"אנחנו פליטים, לא מסתננים": מאות מפגינים אריתראים מוחים מול מטה מחוז תל אביב

מאות מפגינים אריתראים מתנגדי משטר הגיעו להפגין נגד אוזלת ידה של המשטרה • הם טוענים כי קיים חשש אמיתי לחייהם בעקבות חילוקי הדעות התהומיים עם תומכי המשטר • כזכור, לפני כחודש אירוע של תומכי הממשל באריתראה הפך לזירת קרב בדרום תל אביב, כשהמתנגדים התעמתו עם משתתפי האירוע והשוטרים

"אנחנו פליטים, לא מסתננים": מאות מפגינים אריתראים מוחים מול מטה מחוז תל אביב // אבי כהן

מאות מפגינים אריתראים מתנגדי משטר הגיעו היום (חמישי) לגינה שבסמוך למטה מחוז תל אביב במטרה להפגין נגד אוזלת ידה של המשטרה. המפגינים נושאים שלטים שטוענים, בין השאר, שהם בסכנת חיים - זאת בשל גיוס כפוי למשך תקופה בלתי מוגבלת לצבא, כליאה, עינויים ואונס, המהווים רק חלק מהפרות זכויות האדם של השלטון במדינתם. נציגות של 50 נשים הלכו יחד לתת מכתב למשטרה.

מפגינות בדרך למסור מכתב לתחנת המשטרה, צילום: אבי כהן
"אנחנו מבקשים מקלט". הפגנת נשים וילדים, מתנגדי משטר, צילום: גדעון מרקוביץ

מדובר בהפגנה של נשים וילדים. בין השלטים: "אנחנו בסכנת חיים" ו"אנחנו מבקשים מקלט". כמו כן, מונפים דגלי ישראל ואריתראה.

סאמר (28), תושבת אילת הגיעה להפגנה אחרי שעות ממושכות של נסיעה באוטובוס: "אני רוצה שיהיה לי חיים טובים, אני אמא ל-5 ילדים. מפחדת לצאת מהבית. האדומים עושים לנו טרור, אנחנו דורשים ביטחון".

בין המפגינים: נשים וילדים מאריתראה, צילום: גדעון מרקוביץ

ירושלים (30), גם היא תושבת אילת שהגיעה להפגין: "המשפחה שלי מפחדת, אנחנו לא יוצאים מהבית בלילה. אנחנו רוצים להיות כאן חופשיים, ביקשנו מקלט כאן כי ברחנו ממלחמה. אין כאן משטרה. האדומים הורגים אותנו".

כזכור, לפני כחודש מאות מתנגדי משטר אריתראי הגיעו להפגין נגד אירוע של תומכי משטר אריתראה שהתקיים באולם אירועים ביד חרוצים שבתל אביב. בעימותים עם השוטרים נפגעו כ-170 בני אדם, מתוכם 30 שוטרים. 19 אנשים במצב קשה - כולם מבין המוחים, ו-39 פורעי חוק נעצרו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר