דייויד בלאט, אחד המאמנים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי, אשר משמש כיום כיועץ המקצועי של מכבי ת"א, התייחס הערב (שלישי) למצב הביטחוני בישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה - וקרא לאחדות בעם. "ביחד ננצח, מפולגים ניפול", אמר בלאט באנגלית בסרטון מטעם מכבי ת"א.
"אני מאחל לכולם את האומץ והכוח כדי להתגבר על הכאב שלנו ועל אויבינו", המשיך בלאט. "עכשיו זה לא הזמן להאשמות או למלחמות פוליטיות פנימיות. יש לנו אתגרים מידיים הרבה יותר חשובים".
1 צפייה בגלריה
יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א דייויד בלאט
יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א דייויד בלאט
"זה קרב על האנושות". בלאט
(צילום: עוז מועלם)
דייויד בלאט קורא לאחדות בעם
(צילום: מכבי ת"א)
עוד אמר בלאט: "הילדים, האחים, האחיות והחברים שלנו מוחזקים בידי האויב. הארץ שלנו תחת התקפה מסיבית. אורח החיים שלנו בסכנה. תתעוררו בעולם. היום זה כאן, מחר זה בחצר האחורית שלכם. זה אמיתי. תקראו לזה חמאס, תקראו לזה דאעש, תקראו לזה טרור - זה קרב על האנושות. תחזיקו ידיים, תקרבו את הלבבות, שימו בצד את כל המחלוקות הקטנות. תצילו את המדינה ואת חיינו.
"אנחנו בספורט יודעים מה זה להתייצב מול יריב. לתת ידיים במצבים האלה, להציע עזרה בכל דרך אפשרית לחברים שלנו. בואו נהיה כאלה. המדינה שלנו נלחמת עכשיו כדי להציל את האנשים שלה, מחר היא תילחם על החיים שלה, על היכולת לחיות כאן באופן חופשי, ולדאוג לביטחונם של כל האנשים האהובים שלנו. ביחד ננצח, מפולגים ניפול".