המצב הביטחוני הקשה, מתקפת המחבלים בעוטף עזה והיציאה למבצע "חרבות ברזל" משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, כאשר גם ברחבי העולם מגיבים לאירועים. גם היום (רביעי) ynet מביא את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
22:48: מי שהייתה אמורה להיות יריבתה הקרובה של הפועל ת"א ביורוקאפ, וולבס הליטאית, פרסמה הודעה רשמית: "בשעה הזו, כשהיינו אמורים לשחק נגד הפועל ת"א ביורוקאפ, הטרור הרס את חייהם של אלפי אנשים חפי מפשע בישראל".
9 צפייה בגלריה
נפילה באשקלון
נפילה באשקלון
אחת הנפילות היום באשקלון
(צילום: יואב זיתון)
21:40: היכל מנורה מבטחים הואר בצבעי כחול-לבן לאות הזדהות, תמיכה והצדעה לכוחות הביטחון, למדינת ואזרחי ישראל בגזרות השונות. ההיכל יואר בכחול-לבן מידי ערב עד לסיום המלחמה.
9 צפייה בגלריה
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים מואר בצבעי כחול-לבן
(צילום: יח"צ)
21:27: קשר אנטליהספור ונבחרת ישראל, רמזי ספורי, העלה סטורי ובו כתב: "הראש לא מצליח לעכל והלב כואב. זוועות שאף אדם לא יכול להבין. הלוואי שנדע ימים טובים כמה שיותר מהר".
21:00: קבוצות הכדורסל ברחבי אירופה ערכו הערב מחווה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור וההרוגים בלחימה בדרום. כל משחקי היורוליג והיורוקאפ לנשים נפתחו בדקת דומייה לזכר הנופלים. זאת לאור דרישת פיב"א. לידיעה המלאה
9 צפייה בגלריה
כדורסל נשים
כדורסל נשים
שחקניות צ'וקורובה הטורקית ובאסקט לנד הצרפתית בדקת הדומייה
(צילום: FIBA PHOTOS)
19:30: קשר הפועל חיפה, תומר יוספי, התייחס גם הוא לאירועים הקשים במדינה: "אנחנו במצב מאוד מפחיד, יש לי חבר אישי קרוב גם שנחטף. אני מזועזע מכל מה שקורה במדינה הזו. הם עשו לנו דברים של חיות אדם. אני מקווה מאוד שהפעם לא נוותר להם ונמחוק את עזה לצמיתות".
18:00: העימות הישראלי-פלסטיני גם בצד ההסברתי ממשיך לעורר עניין ברחבי העולם. הפעם מי שעוררה סערה היא בת זוגו של כריסטיאנו רונאלדו, ג'ורג'ינה רודריגס. לאחר שהעלתה סטורי של ילדה מעזה עם דובי ורוד ובכך תמכה בפלסטינים - הבינה ג'ורג'ינה את הטעות, זכתה כמובן לתגובות זועמות, מחקה אותו והעלתה אחד חדש. בסטורי "המעודכן" יש שתי תמונות: האחת של ילד ישראלי שנפגע והשניה של אותה ילדה מעזה, בתוספת מסר לשלום. יש לציין כי רונאלדו משחק בסעודיה (באל-נאסר) ויש ככל הנראה קשר בין הסטורי הראשון שהועלה על-ידי ג'ורג'ינה.
9 צפייה בגלריה
ג'ורג'ינה וכריסטיאנו
ג'ורג'ינה וכריסטיאנו
ג'ורג'ינה וכריסטיאנו
(צילום: Yasser Bakhsh/Getty Images)
16:52: פיב"א הודיעה כי דקת דומייה לזכר קורבנות הרצח בישראל תיערך לפני כל משחקי היורוליג לנשים, היורוקאפ לנשים והיורופקאפ לגברים, אך לא בליגת האלופות.
16:30: קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א ביקרה את תושבי עוטף עזה שפונו אל כפר המכביה, שם במגרש הכדורסל נערך יום פעילות מאורגן למשפחות ולילדים. "אני באמת מנסה לעזור ככל האפשר", אמר רומן סורקין. הלכתי לתרום מזון והתנדבתי, אבל זה לא משהו שאני צריך להתגאות בו, זה משהו שכל אחד צריך לעשות, וגם רואים את זה על הישראלי היפה, איך כולם מתאחדים, הלב שלנו עם המשפחות ועם כל האנשים שחוו את כל הזוועות האלה. הלוואי שנדע ימים טובים יותר". לידיעה המלאה
9 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
שחקני מכבי ת"א משמחים את תושבי עוטף עזה
(צילום: עוז מועלם)
15:55: מאמן וושינגטון וויזארדס, ווס אנסלד ג'וניור, דיבר בסיום ה-82:145 של קבוצתו על קיירנס טייפאנס האוסטרלית, על דני אבדיה, שנעדר מההתמודדות בשל פציעה. "דיברנו על מה שקרה כקבוצה. אנחנו תומכים בו, משלבים זרועות, כדי להראות לו שהוא חלק מהמשפחה שלנו. כשהוא מודע לכך שאכפת לנו מהמצב זה מרגיע אותו".
14:18: קפטן הפועל באר שבע ובלם נבחרת ישראל, מיגל ויטור, הגיב לטבח האכזרי בסרטון שפרסמה קבוצתו ברשתות: "שלום אוהדים יקרים, קשה לי למצוא את המילים הנכונות להגיד לכם בזמנים הקשים האלה", אמר ויטור, "אבל אני מכיר את העם הישראלי. אני יודע שהוא חזק מאוד, כולנו נעבור את הרגע הקשה הזה ובמהרה הכל יהיה טוב יותר. הלב והמחשבות שלי איתכם. אני בטוח שנחזור בקרוב לעניינים, מקווה לראות את כולם באצטדיון ברגע שהכל יחזור להיות נורמלי".
13:35: אחרי התגובה החשובה של ענאן חלאילי, גם דיא סבע ומחמוד ג'אבר, שני כדורגלנים ערביים נוספים ממכבי חיפה ונבחרת ישראל, הגיבו לטבח הנורא שבוצע על ידי חמאס. "כולנו עוברים ימים לא פשוטים, התמונות והמראות קשים", כתב סבע, "כאב גדול, מתפלל לימים של שקט".
ג'אבר כתב: "אין ספק שמה שקרה ביום שבת תפס את כולנו לא מוכנים. מה ששמענו ומה שראינו הוא הרבה יותר גדול ממה שאנחנו יכולים להכיל, וכמו שזה שיתק את המדינה, זה שיתק אותנו האזרחים הקטנים. אני בוגר פנימיית כפר גלים שבחיפה, כולם יודעים מי ומה אני, מצער אותי מאוד שהאזרחות שלי עומדת במבחן. אני מחבק את כל האוהדים האהובים שלנו ומקווה שנדע רק ימים טובים ושהסיוט הזה ייגמר במהרה".
10:00: בלם הפועל באר שבע איאד אבו עביד גינה בחריפות את מעשה הטבח הנורא של החמאס. "עברו חמישה ימים למלחמה וזה נראה שנת אור", כתב אבו עביד בסטורי באינסטגרם. "יושב בביתי בוהה ותוהה לנעשה. הראש מתקשה לתפוס והלב מסרב לפעום מהמראות שאני רואה. כל רגע אומר שזהו ואז מתגלים מראות חדשים של זוועה. אני גר בכפר מייסר במועצה האזורית מנשה, כפר קטן פסטורלי החובק קיבוצים ומושבים. בוגר פנימייה באורט יד ליבוביץ' שבנתניה, מעולם לא נתבקשתי לעמוד במבחן האזרחות שלי. בצער רב יושב בביתי, חסר אונים וכל מה שביכולתי לעשות זה לגנות את הנעשה בכל תוקף, לחבק אתכם אזרחים יקרים ואוהדים אהובים וכל כולי תקווה לימים טובים יותר. אוהב ומחזק אתכם".
9 צפייה בגלריה
הסטורי של איאד אבו עביד
הסטורי של איאד אבו עביד
הסטורי של איאד אבו עביד
(צילום מסך, אינסטגרם)
9:51: אחרי שהביע תמיכה בישראל, כעת דווח כי מתאגרף העבר פלויד מייוות'ר שולח לישראל את המטוס הפרטי שלו, אייר מייוות'ר, כדי לספק מזון ואספקה ​​אחרת, כולל אפודים חסיני כדורים, עבור חיילי צה"ל. "אני עומד לצד ישראל. חמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני, הוא ארגון טרור שתוקף חיי חפים מפשע. אני בעד כל בני האדם ומאחל לחזרתם הבטוחה של כל האמריקאים והישראלים וכל אדם שנלקח כבן ערובה במהלך פשעי המלחמה הנוראיים הללו", הוא כתב אתמול באינסטגרם.
בפוסט המשך כתב המתאגרף, שנחשב על ידי רבים לגדול בכל הזמנים, כי "אני עומד לצד ישראל והיהודים בכל העולם. אני מגנה אנטישמיות בכל תוקף. אני מאמין בשלום ובזכויות אדם. טרור הוא אף פעם לא התשובה".
9 צפייה בגלריה
מתאגרף העבר האמריקאי פלויד מייוות'ר
מתאגרף העבר האמריקאי פלויד מייוות'ר
עומד לצד ישראל. מייוות'ר
(Megan Briggs/AFP)
09:30: בעיריית אשקלון מדווחים כי אצטדיון הכדורגל העירוני "סלה" ספג אתמול פגיעה ישירה של רקטה, שנחתה בחדרי ההלבשה וחדרי הטיפולים. גם בלובי נגרם נזק כבד מאוד אבל לא היו נפגעים בנפש. זו הפעם השלישית שהמתחם נפגע מירי רקטי, כשבאחד המקרים, בדצמבר 2008, המאמן שייע פיגנבוים העביר אימון. בתחילת השבוע נגרם נזק להיכל הספורט העירוני בכדורסל מרסיסי רקטה.
9:00: שוער מכבי ת"א אורלנדו מוסקרה עזב את ישראל עוד לפני שהספיק לרשום דקה אחת במדי הצהובים. "קמתי בשמונה בבוקר וראיתי הרבה הודעות מאנשים בקבוצה, לא הבנתי מה קורה עד שהודיעו לי ללכת לממ"ד", סיפר מוסקרה - ששב למולדתו פנמה - לתקשורת בארצו. "הקבוצה פעלה מהר מאוד. מיד ביום בו הכל התחיל, קנו לנו כרטיס טיסה והוציאו אותנו מישראל".
8:00: יובל נעים, מאמן הפועל ראשון לציון, ספד לאחיינתו ונכדתו של שלמה שרף, מאי נעים, שנרצחה במהלך המסיבה ברעים: "המשפחה מרוסקת. מאי הייתה היהלום של המשפחה. העולם לפני מאי ואחריה לא יהיה אותו הדבר. כולנו שבורים. בלתי אפשרי להתאושש ממכה כזו".
9 צפייה בגלריה
פגיעה באצטדיון סלה אשקלון
פגיעה באצטדיון סלה אשקלון
הפגיעה באצטדיון סלה באשקלון
(צילום: עיריית אשקלון)
9 צפייה בגלריה
מאי נעים
מאי נעים
"בלתי אפשרי להתאושש". נעים
(צילום: פרטי)
מאי, בת 22 במותה, נמלטה מהמסיבה וברחה לקיבוץ בארי הסמוך. היא ניסתה להסתתר במיגונית מהמחבלים ללא הצלחה. מאז אותו יום היא הוגדרה כנעדרת, אך אמש משפחתה קיבלה את הבשורה המרה על דבר מותה. יצחק שום, חברו הקרוב של שרף, אמר שלשום ל"מיינט" כי "מאי הגיעה לחברה שלה ביום שישי. החברה וחבר נוסף שכנעו אותה לצאת למסיבה. היא לא הייתה אמורה להיות שם בכלל".
7:47: "גם השחקנים הישראלים לא ראו דבר כזה", אמר קלארק רוברטסון, שחקנה של מ.ס אשדוד בראיון ל"סקיי ספורטס" הבריטי. הוא חזר לביתו לאחר שהמתין במשך 26 שעות לטיסה בשדה התעופה. בראיון הוא משחזר את רגעי הפחד בשבת בבוקר ומספר על הדאגה לחברים שנותרו בארץ: "זאת תקופה מדאיגה מאוד".
1:00: עידו קוזי'קרו לא נשאר אדיש לגינוי של ענאן חלאילי ("כואב לי מאוד על הרצח הנתעב שבוצע, מתפלל לימים טובים יותר"): "קראתי את הפוסט המרגש של שחקן הנבחרת ומכבי חיפה ואני רוצה לומר לכם שזאת הזדמנות לכל הספורטאים מהחברה הערבית לבנות גשרים שהפוליטיקאים הערבים מחרבים פה שנים. אתם חלק מהמדינה".
פורסם לראשונה: 08:22, 11.10.23