פרוייקט ETIAS

אישור כניסה לאירופה עכשיו מתוכנן ל-2025 - מה זה אומר?

נראה שפרוייקט ויזה לאירופה ETIAS נתקל שוב בקשיים טכניים מהותיים כאשר הפעם האשמה העיקרית הינה מערכת EES (בארץ)

כשיושק סוף סוף הפרוייקט, כל הנושא דרכון ישראלי יידרש למלא טופס ETIAS בעברית ולהמתין זמן קצר של מספר שעות עד מספר ימים לאישורו (צילום: שאטרסטוק)

נציגים בכירים מן האיחוד האירופאי אומרים כי למרות המאמצים הרבים להשיק את פרוייקט ETIAS עליו שוקד האיחוד כבר מספר שנים, הוא יידחה זו הפעם השלישית לתאריך לא ידוע, ככל הנראה בשנת 2025.

נראה שפרוייקט ויזה לאירופה ETIAS נתקל שוב בקשיים טכניים מהותיים כאשר הפעם האשמה העיקרית הינה מערכת EES שתפקידה לאפשר כניסה ויציאה מהירה ויעילה של אירופאים וזרים כאחד מן המדינות השונות תוך ניטור ומעקב קפדני וסינון גורמים לא רצויים. המועד שנקבע להשקתה נדחה שוב עקב כשלים טכניים, ובשל כך נדחה הפרוייקט כולו. במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הדחייה הנוספת ועל ההשלכות שלה עבור ישראלים נושאי דרכון ישראלי.

אישור כניסה לאירופה – רק בשנת 2025?

עבור ישראלים רבים אשר עוקבים בדריכות אחר התקדמות תוכנית הענק של האיחוד האירופאי להקמת מערך בידוק יעיל ומהיר הנשען על טכנולוגיה מתקדמת ופורצת דרך במיוחד, אין זה מפתיע שהאיחוד האירופאי יוצא זאת הפעם השלישית בהודעה כי השקת אישור הכניסה לאירופה ETIAS שתוכנן לשנת 2024 שוב נדחה למועד לא ידוע, ככל הנראה לשנת 2025.

הפרוייקט המשלב טכנולוגיה עתירת מידע, מערכות מתקדמות לניתוח וזיהוי נתונים והפעלת מעברים שנקראת EES אינו עומד ביעדיו בשל קושי בגיוס כוח אדם מיומן, כשלים בהתקנת המערכת וכשלים טכניים אחרים בזה אחר זה. האם האיחוד האירופאי לקח על עצמו פרוייקט שאפתני מדי? אין ספק שלמרות השקעה של מיליארדי יורו וגיוס מאות מהנדסים ואנשי מחשוב, סיום הפרוייקט נראה רחוק מתמיד.

כיצד משפיעה הדחייה על הישראלים המעוניינים להיכנס לאירופה?

אנשי עסקים ותיירים בעלי דרכון ישראלי ימשיכו להיכנס לאירופה בדרכים שבהם עשו זאת עד היום וייאלצו להמתין לשנת 2025 כמועד המשוער של השקת הויזה לאירופה ETIAS אשר תאפשר כניסה מהירה ויעילה יותר, קיצור משך ההמתנה בתורים בשדות התעופה, תחנות רכבת ותחנות מעבר שונות ברחבי אירופה.

אך לא רק בני אדם יהנו ממעבר חלק ויעיל יותר אלא גם סחורות ומוצרי צריכה שונים שבהם ישראלים רבים משקיעים ורוכשים. כשיושק סוף סוף הפרוייקט, כל הנושא דרכון ישראלי יידרש למלא טופס ETIAS בעברית ולהמתין זמן קצר של מספר שעות עד מספר ימים לאישורו. לאחר האישור תותר כניסתו לכל המדינות השותפות לפרוייקט בדרך קלה ויעילה הרבה יותר מבעבר.

הגשת בקשה לויזה לאירופה בקלות ובנוחות

ברגע שפרוייקט ויזה לאירופה ETIAS ייצא לפועל כמתוכנן, ישראלי המעוניין לבקר ביבשת באחת מהמדינות המשתתפות בפרוייקט ימלא טופס בקשה לויזה באופן מקוון, כאשר הצפי לקבלת תשובה אמור להיות קצר ביותר, תוך מספר ימים לכל היותר. במידה והתעורר איזשהו קושי במילוי הטופס או או שיש לכם שאלה, תוכלו לפנות לאתר ויזה לאירופה אשר מציע הסברים, עדכונים ומידע רב אודות התהליך ואף מאפשר מילוי טופס בעברית תוך הדרכה ותמיכה, ומענה בעברית לשאלות או בקשות לאורך כל התהליך וגם לאחריו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר