוקח שעה וחצי ממני לירושלים ועכשיו אני עובר את המרחק הזה בפחות משעה. לפי כל מה שאני רואה וקורא בתקשורת, ישראל מכינה תגמול חסר תקדים. לא יודע אם עקבתם אחרי ההצהרה של הנשיא ג’ו ביידן שאמר למדינות אחרות לא להתבלבל בטעות ולעסוק בפעולות טרור בימים ובשבועות הקרובים. ברור שהוא התכוון לחיזבאללה ולאיראן. נושאת המטוסים שהייתה בספליט הקיץ כבר הגיעה לכאן. אני לא יודע אם חיזבאללה יקשיב, אנחנו כאן בחיפה מתכוננים למתקפה שלהם אולי כבר היום, אבל אם הם יתערבו, הם לוקחים סיכונים כמו שלא היו מעולם כי האמריקנים באו לעזור".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו