גנץ: "לאזרחים שאלות קשות, את התשובות נספק בעת הזו בשדה הקרב. עם ישראל כולו מאוחד"
(צילום: קונטקט)
מתקפת הטילים וחדירת המחבלים מעזה משפיעה כמובן גם על הספורט הישראלי. זאת, בין השאר, בעקבות הודעת משרד הספורט על ביטול האירועים ברחבי הארץ ואי יציאת משלחות לתחרויות בחו"ל. לכן גם קיומו של משחקה הקרוב של נבחרת ישראל נגד שווייץ במסגרת מוקדמות יורו 2024 מוטל בספק.
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, נמצא בקשר ישיר עם ראשי אופ"א במטרה לתאם קביעת מועדים חדשים לקיום צמד המשחקים של הנבחרת בחלון הקרוב - מול שווייץ בבית (12.10) וקוסובו בחוץ (15.10).
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
כמו כן, זוארץ מנסה לתאם מועדים חדשים גם למשחקי הנבחרת הצעירה במוקדמות היורו (מול אסטוניה וגרמניה). מההתאחדות נמסר כי "התכנסות שתי הנבחרות נדחתה כרגע. נסיעת נבחרת הנוער לספרד בוטלה ועדכון לגבי מוקדמות הנבחרת עד גיל 17 יימסר בהמשך".
זוארץ: "נכפתה עלינו מלחמה ואני בטוח שיחד גם ננצח. בסיטואציה הנוכחית ברור לכל כי אין אפשרות לקיים משחקים בארץ ובהתאם להנחיית גורמי הביטחון גם אין להוציא משלחות לחו"ל. באופ"א מעודכנים על-ידנו במצב ומבינים את הכאב הנורא והמורכבות. אני משוכנע כי הנבחרות האחרות יהיו קשובות למצב הכל כך חריג. אלה ימים קשים, כואבים, אבל נדע להתאושש ולצאת מחוזקים".
2 צפייה בגלריה
נבחרת שווייץ
נבחרת שווייץ
נבחרת שווייץ
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
"למדנו בצער רב על המצב בישראל ומתקפת הרקטות", נכתב בהודעה מוקדם יותר היום של ההתאחדות השווייצרית. "אנחנו במגעים עם אופ”א והשגרירות בישראל, ואופ”א תחליט האם המשחק יוכל להתקיים ביום חמישי. התכנסות הנבחרת תחל כמתוכנן ביום שני בציריך. נמשיך לעדכן לגבי שאר התוכניות".
פורסם לראשונה: 12:17, 07.10.23