ארגון אוהדי סלטיק, "הבריגדה הירוקה", קרא היום לאוהדי הקבוצה להניף דגלי פלסטין גם במשחק נגד אתלטיקו מדריד ב-25 באוקטובר במסגרת ליגת האלופות, זאת למרות שאתמול המועדון גינה את הנפת דגלי פלסטין ושלטים שהביעו תמיכה בחמאס ביציעי הקבוצה ב-1:3 על קילמרנוק ביום שבת. כזכור, אתמול תועד שחקנה הישראלי של אלופת סקוטלנד ליאל עבדה בפגישה עם ראשי המועדון - שאחריה יצאה הודעת הגינוי.
"מסרים פוליטיים היו מבורכים בסלטיק פארק, ובכל זאת הם זוכים לגינוי עכשיו", נכתב בהודעת הארגון. "השאלה בכל מוח סביר צריכה להיות מדוע? מדוע חיי אוקראינים קדושים יותר מחיי פלסטינים? הבריגדה הירוקה נותרה חד משמעית בתמיכתנו בעם הפלסטיני, כפי שעשינו בעקביות. תמכנו בפרויקטים פלסטיניים שונים לאורך ההיסטוריה שלנו ובמשך למעלה מעשור פיתחנו קשר הדוק עם מחנה הפליטים אאידה שהגיע לשיאו בהקמת האקדמיה לכדורגל אאידה סלטיק בבית לחם.
2 צפייה בגלריה
סלטיק
סלטיק
"לשחרר את פלסטין" ו"ניצחון להתנגדות" - השלטים שהניפו אוהדי סלטיק בשבת
(צילום: MacNicol/Getty Images)
"אנו שולחים את הסולידריות הכנה שלנו ותפילותינו לחברינו ברחבי פלסטין כולה בתקופה טראומטית זו שבה שוב חלק גדול מהקהילה הבינלאומית מפנה עורף בפחדנות בעוד פשעי מלחמה נגרמים לאוכלוסייה חסרת הגנה, כלואה ברובה. אנו קוראים לכל אוהדי סלטיק - האפוטרופוסים האמיתיים של המועדון - לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה. כעת, יותר מתמיד, העם הפלסטיני זקוק לסולידריות שלנו. ב-25 באוקטובר, נגד אתלטיקו מדריד, אנו מבקשים מכל אוהדי סלטיק להניף את דגל פלסטין על הבמה האירופית ולהראות לעולם שמועדון הכדורגל סלטיק עומד עם המדוכאים, לא המדכאים".
בשלטים שהונפו במשחקה של סלטיק בשבת, בשעות שלאחר פתיחת המתקפה הרצחנית של חמאס, נכתב: "שחררו את פלסטין" ו"ניצחון ההתנגדות". הקהל של סלטיק ידוע ככזה שלא מהסס להתערב בעניינים פוליטיים ובסכסוך הישראלי-פלסטיני. דגלי פלסטין מונפים לא מעט לאורך השנים במגרשה הביתי, בעיקר אחרי תקריות פוליטיות. וזאת למרות ששיחקו בשורותיה כדורגלנים ישראלים לאורך השנים.
2 צפייה בגלריה
הסטורי של ליאל עבדה
הסטורי של ליאל עבדה
הסטורי של ליאל עבדה
עבדה כתב אתמול: "אני לא יכול לתאר לכם מה עובר לי בגוף כרגע. אלפי הודעות, תגובות והמון רעש. לקח לי יומיים-שלושה לעכל מה קורה באמת. התעוררנו לאחד הבקרים הקשים שידעה המדינה. המצב שאני נמצא בו כרגע לא פשוט. אני רוצה להגיד לכם תודה מכל הלב על התמיכה והאהבה שאתם נותנים לי ברשתות החברתיות. זה לא מובן מאליו בימים כאלו. הלב שלי עם המשפחות שאיבדו את היקרים להם. אוהב אתכם ונקווה לימים שקטים יותר".
כבר בשבת שחקנה הישראלי של סלטיק בעבר, ניר ביטון, שהעביר תשע שנים במועדון, לא נשאר אדיש לשלטים של האוהדים וכתב להם שהם עברו "שטיפת מוח". לאחר מהם העלה סטורי נוסף בו כתב: "זהו אחד הימים הכי קשים בהיסטוריה של ישראל. אני מהעם שאנשים בו נרצחים, נטבחים ונחטפים בבתיהם. לראות אוהדים מעודדים את הרצח של העם שלי, זה לא מקובל בשום אופן. סבלנו הרבה במהלך ההיסטוריה, אבל תמיד קמנו. ב-70 שנה, בנינו את אחת המדינות המשפיעות ביותר בעולם. לעולם לא ניכנע לשום סוג של טרור".
במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014, הניפו אוהדי הקבוצה דגלי פלסטין, מחו כנגד צה"ל ואף תקפו את ניר ביטון, אז עוד שחקן סלטיק, שאיחל בריאות לחיילי צה"ל. בשנת 2016 כשהפועל באר שבע הגיעה לשחק בסלטיק פארק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, זכו הדרומיים לקבלת פנים עוינת במיוחד שכללה קריאות גנאי ואף אלימות פיזית כנגד אוהדים.
גם הכרזתו של נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ, על ירושלים כבירת ישראל ועל כוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית לעיר הקודש, זכתה לתגובה כשכרזה "ירושלים שייכת לפלסטין" הונפה במשחק ליגה נגד היברניאן ב-10 בדצמבר 2017.