יום ראשון, 09.06.2024 שעה 05:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

תובע ההתאחדות דורש להפחית לסכנין נקודה

התובע ניר רשף בדיון: "האבוקות עצרו את המשחק". אבו יונס זעם: "רוצים להוריד נקודה? תורידו לחיפה ארבע ותורידו לכל הליגה". הירוקים שלחו כתב הגנה

|
האבוקות שהשליכו אוהדי בני סכנין (עמרי שטיין)
האבוקות שהשליכו אוהדי בני סכנין (עמרי שטיין)

האם עוד קבוצה מליגת העל בדרך להפחתת נקודות? בני סכנין הופיעה היום (רביעי) בבית הדין בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות בעקבות אירועים שהתרחשו במהלך המשחק נגד מכבי חיפה בסמי עופר, כאשר נגד הקבוצה עומד עונש הפחתת נקודה על תנאי בעבירה חוזרת בנסיבות מחמירות - ותובע ההתאחדות עו”ד ניר רשף ביקש מבית הדין להפעיל את העונש.

סכנין הגיעה לבית הדין לאחר שבדו”ח השיפוט ובדו”ח המשקיף צוין כי “לפני פתיחת המשחק הופעל נפץ ביציע שאיכלס את אוהדי סכנין. בדקה השנייה הודלקו רימוני עשן ביציע. בדקה השישית המשחק נעצר לדקה ועשר שניות בעקבות שש אבוקות ביציע ועוד שתי אבוקות נזרקו לכר הדשא מכיון היציע הדרום-מערבי ליד דגל הקרן”. השופטים הדגישו כי “מחשש לשלום השחקנים הרחקנו את כולם מהאזור כך שלאחר כדקה חידשנו את המשחק”.

כמו כן, סכנין עמדה לדין משמעי בגין התנהגות בלתי הולמת של אוהדים בהפסד 5:1 למכבי פתח תקווה, לאחר שאוהדיה “השליכו ארבעה חפצים שנראו כמו כוסות ריקות לעבר המגרש בשער החמישי של היריבה”, כך על פי הדיווח שנמסר לבית הדין.

מהלך הדיון:

בגלל שמדובר בנסיבות מחמירות, הדיון נערך בפני הרכב של שלושה דיינים עם ישראל שמעוני, נועם ליובין וגיורא לנדאו. תובע ההתאחדות, ניר רשף, ציין: “האישום הוא בנסיבות מחמירות בגלל שהושלכו אבוקות לדשא שעצרו את המשחק לדקה ועשר שניות. מכלול האירועים כולו הוא גם בנסיבות מחמירות, כולל נפצים, רימוני עשן ואבוקות”.

מוחמד אבו יונס טען: “יכול להיות שהופעל נפץ וכך גם רימוני עשן, אבל מי אמר שמדובר באוהדי סכנין? היו 500 אוהדים של מכבי חיפה שהסתננו ליציע שלנו כי לא נותרו להם כרטיסים, אז מי יכול להוכיח את זה שמדובר באוהדי סכנין? אני כופר בכל הסעיפים הללו”.

תובע ההתאחדות, ניר רשף, בבית הדין (אסי ממן)תובע ההתאחדות, ניר רשף, בבית הדין (אסי ממן)

אבו יונס המשיך וטען: “היו יותר מ-500 אוהדים אחרים ביציע שלנו כי אני יודע שאנשים קנו ליציע שלנו כרטיסים. הייתי ביציע ואני יודע שהרבה אוהדים של מכבי חיפה קנו כרטיסים מאוהדים שלנו. בגלל זה היציע היה כמעט מלא. אף אחד לא יכול להצביע על כך שמדובר באוהדי סכנין, לא השופט ולא המשקיף. איך הם יכולים לדעת? אני מכיר את האנשים והאוהדים שלנו - וראיתי שהיו הרבה שהם לא מסכנין”.

לדבריו של יו”ר בני סכנין: “לאצטדיון יש מצלמות ופניתי אליהם כדי לצפות ביציע, אבל בגלל החג נאמר לי שאין מספיק כוח אדם ולכן זה בלתי אפשרי מבחינתם, למרות שהצעתי מישהו מטעמי שיישב על המצלמות. אם אקבל ארכה של שבוע ימים נוכל להיעזר במצלמות, אבל להפיל הכל עלינו זה אכזרי”.

התובע ניר רשף השיב: “זו טענה נחמדה, אבל צריך לגבות אותה בראיות ובעובדות. מבחינה משפטית דו”חות השופט והמשקיף הם אלו שקובעים. אם בית הדין ירשיע את הקבוצה בעבירה של התפרעות אוהדים, בין אם בנסיבות מחמירות או לא, עומד ותלוי נגדה עונש על תנאי בגין הפעלת אמצעי פירוטכניקה והוא כולל הפחתת נקודה ממאזנה. אם כך, אני מבקש להפעיל את העונש”.

האבוקות שהושלכו מהיציע של אוהדי סכנין (עמרי שטיין)האבוקות שהושלכו מהיציע של אוהדי סכנין (עמרי שטיין)

אבו יונס זעם: “מפילים הכל על הקבוצות הקטנות. די, תפסיקו עם זה. אם אתה רוצה להוריד לי נקודה, תוריד ליריבה ארבע נקודות על מה שהם עשו. אתם רוצים להוריד נקודות? תורידו לכל הליגה, לא רק לבני סכנין”. 

רשף ענה: “הורדנו כבר לבית”ר ירושלים ולמכבי חיפה”, אך אבו יונס המשיך ואמר: “אם היינו עושים את מה שעשו אוהדי בית”ר, היו מוציאים אותנו מהליגה. אני מבקש מבית הדין, תנו לי שבוע או עשרה ימים כדי לצפות במצלמות ולאחר מכן נהיה חכמים יותר”. בכך הסתיים הדיון.

מכבי חיפה שלחה כתב הגנה

הירוקים היו אמורים לעמוד לדין באשמת התפרעות אוהדים בגלל הדלקת אמצעי פירוטכניקה במשחק מול בני סכנין בסמי עופר, אך הם לא הגיעו לבסוף והסתפקו בשליחה של כתב הגנה.

רימון עשן ירוק ביציע (עמרי שטיין)רימון עשן ירוק ביציע (עמרי שטיין)

הירוקים לא היו עמדו לדין בעקבות האבוקות שחדרו מחוץ לאצטדיון פנימה במהלך המשחק, אך הם היו אמורים לספק הסברים לגבי האבוקות שהודלקו בתוך היציעים לאחר שצוין בדו"ח השופט כי “בדקה ה-78 נדלקו שני רימוני עשן ירוקים בשטח היציע הצפוני התחתון שלא אכלס אוהדים כלל. ביציע הצפוני העליון, שאוכלס על ידי אוהדי מכבי חיפה, הודלקו באותה העת שתי אבוקות שנשארו ביציע”. 

בנוסף, חיפה הייתה אמורה לעמוד לדין גם על התפרצות לשדה המשחק. בדו”ח שהוגש להתאחדות על ידי המשקיף נטען כי “כחמש דקות לאחר שריקת הסיום קפץ נער לכר הדשא ורץ לעבר שחקני קבוצת מכבי חיפה על מנת להצטלם איתם. הוא נתפס על ידי אנשי האבטחה והוצא מכר הדשא”. כאמור, לבסוף מכבי חיפה שלחה כתב הגנה לבית הדין. 

מוחמד אבו יונס (אסי ממן)מוחמד אבו יונס (אסי ממן)

גם הפועל חדרה לא הגיעה לבית הדין. היא הייתה אמורה לעמוד לדין בשל התפרעות אוהדים, לאחר שרגע לפני המשחק נגד מ.ס אשדוד נדלק רימון עשן אדום ביציע שלה. בטופס המשחק ציינו כי האירוע לא הפריע למהלך המשחק אלא נשאר בתוך תחומי היציע. חדרה לא שלחה גם כתב הגנה והדיון נערך בהיעדר נציג מטעמה.

ברקו: הגנת מכבי חיפה איבדה את הביטחון
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */