מינוי מסקרן: ואסיליס ספאנוליס מונה למאמן נבחרת יוון, כשחתם על חוזה לשנתיים הקרובות.
כוכב העבר, שתלה את הנעליים לפני שנתיים, יחליף את דימיטריס איטודיס, שעזב שנה לפני סיום חוזהו המקורי. כזכור, בשנה שעברה הודחה יוון ברבע גמר היורובאסקט, ובחודש שעבר סיימה את דרכה כבר בשלב הבתים השני בגביע העולם.
2 צפייה בגלריה
ואסיליס ספאנוליס
ואסיליס ספאנוליס
מינוי מסקרן. ספאנוליס
(צילום: EPA)
ספאנוליס מדריך זו השנה השנייה ברציפות את פרישטרי, למרות שנחשב לסמל באולימפיאקוס, אשר הפרישה בחודש שעבר את הגופייה מספר 7 שאותה לבש במשך 11 שנים.

אייקון יורוליג

הקריירה של ספאנוליס הייתה מלאה בהישגים בכל המסגרות, אבל את השם הגדול שלו עשה ביורוליג. הוא זכה שלוש פעמים במפעל (פעם אחת עם פאו ופעמיים עם אולימפיאקוס), זכה בתואר ה-MVP העונתי פעם אחת, שלוש פעמים נבחר ל-MVP של הפיינל פור, ונכלל שמונה פעמים בחמישיית המצטיינים.
2 צפייה בגלריה
ספאנוליס זורק מעל אולאנובאס
ספאנוליס זורק מעל אולאנובאס
אגדת יורוליג. ספאנוליס בפעולה בימיו כשחקן
(צילום: EPA)
כמו כן, הוא מלך הסלים בכל הזמנים של היורוליג עם 4,455 נקודות. היחיד שנראה שעשוי לעקוף אותו הוא ננדו דה קולו, שמדורג במקום השלישי עם 3,576 נקודות. כמו כן הוא מלך האסיסטים בכל הזמנים במפעל עם 1,607 אסיסטים. במקום השני מדורג ניק קלאתס עם 1,526 ובמקום השלישי סרחיו רודריגס עם 1,409.
ביוון הוא זכה שבע פעמים באליפות ועוד שלוש פעמים בגביע המקומי. עם נבחרת הוא זכה ביורובאסקט ב-2005, ושנה לאחר מכן במדליית הכסף באליפות העולם. יש לו גם ארד באליפות אירופה ב-2009.