יום ראשון, 09.06.2024 שעה 15:08
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"לפעמים זה טוב להפסיד במשחק כמו בדרבי"

מאמן הפועל, ולקאניס: "למדנו מזה, מול בית"ר יכול היה להיות גם 0:7. כולם רוצים לנצח אותנו". לאיוס: "הקיץ? שמח פה. אפשר להיות במקומות 1-4". צפו

|
מייקל ולקאניס והישאם לאיוס (איציק בלניצקי)
מייקל ולקאניס והישאם לאיוס (איציק בלניצקי)

הפועל ת"א כבר שכחה מהתבוסה 5:0 בדרבי. אחרי ה-0:3 על בית"ר ירושלים, האדומים יחזרו בשבת (18:00) לאצטדיון בלומפילד ויארחו את הפועל חיפה בניסיון לייצר רצף ניצחונות בליגת העל לראשונה מאז ינואר 2022. אז להפועל היו ארבעה ניצחונות ברצף - מול מ.ס. אשדוד, עירוני קריית שמונה, מכבי פ"ת וגם הפועל חיפה - אבל מאז חלפו 635 ימים. מייקל ולקאניס מקווה לעשות לזה סוף ובצהריים הוא דיבר במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי כאן באתר.

"היה לנו שבוע נורמלי, היה לנו משחק טוב מאוד, הקבוצה מבינה שיש עוד דרך ארוכה ואנחנו רוצים להשתפר, אבל זה נותן לנו ביטחון", אמר ולקאניס, "בדרבי ספגנו שני שערים שלא היינו צריכים לספוג, יכולנו להימנע מזה - ואחרי זה הציפיות הגדולות מהתקופה הארוכה שלא ניצחנו את מכבי גרמו למה שקרה. זה טוב לפעמים שדברים כאלה קורים כי אתה לומד מזה, אנחנו צריכים לשחק כקבוצה ושגם שחקני הספסל יהיו מוכנים לעשות את העבודה שלהם.

"דיברנו על כמה דברים לפני המשחק מול בית"ר. אמרתי לשחקנים שזה טוב שיש תוכנית משחק, אבל בלי שהשחקנים יאמינו בה זה לא יעבוד. אני אוהב את זה שאנחנו לומדים, באנו בגישה טובה מול בית"ר והשגנו את התוצאה שרצינו, זה יכול היה להיגמר גם ב-0:6 או 0:7. אני יודע שנמאס לכם שאני אומר את זה, אבל הדברים האלה לוקחים זמן. אני מאמין בלבנות קודם קבוצה ואז לדבר על כדורגל, פשוט צריך להמשיך ולשחק כקבוצה".

ולקאניס: "כולם רוצים לנצח את הפועל"

ולקאניס הוסיף: "דברים קורים ואתה צריך ללמוד מהם, זה תלוי גם באיזה שחקנים זמינים לך ולא כולם מתאימים לכל שיטה. עבר הרבה זמן מאז שהיינו יכולים להסתכל על וידאו ממשחק ולראות הרבה דברים טובים כמו מול בית"ר".

"מאמין בלבנות קודם קבוצה". ולקאניס (איציק בלניצקי)"מאמין בלבנות קודם קבוצה". ולקאניס (איציק בלניצקי)

עומרי אלטמן שנפצע מול בית"ר, עבר צילום אולטראסאונד בו נשלל החשש לקרע בשריר הירך האחורי, אך הוא עדיין בספק גדול להפועל חיפה. "נבחן את מצבו מחר ונראה כמה סיכון ניקח איתו", אמר ולקאניס, "הוא שחקן חשוב ואחד מאלה שלא עברו טרום עונה, הוא עושה את זה כרגע ויש לנו הרבה שחקנים כאלה שחזרו מפציעות ארוכות".

עוד אמר המאמן: "אמרו לי שלוח המשחקים קשה, אבל לא דמיינתי עד כמה. אין משחקים קלים בכדורגל, ראיתי גם בגביע הטוטו שכל קבוצה רוצה לנצח את הפועל ת"א - בגלל שאנחנו מועדון גדול, אם לא הכי גדול בישראל. בסוף זה לא משנה מול מי אתה משחק, אלא איך אתה משחק. אם אנחנו רוצים להשתפר, אנחנו צריכים לשחק ברמה שאנחנו מתאמנים והשחקנים יודעים את זה.

"אהבתי את המשחק שלנו מול בית"ר, ההוצאה לפועל של תוכנית המשחק הייתה קרובה למה שרצינו, השחקנים עמדו בלחץ אחרי מה שהיה בדרבי, עשינו כמה טעויות ב-15-20 דקות הראשונות, אבל אחרי זה שמרנו על קור רוח. אם נתקוף ונכבוש, אני אשמח, אבל אני רוצה לראות קבוצה שלא רוצה לספוג גם ביתרון 0:3, שחקנים שרצים אחורה 30 מטר כדי לעזור בהגנה וכאלה שרוצים לעשות גם 0:4 ו-0:5. אתה צריך להיות מוכן שתהיה לך תוכנית ב'. אנחנו מתקרבים למה שאנחנו רוצים לראות, צריך להמשיך לעבוד".

ולקאניס התייחס גם לגזענות כלפי מאוויס צ'יבוטה בטדי: "הוא היה מאוכזב ממה שהיה, כולנו, זה בלתי מתקבל שמדברים על גזענות ב-2023. אני לא יכול להבין אוהדים שיושבים מאחורי הספסל ומתנהגים בגזענות כזו, אבל אנחנו לא יכולים לשלוט בזה. כולם אוהבים את מאוויס, הוא לא אוהב את זה, אבל הוא ייתן למעשים לדבר בפני עצמם".

"בלתי מתקבל שמדברים על גזענות ב-2023" (רדאד ג'בארה)"בלתי מתקבל שמדברים על גזענות ב-2023" (רדאד ג'בארה)

מאמן הפועל ת"א התייחס גם לטל ארצ'ל: "זה כאב ראש חיובי, אני אוהב שיש שני שחקנים על כל עמדה ותחרות בריאה, זה יהפוך את כולם לטובים יותר. אם קיבלת הזדמנות, אתה צריך לנצל אותה".

על העמדה של רן בנימין אמר ולקאניס: "דיברנו על זה שני אימונים לפני המשחק, הסתכלתי על הפרופיל שלו, עם הפיזיות, הטכניקה וההבנה הטקטית שלו, הבנתי שהוא יכול לשחק שם. יש לו יותר שטח באגף, הוא הפתיע הרבה אנשים בפן ההגנתי מול שחקנים פיזיים של בית"ר ונותן לנו מימד אחר, זה נחמד למצוא שחקן שנותן לך משהו בתור שחקן אגף".

לקראת שבת אמר ולקאניס: "הפועל חיפה קבוצה מאורגנת, יש לה ביטחון אחרי התוצאות, יש לה צמד התקפי טוב, קישור חזק וזה יהיה מעניין לראות מה יהיה במשחק. נצטרך ליצור כמה שיותר הזדמנויות ולכבוש".

לאיוס: אשמח להיות בנבחרת

במסיבת העיתונאים דיבר גם הישאם לאיוס: "אחרי ההפסד בדרבי היה שבוע קשה, מה שטוב אצלנו שהיינו ביחד וחזקים מנטלית. באנו מוכנים לטדי, למדנו מהטעויות, היינו נחושים, לא פחדנו וזה הביא את הניצחון - לא רק שכבשנו שלושה שערים, אלא גם המשחק עצמו והיכולת". הקיצוני דיבר גם על הרצון שהיה לו בקיץ לצאת לחו"ל: "היה מה שהיה, אני בהפועל ת"א ושמח להיות כאן, אני שמח מאוד גם שחידשתי חוזה, מסתכל רק קדימה ונשאר פה".

"שמח שחידשתי חוזה". לאיוס (איציק בלניצקי)"שמח שחידשתי חוזה". לאיוס (איציק בלניצקי)

לאיוס הוסיף: "תמיד יש לי ציפיות מעצמי, לפעמים זה הולך קשה ולא יוצא כמו שרצית ואז נכנס העניין המנטלי. השיטה עבדה לנו מאוד טוב בטדי, עשינו הכנה טובה, אנחנו קבוצה חזקה וחייבים רצף ניצחונות. המטרה היא פלייאוף עליון אז צריך להמשיך ולנצח. אנחנו פחות מדברים על איפה לסיים בטבלה, אבל כל אחד מהשחקנים יודע שאנחנו יכולים להיות במקומות 1-4 אז נמשיך להיות ביחד ונעשה מה שהמאמן יבקש מאיתנו".

בצל הפציעה של מנור סולומון, לאיוס נשאל על הנבחרת: "אני מתעסק בעצמי, יש שם צוות מקצועי, יש לי משחקים חשובים בהפועל, אני תמיד מוכן ושמח לקבל זימון לנבחרת. אם אקבל אותו, אשמח". ומה השיטה המועדפת עליו? "אני מעדיף לשחק בשמאל, זו העמדה הטבעית שלי", אמר לאיוס, "לפעמים אני נכנס מקו שני לאמצע ויכול לעשות הרבה דברים טובים, אבל זה תלוי גם ביריבה".

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */