עולם הכדורגל הישראלי נותר היום (ראשון) המום עם היוודע על מותו של חלוץ העבר ליאור אסולין, שנרצח ע״י מחבלים במסיבה בקיבוץ רעים. רק ביום שישי האחרון חגג אסולין את יום הולדתו ה-43. במשך יממה וחצי משפחתו וחבריו של אסולין ניסו להשיג כל פיסת מידע לגביו, זאת אחרי שאבד איתו הקשר לאחר ששהה במסיבה ברעים. היום הגיעה הידיעה המרה על כך שהוא בין הנרצחים.
אסולין היה אחד השחקנים הבולטים בכדורגל הישראלי בשנות האלפיים, שיחק בכ-20 קבוצות והיה אחד האהובים בכל חדר הלבשה שבו שיחק. הוא החל את הקריירה במכבי הרצליה והספיק לשחק בין השאר במכבי פ״ת, בני יהודה, בית"ר ירושלים, הפועל ת"א הפועל באר-שבע וסכנין, שאיתה זכה בגביע היסטורי ב-2004.
2 צפייה בגלריה
הכדורגל הישראלי נפרד. ליאור אסולין ז"ל
הכדורגל הישראלי נפרד. ליאור אסולין ז"ל
הכדורגל הישראלי נפרד. ליאור אסולין ז"ל
(צילום: אבי מועלם)
אחת הקבוצות הבולטות שלו הייתה הפועל ראשל"צ, שם רקם חברות עם השחקנים מור שקד, אורי זוזוט, אמיר עגייב ועומר אצילי, שנותרו חברים עד היום. לאורך הקריירה אסולין כבש לא מעט שערים והיה אחראי על רגעי כדורגל מרגשים עבור הרבה אוהדים, שהיו המומים היום מהבשורה על מותו.
חברו, לירוי צעירי, ששהה לצידו ביום שישי לפני שנסע למסיבה, כתב עליו: "היינו ביחד בשישי בצהריים, חגגנו ושרנו, סיפרת לי שאתה חוגג יום הולדת בלילה במסיבה בדרום, לא הפסקת לחייך ורק רצית ליהנות, יהי זכרך ברוך".
אבירם ברוכיאן, ששיחק לצידו בבית"ר ירושלים, פירסם תמונה משותפת שלהם במדי הצהובים-שחורים וכתב: "ברוך דיין האמת". אמיר עגייב, קשרה של סקציה נס ציונה ומי ששיחק לצידו בהפועל ראשון לציון, נפרד גם הוא: "ליאור השועל, זה שעבר הכל מהכל וקם על הרגליים תמיד. לא מעכל. מסרב להאמין. תודה על הכל, תשמור עלינו מלמעלה".
חברו נבו מזרחי, חלוץ מ.ס טירה מליגה א', ספד לו: "אני לא מצליח להחזיק את הדמעות, אח יקר שלי, כל הזמן אמרת לי הכל שטויות, תיהנה, דיברנו בשישי ואמרת שהמסיבה בצפון. חיכיתי לך בצפון ועד עכשיו אתה לא מגיע, בסוף אתה מתקשר ואומר לי שזה בכלל בדרום. אח שלי, מתגעגע לחיוך היפה שלך, ללכת איתך בשטח, לראות איתך גולים שלך ולהגיד שאני חבר שלך לכולם. תמיד תהיה בליבי, אוהב אותך והלב שלי נקרע והנשמה צועקת".
2 צפייה בגלריה
ליאור אסולין
ליאור אסולין
"לא הפסקת לחייך ורק רצית ליהנות"
(צילום: אורן אהרוני)
בני בקלו, מהנהלת מכבי הרצליה לשעבר, כתב עליו: "את ליאור אסולין פגשתי לראשונה במשחק אימון של מכבי הרצליה מול הנוער. קראתי לו אחרי האימון ואמרתי לו שיגיע רחוק. מאז היינו קרובים, היה בן בית, אהוב על אשתי והילדים. חיוכו המבויש היה כובש. את חוזהו הראשון מול פניג׳ל בבית״ר אני עשיתי. הוא היה מגדולי הכובשים. עצוב לי".
ניב זריהן, חלוץ מכבי יפו, אמר: "קשה לעכל, דמעות בעיניים, השם יקום דמך. ליאור האהוב, היית גבר שבגברים, תנוח על משכבך בשלום". החלוץ סירז' נאסר כתב: "תנוח על משכבך בשלום אח יקר".
הסובבים אותו סיפרו כי אסולין היה בחור צנוע ועם לב ענק, שאהב את החיים והשתדל ליהנות מהם גם בתקופות שהיו קשות יותר, ושילדיו היו כל עולמו. הוא אהב את עולם הכדורגל, עשה קריירה מרשימה והיה מסוג האנשים שנותרו מבויישים כשהיו מרעיפים עליהם מחמאות.
מאז שפרש מכדורגל חלם אסולין לפתח קריירת אימון. הוא מונה למאמן כפר ברא מליגה ב׳ דרום א׳, אבל אז הגיעה פרשת הסמים ובאפריל 2018 הוא נעצר. שלוש שנים לאחר מכן הוא הורשע ונידון ל-19 חודשי מאסר, אחרי שהודה בסחר בסמים בטלגרם, ושוחרר לאחר כתשעה חודשים בשל התנהגות טובה.
אחרי שריצה את עונשו הצהיר כי הוא יוצא לדרך חדשה. למרות שדיבר לא פעם על הרצון לאמן את ילדי דור העתיד של הכדורגל, הוא התקשה למצוא קבוצות שיקלטו אותו כמאמן. לבסוף פנה לדרך אחרת. הוא עבד בשתי עבודות במקביל, בבית מלון בהרצליה וגם בחוות סוסים.