ניר ביטון ממשיך לגנות את התנהגות חלק מאוהדי סלטיק, שהניפו אתמול (שבת) במהלך ה-1:3 הביתי על קילמרנוק שלט תמיכה בפלסטין, בו נכתב "ניצחון להתנגדות!".
ביטון, שכיכב במדים הירוקים-לבנים במשך 10 עונות (2013-2022), הגיב בזעם וטען כי אוהדי סלטיק "עברו שטיפת מוח". לאחר שזכה לביקורות מצד כמה מהאוהדים ברשתות החברתיות, בלם מכבי ת"א העלה סטורי נוסף.
2 צפייה בגלריה
ניר ביטון בימיו בסלטיק. מגנה את התנהגות האוהדים
ניר ביטון בימיו בסלטיק. מגנה את התנהגות האוהדים
ניר ביטון בימיו בסלטיק. מגנה את התנהגות האוהדים
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
סלטיק
סלטיק
הכרזות הפרו-פלסטיניות שהונפו אתמול בסלטיק פארק
(צילום: MacNicol/Getty Images)
"הרבה מכם מתבכיינים ותוהים מדוע לא אמרתי דבר במהלך שנותיי בקבוצה, אז תנו לי להיות ברור: בתקופה המדוברת המדינה שלי התמודדה עם רקטות לשטחה, ולזה לצערי כבר התרגלנו. אני כדורגלן, לא פוליטיקאי. אני לא מנסה ללמד אתכם היסטוריה ולכל אחד יש את הזכות למחות על מה שהוא מאמין בו. אבל היום זה תסריט אחר".
"זהו אחד הימים הכי קשים בהיסטוריה של ישראל. אני מהעם נרצחים, נטבחים ונחטפים בבתיהם. לראות אוהדים מעודדים את הרצח של העם שלי, זה לא מקובל בשום אופן. סבלנו הרבה במהלך ההיסטוריה, אבל תמיד קמנו. ב-70 שנה, בנינו את אחת המדינות המשפיעות ביותר בעולם. לעולם לא ניכנע לשום סוג של טרור".
אתמול לא הייתה הפעם הראשונה שבה אוהדי סלטיק - הקבוצה בה משחק כיום ליאל עבדה ובעבר גם רמי גרשון, בירם כיאל וחאתם אל-חמיד - הביעו עמדות אנטי-ישראליות. במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014, הניפו אוהדי הקבוצה דגלי פלסטין, מחו כנגד צה"ל ואף תקפו את ניר ביטון, אז עוד שחקן סלטיק, שאיחל בריאות לחיילי צה"ל.
בשנת 2016 כשהפועל באר שבע הגיעה לשחק בסלטיק פארק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, זכו הדרומיים לקבלת פנים עוינת במיוחד שכללה קריאות גנאי ואף אלימות פיזית כנגד אוהדים.
גם הכרזתו של נשיא ארה"ב דאז דונאלד טראמפ, על ירושלים כבירת ישראל ועל כוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית לעיר הקודש, זכתה לתגובה כשכרזה "ירושלים שייכת לפלסטין" הונפה במשחק ליגה נגד היברניאן ב-10 בדצמבר 2017.