דווקא אחרי שבוע קשה מבחינתו, בו ספג ביקורת רבה על יכולתו, סוון אולרייך הפך שוב ל"גיבור של באיירן מינכן". השוער הציל אתמול (שלישי) את קבוצתו ב-1:2 הקשה בחוץ על קופנהאגן בליגת האלופות.
בדקה ה-95, ממש במהלך האחרון של המשחק, סיפק אולרייך הצלה וירטואוזית, כשזינק לכדור קשה והדף אותו החוצה. מהלך שהבטיח סופית את הניצחון ושמר על 100 אחוזי של הקבוצה בשלב הבתים בצ'מפיונס.
3 צפייה בגלריה
סוון אולרייך
סוון אולרייך
זוכה למחמאות. אולרייך
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
ההופעה של אולרייך תפגע בו בעתיד? פרץ
(Lars Baron/Getty Images)
"זו הייתה הצלה ענקית", הודה ג'ושוע קימיך בסיום והמשיך לפרגן לאולרייך, שהיה אשם ישיר באחד השערים ב-2:2 בשבת האחרונה מול לייפציג בליגה וראה את דניאל פרץ פותח על חשבונו משחק קודם לכן בגביע הגרמני.
"באופן כללי הוא נתן הופעות מדהימות עבורנו מאז היעדרו של מנואל נוייר", הסביר קימיך. "הוא משרה הרבה רוגע". אולרייך קיבל ב"בילד" הגרמני את הציון הגבוה ביותר מבין שחקני באיירן (2). הארי קיין, אגב, את הנמוך ביותר (5).
3 צפייה בגלריה
באיירן מינכן
באיירן מינכן
באיירן מינכן ניצחה בקושי
(צילום: Rasmussen/Ritzau Scanpix via REUTERS)
גם המאמן תומאס טוכל ידע להחמיא בסיום לאולרייך: "זו הייתה פשוט הצלה גדולה, ועוד בדקת הסיום. סוון עשה את שלו. זאת הרמה הכי גבוהה בליגת האלופות, ואיכות אישית עושה את ההבדל".
ביום ראשון תארח באיירן את פרייבורג בבונדסליגה ואז הקבוצות יצאו לפגרת הנבחרות. "אני ממש מאושר", סיכם אולרייך את ההופעה שלו במשחק החוץ בדנמרק. "היה משחק קשה מאוד. ידענו שמצפה לנו אווירה כזאת, אבל הראינו אופי, וקצת מלחמה".
אולרייך התייחס גם להצלה הקריטית שלו - וזו שגם הייתה הכי מדוברת בגרמניה: "תמיד נחמד לספק הצלה כזאת בדקה האחרונה כשלא הייתי מעורב הרבה במשחק. אני מאושר שהצלחתי להדוף את זה מעבר לקורה ולקחת איתנו הביתה את שלוש הנקודות".