"עצב גדול": בכדורגל הישראלי נפרדים מליאור אסולין שנרצח במתקפת החמאס

מועדונים שבהם שיחק, חברים קרובים וקולגות מהענף ספדו לשחקן העבר שהגיע לחגוג יום הולדת 43 במסיבת הטבע בקיבוץ רעים ומצא את מותו

אסולין ז"ל. צילום: עמי שומן

אחרי כ-30 שעות של חוסר ודאות, היום (ראשון) נודע כי שחקן העבר ליאור אסולין נרצח במתקפת הטרור של חמאס על מסיבת הטבע "נובה" שהתקיימה אתמול בקיבוץ רעים. אסולין הגיע לחגוג את יום הולדתו ה-43 יחד עם חברים קרובים וכמו מאות חוגגים אחרים, נתפס לא מוכן כאשר מחבלים שנכנסו לישראל הפתיעו אותם והביאו לתוצאה קשה במיוחד.

בכדורגל הישראלי נפרדו מאסולין. "עצב גדול. לאחר שעות רבות בהן הוגדר כנעדר, כעת נודע כי שחקן העבר של המועדון, ליאור אסולין, נרצח ע״י מחבלים במסיבה ברעים", נכתב בהודעה של הפועל תל אביב במדיה שיחק בעונת 2007/08. "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מרכין ראשו ומבקש לשלוח חיזוקים לבני משפחתו של ליאור בשעתם הקשה. מחזקים את כוחות הביטחון. שימרו על עצמכם ועל בני משפחותיכם".

אריאל שיימן, תחתיו גדל אסולין במכבי הרצליה אמר: "מאוד כואב, אמנם לא היינו בקשר בשנים האחרונות, אבל הוא גדל אצלי במכבי הרצליה ואהבתי אותו מאוד. הידיעה תפסה אותי בעודי תורם דם לבקשת מד"א. זאת מציאות קשה מאוד".

העיתונאי חיים לוינסון: "ליאור אסולין היה שחקן משוגע, משוגע כמו שאנחנו אוהבים. מישהו שאתה מרגיש שלמד את הכדורגל על הבלטות, ששיחק עם כדור סמרטוטים, שבעט אבנים על השער. לא מישהו שגדל על פלייסטיישן וטיולי בר מצווה לקאמפ נואו. הוא לא היה יציב, ולא מתוכנת, ולא תמיד אמר את הדברים הנכונים, אבל היה לו תשוקה וקלאס, וסטייל, וחושים חייתים  לגולים. בנאדם שראה רק את השער. לא את הסטיסטיקות שיש היום, פשוט לתקוע את הכדור בשער. הוא שיחק בקבוצות ששנאתי, אבל הוא היה שחקן שכיף לראות. מאלה שמקבל את הכדור לרגל ואתה יודע שיקרה משהו. שיעשה מהלך לא צפוי, שונה, אחר, חיה של המשחק. ולא סתם המשיך לשחק עד ליגה ב'. הוא היה חולה כדורגל, וחולה על הכדור, חולה להבקיע. שחקן מהסוג שבגללו צופים בכדורגל. יהיה זכרך ברוך, חלוץ ענק".

אייל לחמן שאימן את אסולין בבני סכנין: "בחור עם לב זהב, זו הייתה התכונה הכי בולטת שלו, תמיד אמרו שהתכונה הבולטת שלו זה לתת גולים, אני ראיתי שהתכונה הכי בולטת זה לתת לחברים את הנשמה. שמעתי אתמול שהוא נעדר, המחשבה הראשונה שעברה זה איזה חיים יפים היו יכולים להיות לו ואיזה חיים קשים בסוף הוא עבר. עצוב מאוד, כל הדרך הוא רק סבל".

בני בקלו, איש מכבי הרצליה לשעבר: "את ליאור אסולין פגשתי לראשונה במשחק אימון של מכבי הרצליה מול הנוער. קראתי לו אחרי האימון ואמרתי לו שיגיע רחוק. מאז היינו קרובים, היה בן בית, אהוב על אשתי והילדים. חיוכו המבויש היה כובש. את החוזה הראשון מול פניג’ל בבית”ר עשיתי אני. ביקש ממני. היה מהגדולים בכובשים. עצוב לי".

בני יהודה, במדיה שיחק אסולין במהלך עונת 2006/07 כתבה: “המועדון משתתף בצער המשפחה על מות אובדן יקירה – שחקן העבר, ליאור אסולין, שנרצח על ידי מחבלים מתועבים. ליאור לבש את המדים הכתומים ואף כבש 13 שערים בעונת המשחקים 2006/7, הוא יישאר תמיד חלק ממשפחת בני יהודה תל אביב".

אסולין ז"ל עם ערן לוי (מימין),

ערן לוי, חברו הטוב של אסולין, מירר בבכי וסיפר: "היינו חברים כמו אחים. קשה לי לדבר, אין גבר כזה, אין חבר כזה. הוא תמיד תמך והיה שם עבור החברים שלו. אני, הוא, עומר אצילי, אמיר עגייב, היינו חברים הכי טובים שיש. כל הלילה והיום הייתי בקשר עם המשפחה והתפללנו. הוא רק רצה להינות ביום ההולדת שלו כי הוא עבר תקופות קשות. לא היה לו מזל לצערי. לי אישית זו מכה, הייתי בטוח שהוא מתחבא ובמקום בטוח, הייתי בטוח שיידע להסתדר, שבטח מצא מחסה באיזה מקום ועוד מעט הוא ייצא החוצה, עד שקיבלנו את הטלפון הארור שבישר לנו את הבשורה המרה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר