הכלכלנית היהודייה פרופ' קלאודיה גולדין מהרווארד זכתה היום (ב') בפרס נובל לכלכלה לשנת 2023, על קידום המחקר בנוגע לנשים בשוק העבודה. כפי שדווח בכלכליסט בפברואר השנה, גולדין היא אחת מ-55 כלכלנים בכירים ברמה הבינלאומית אשר חתמו על הצהרה נגד הרפורמה של נתניהו ולוין והזהירו מהשלכותיה על הכלכלה.
ועדת נובל ציינה במסגרת ההכרזה על הזוכה כי גולדין ערכה את המחקר המקיף הראשון בהיקפו על ההכנסות של נשים בשוק העבודה לאורך מאות שנים. "המחקר שלה חושף דפוסים חדשים, מציג את הגורמים שיוצרים שינוי ודן במקורות העיקריים של הפערים המגדריים שקיימים גם כיום", הוסיפה הוועדה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הזוכה בפרס נובל כלכלה - דלאודיה גולדין
הזוכה בפרס נובל כלכלה - דלאודיה גולדין
הזוכה בפרס נובל כלכלה - דלאודיה גולדין
גולדין (76) היא היסטוריונית בתחום הכלכלה וחוקרת של שוק העבודה, שמשמשת כיום כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת הרווארד, ומנהלת שותפה של קבוצת המחקר NBER - שעוסקת במחקר על היבטים מגדריים בכלכלה. בין 1989 עד 2017 כיהנה גולדין כמנהלת תוכנית פיתוח הכלכלה האמריקנית של NBER. בנוסף, גולדין הייתה נשיאת האגודה הכלכלית האמריקנית בשנת 2013-2014, וב-1990 הפכה לאישה הראשונה במחלקה הכלכלית של הרווארד.
תחומי המחקר של גולדין מכסים מגוון רחב של נושאים, כולל עולם העבודה בהיבטים מגדריים, כאמור, אי שוויון בהכנסות, שינויים טכנולוגיים, השכלה והגירה. רוב המחקר שלה מסתכל על הכלכלה מזווית היסטורית, וחוקר את המקורות של נושאים כלכליים עכשוויים. באוקטובר 2021 יצא לאור הספר שלה, בהוצאות אוניברסיטת פרינסטון - Career & Family: Women's Century-Long Journey toward Equity.
הזוכים בפרס, שנקרא רשמית פרס Sveriges Riksbank במדעי הכלכלה לזכרו של אלפרד נובל, מקבלים 10 מיליון קרונה שוודית (907,000 דולר).