"הטיפ שירגיע אתכם": בת התשע תמיס אתכם עם העצות להתמודדות עם לחץ

סרטון טיקטוק של אלה חנה יצחק הפך לוויראלי, והצליח להעניק מעט מרווח נשימה לגולשים מוכי התדהמה מההתקפה הקשה של חמאס על יישובי הדרום • "יש לי כמה שיטות שעוזרות לי, ואני רוצה לפתוח את הלב אליכם ולהראות לכם מהם הטיפים שלי"

אלה חנה יצחק מהוד השרון בטיפים לילדים / טיקטוק

בשעות הקשות בהן רובנו נחשפנו בעיקר לתוכן עצוב ומכמיר לב, פורסם אמש (שבת) ברשת החברתית "טיקטוק" סרטון של אלה חנה יצחק בת ה-9.5 מהוד השרון, שבו העניקה טיפים מניסיונה להתמודדות עם המצב הנפשי על רקע האירועים הביטחוניים המורכבים, הצליח לרגש רבים ולכבוש את הרשת עם עשרות אלפי צפיות. 

"שלום לכולם, קוראים לי אלה, קמנו היום הבוקר למצב לא פשוט, ממד"ים, טילים, רקטות, אזעקות, אבל אני אישית, הייתי ממש בחרדה עם עצמי, ממש פחדתי. מהאזעקות, מהממ"דים, היה לי בלגן במוח, אפילו בכיתי, היה לי ממש קשה. היו לי כמה שיטות שעזרו לי, ואני רוצה ככה לפתוח את הלב אליכם ולהראות לכם מהם הטיפים שלי", הציעה.

אלה יצחק חנה בטיפים לילדים / מתוך טיקטוק

"בואו נתחיל מהטיפ הראשון, הוא בעצם יעצים אתכם ויחזק אתכם", הבטיחה אלה הקטנה לפני שהדגימה איך להפעיל את האצבעות תוך כדי השמעת טקסטים מחזקים שישפרו את הביטחון העצמי.

"הטיפ השני, הוא 'אופונופונו', זה הטיפ שאני הכי אוהבת בעולם", שיתפה. "עוד מגיל שלוש עשיתי אותו. הוא ירוקן לכם את הראש ממחשבות לא טובות, הוא ירגיע אתכם, והוא ימקד אתכם רק לדבר הטוב ביותר", אמרה רגע אחרי שהדריכה כיצד לחזור שוב ושוב על משפטים שיתמכרו בחוסן הנפשי.

"הטיפ השלישי בעצם יחזק אתכם מאוד. אנחנו נושמים ביום יום, אלה נקראות נשימות החיים, אבל יש נשימות שמרגיעות מבפנים", הסבירה כשהדגימה כיצד לתרגל שאיפות ונשיפות בליווי מעבר של אחת מאצבעות כף יד ימין בין אצבעות כף יד שמאל.

הטיפ הרביעי, שהעניקה אלה, נקרא "הפרח והנר", גם הוא עסק בתרגולי נשימות. "תרגישו בעננים", הכריזה. "אני ממש אוהבת את הטיפ הזה", סיכמה. 

בשיחה שקיימנו עם חופית, אמה של אלה, מנכ"לית ומייסדת מכללת "NLP PRO" הממוקמת בתל אביב, היא מסרה לנו בתגובה: "הסרטון הוא נקודת אור בתוך כל החושך הזה. אלה אמרה 'אימא, אולי גם אני אצלם סרטון שיסייע לאנשים להתמודד עם המצב כעת, ובכלל. יממה אחרי והסרטון עם מעל ל-90,000 צפיות. אנחנו לא מפסיקים לקבל תגובות מאנשים שצפו, הראו לילדים, או נעזרו בו בעצמם. אנשים שכתבו שזה הדבר היחיד שגרם להם לחייך היום. התרגשות אדירה, לצד כל הכאב הזה. אין ספק שלראות את האדוות שיצר הסרטון של אלה, וכל התגובות, זו נקודת האור בתוך כל החושך הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר