מכבי ת"א פתחה את עונת היורוליג עם ניצחון ענק (81:96) על אחת מהקבוצות האטרקטיביות שנבנתה הקיץ, פרטיזן בלגרד של ז'ליקו אוברדוביץ'. לקראת המפגש נגד הצהובים, העניק המאמן הוותיק ראיון לעיתון הסרבי "נידליניק", במהלכו חשף את פרטי הפרידה המפתיעה משחקנו הישראלי בעונה שעברה, ים מדר, שחתם הקיץ בפנרבחצ'ה הטורקית. הרכז בן ה-22 יפתח את העונה האירופית מחר (20:45), במשחק ביתי נגד אולימפיה מילאנו.
"ישבנו בבית קפה ליד הבית שלי", משחזר המאמן הסרבי בן ה-63, שקטף לא פחות מתשעה תארי יורוליג. "הוא טס במיוחד מת"א לדבר איתי אבל בשום שלב הוא לא דיבר איתי על כך שהוא עוזב".
2 צפייה בגלריה
אוברדוביץ'
אוברדוביץ'
"הייתה שם גם הכרת תודה". אוברדוביץ'
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
שחקן פנרבחצ'ה ים מדר
שחקן פנרבחצ'ה ים מדר
לא רק דקות משחק. מדר
(מתוך האתר הרשמי של פנרבחצ'ה)
על פי אוברדוביץ' הפגישה נמשכה כשעתיים. "דיברנו על דקות המשחק שלו, על ההזדמנויות שהוא אמור לקבל, על התוכניות העתידיות. הייתה שם גם הכרת תודה. והנה, לא עבר הרבה זמן אחרי שהפגישה נגמרה – ואז הוא צלצל אליי. שאלתי אותו אם הוא שכח או משהו או לא הזכיר משהו, אז הוא אמר שהוא לא מרוצה מהחוזה שלו".
המאמן הוסיף ש"מדר אמר שהוא מבין שלא שילמו לו מספיק. אני לא יודע מי זה שיעץ לו לעשות את השיחה הזאת אבל אני יכול רק לנחש. אמרתי לו שללא קשר לאיכות שלו אני לא רוצה להפריד אותו משאר השחקנים הצעירים. הזכרתי לו שהבאתי אותו לפרטיזן מאנונימיות מוחלטת. אבל בשלב כלשהו הבנתי שאין עם מי לדבר והפניתי אותו למנהל הספורטיבי זוראן סאביץ' – והעניין הסתיים".
ביום ראשון השבוע רשם הרכז הישראלי את הופעתו הראשונה בליגת הטורקית בניצחון 58:95 על בודרומספור. מדר קלע במשחק שבע נקודות ושבר שיא קריירה לאחר שחילק לא פחות מ-12 אסיסטים, בנוסף, אסף השחקן שלושה ריבאונדים ב-20 דקות משחק.